- 943 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MADEM Kİ ...MADEM Kİ BEN BİR İNSANIM ;
" Dünyadaki bütün insanlar, biri dışında aynı fikirde ve o tek kişi karşı fikirde olsa, o tek kişinin iktidarı ele geçirip tüm insanları susturma hakkı ne kadar yoksa, tüm insanların o tek kişiyi susturma hakkı da aynı derecede yoktur.. John Stuart Mill " ...
*
Lütfen müsade et de , kendi özgür irademle düşünebilmeye hakkım olsun ...
*
Lütfen müsade et de , kendi özgür irademle düşündüklerimi , düşüncelerimi , diğer arkadaşlarımla da , özgürce paylaşabilmeye hakkım olsun ... Bunlar , benim düşüncelerimdir ve onlar da benim arkadaşlarımdır. Bu çok doğal hakkımız değilmidir?
*
Lütfen müsade et de , ben de kendi duygu ve düşüncelerimi , inançlarımı , "aynen senin gibi" özgürce diğer insanlarla paylaşabileyim. Kırıp dökmeden , üzmeden, incitmeden , hakaret etmeden , aşağılamadan , kendi doğru bildiklerimi söyleyebileyim, anlatabileyim , yazabileyim , insanlarla özgür iradeleriyle paylaşabileyim ... Bunlar en temel insan hakları değilmidir ki , karşı çıkıyor , beni yargılıyor, sorguluyor , bana düşmanca tavır alıyorsun ?!
*
Düşüncelerim bana ait ... Hiç bir insanı zorlayamam ki , benimle aynı düşünceleri paylaşsınlar diye ? ... Lütfen sen de müsade et de , hiç kimseyi , hiç bir biçimde zorlamadan, sadece düşüncelerimi , kendi özgür irademle düşündüklerimi arkadaşlarımla ve toplumla ben de " aynen senin gibi " paylaşabileyim ...
*
Lütfen müsade et de , Ne dişinebileceğime , insanlarla her neleri paylaşabileceğime , sadece kendim karar verebileyim.Buna sen karar verme. Eğer ben bir insan isem , Yüce Allah’ın bana da verdiği aklımı kullanabileyim , senden icazet almadan elbet...
*
Bana söyleyecek sözlerin olabilir elbet , söyle bana onları . Dinlerim seni , düşünürüm söylediklerini ... Doğruysa söylediklerin , bana göre , kendi aklıma , düşüncelerime , vicdanıma göre doğru buluyorsam inan bana uygularım o senin söylediklerini de ... Ama müsade et de, buna ben karar verebileyim. İnsanım ben. Senin , sana ait koyun sürünün içerisinde bir koyun değilim ki , beni gütmeye çalışıyorsun ?
*
Lütfen müsade et de , artık en doğal , en doğuştan insan haklarımı , duygularımı ve düşüncelerimi özgürce kendi irademle ben oluşturabileyim ... Beni bilinmedik uçurumlara , ihanetlere , kula kulluk cambazlıklarına , sürüklemeye çalışma ... Bırak artık benim yakamı ... Ben de senin gibi bir "insanım" ... İnsan oluşum gereği , insan haklarına sahibim... Bunu anlayabiliyormusun ? Buna saygı duyabiliyormusun?
*
Lütfen müsade et de , benim en doğal insan haklarıma hiç bir saygın yoksa , benim de , sana hiç bir saygım olmadığını söylemeye , yazmaya ve paylaşmaya hakkım olsun ...
*
....
....
Mert YİĞİTCAN
11 . 08 . 2013
istanbul ...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.