Sensiz Çok İyiyim Çanciçeğim…
hayrettin taylan
Yüzün içimde yüzen ada, adın kadar kıyın var. Kıyına gelen sevda Yunusları var.Seni soruyorlar, senden kalanların berraklığını yayıyorlar.
Kokun , baharın eşitliği kadar yayıldı.Mevsimleri zorlayan çiçekli düşlerinde yeşerdi baharım.
*Bir düş , bir düşünce düğününe çağırmıştı. Pisti çıktığımda aklımın istediği , hayalimin aradığı seni gördüm.Bir ömür aklın, ruhun, güzel düşlerin dansına çağırdım.
-Her salise salsa yapalım mı? Salınmış haller var.Yan yana akışımıza adım atmak isteyen ritmik demler var.
-Güzel ile güzelliği sende bulmuş, kendini bulmuşluğun sevi mucidiyim. Yüreğindeki seni gördüm, sevdim, yaşadım.
-Gerçeğin aynasında sen kadar ben kaderi görülür mü?
Sen görülmüşlüğün yansık haritasında kaç benlikle urağan olursun dünyama. Ne kadar ısınsı, içtensi, ruhsu, içsel dimağlara adıl olursun.
Tutkuyu vurmuşluğun var.İyi bir sevi avcısıyım. Sevmeyi kökünde vururum.Yapım eki gibi insan da aşka eklendikçe yeni anlamlar kazanır.
Teslimiyet dilinde endişe yağar. Hesabı olmayan hazların listesinde kaldım. İdrak kendine çıplak yarınlar seçti.Kudretimle erdemin sahiline gittim.
-Suların zikrini dinledim.İçimdeki sevginin zikri de katıldı bu mistik algının seyrine.
Dünya, bu kadar çıkar üstüne üstsüz kalmış .Benlikler kirli emelleriyle silinmiş.
Bir bakıştır hayat. Nasıl baktığını içinin özetiyle sunarsın.
Bir özel sızının atlaslar ı yırtar senli düşüncelerimi.
Bir ucu benli düşlerin, bir ucunda kendi düşlerin.Uzlar kadar, azlar kadar, izler kadar
suların masalları yuttuğu bilinmezlik içindeyim.İçimde kalmış, yüreğime aşınlanmış özerk duygusun.
Dudak uçlarımda yenilenmiş sözcükler var. Dilimin ucu giyotin gibi.Sensiz her sözcüğü keser oldum.
Manaların kervanları kirvelik için sünnetime katılıyor.Erkeklik ile adamlık arasında karakter ucunu kesiyor hayat. İnsan erkekliğe adam atar;ama adam kalmak erkekliğe başlangıçla olmuyor.
Benim uzaklığım kendime.Sana değil.