- 792 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Kızarmış Yeşil Dometesler
////
Camlardan içeriye giren güneş ışıklarının gereğinden fazla aydınlattığı,sıcak ve aşırı kalabalık hastane kafeteryasında,kaşarlı simidini büyük bir iştahla yiyordu.Bir lokmayı yutmadan bir diğer lokmayı ısırıyordu.
-Bu kadar çok mu açıktın? Diye sordu eşi
-Evet; ama bu acıkmak ötesi bir şey..
-Seni o halde görünce çok üzüldüm.Zannederim aç karnına içtiğin sular mideni bulandırdı.Kusmaya başladın ve üşüyüp titremeye.
-Ama,Allah her zaman ki gibi bana yardım etti.Sindiğrafi masasına çıkınca midemin bulantısı geçti.Üzerime de kalın bir battaniye örttüler.Bir müddet sonra üşümem de geçti,en zor olanı bir saat hareketsiz yatmam dı..Neyse canım… sindigrafi çekimini başarı ile tamamladık.
Başka bir zamanda olsa”Bak! Yine kredi kartını doldurmuşsun” diyerek üzülen eşine.”Özür dilerim,söz bir daha dikkat edeceğim” Derdi eşi birkaç saat surat asardı sonra her şey normale dönerdi.
“Keşke,ben yine eşimi üzdüğüm için özür dileseydim ve her şey birkaç saat sonra normale dönseydi..keşke” diye düşündü,gözleri sulandı.İki simidi ve ikişer çayı,içtikten sonra ikisinin de karnı doymuştu.
- Hemen dönelim,benim saat üçte Ahmet ile bulaşmam gerekiyor.
- Tamam…zaten burası çok sıcak,bir an öce çıkalım buradan.
- Sana arabamızla gelelim dedim.Neymiş efendim…ben hızlı kullanıyormuşum,yerde mi olduğunu? yoksa, gökte mi? uçtuğunu anlayamıyormuş bizim hanımefendi.Taksi ile gidelim garaja…
- Biz o kadar zengin değiliz.Bir taksi yüz lira ile gidiyor garaja,benim kent kartım var.Biner otobüse gideriz.İndiğimiz yerde de metroya bineriz.
Eşi sesini çıkarmadı.El ele tutuşup otobüs durağına doğru hızla yürümeye başladılar.Ona her zaman güven veren sıcak ve huzur dolu bir eldi eşinin eli.
Daha birkaç gün önce Cumhuriyetin 90.Yıl dönümü gecesi yapılan fener alayı yürüyüşüne katılmış ve ilkokul arkadaşı ile el ele tutuşup yürümüşler ve ilk okul günlerini, yad etmişlerdi.
Bazı ellerin enerjisini,mutluluğunu sıcaklığını,güvenini bir başka elde bulmak gerçekten de çok zordu hatta imkansızdı.
Fener alayı gecesi,yürüyüş sonrası, üç arkadaş hemen eve dönmek istememişlerdi.
Vitrinlere bakarak öğretmen evine doğru yavaş bir şekilde yürümeye başladılar.Bir ayakkabı vitrinin önüne geldiklerinde Hale:
-Mutlaka duymuşsundur.Allah böyle bir derdi kimsenin başına vermesin,yirmi günlük evli kadın arabası ile kaza yapıyor iki kişinin ölümüne neden oluyor.Kocası ayakkabı dükkanını yirmi gündür açmıyor,sürekli hastanede karısının sağlığı ile ilgileniyor.
-Evet duydum.Onların akrabaları bize bayram ziyaretinde geldiğinde anlattı olayı.Hastaneye gittiğinde çok ağır yaralıymış ve hastanede sadece beyin tomoğrafileri çekilmiş başka hiçbir şey yapılmamış.
Daha sonra özel sağlık sigortası olduğunu öğrenmişler.İşte öylelikle kurtulmuş kadın.Özel hastanede baya ilgilenmişler;ama iki kişinin ölümüne ve bir kişinin de ağır yaralı olmasına sebep olduğunu bilmiyormuş henüz,zaten kaza anını da hiç hatırlamıyormuş.Bunu duyunca hani dedim ki;özel sağlık sigortası yaptırmalı mı?
Hale ’nin gözleri derine daldı,göz pınarlarından iki damla yaş aktı.
Sesi titreyerek”,geç bunları arkadaşım geç,olacakla öleceğin önüne geçilmiyor,Sen benim on yıl önce neler yaşadığımı bilmiyorsun…”
Hale’ yi tanıyalı beş yıl olmuştu.On yıl önce ne yaşadığını bilmiyordu.Çok merak etse de,hala ilk günkü gibi kanayan bir yara olduğu ortada idi..
-“Anlatma Hale,anlatırsan yaralarının tekrar kanayacağı belli, ”dedi.
-“Haklısın” dedi ve sustu.O sırada Hale ‘nin eşi arabası ile kaldırıma yanaştı.Arabanın kapısını açarak,
-“Biz Kaya kasabasının Fener Alayı kutlamalarına gidiyoruz.Belediye Başkanı benim arkadaşım. Bizi davet etti gitmesek olmaz.Sizde gelin birlikte gidelim”
-“Siz oradan geç gelirsiniz,biz gelmeyelim,size iyi eğlenceler” derken Hale arabaya bindi ve hızla uzaklaştılar.
Ağaçlarla dolu yolda, sokak lambaların loş ışığı altında yerdeki sarı yapraklara bakarak iki arkadaş sessizce yürümeye başladılar.Gecenin rüzgarı insanı üşütmeye başlamıştı.
Öğretmen evinde bir masaya oturdular.
Hale ne yaşamıştı öğrenmekle öğrenmemek arasında kalmıştı.Hele de ciddi bir sağlık probleminin içindeyken..öğrenmemesi daha iyi olurdu.Yinede merakını yenemeyip,yanındaki arkadaşına sordu
-Hale on yıl önce ne yaşadı,
Devam edecek..
-