Misafir Ağırlamak Bir Medeniyettir'
Zaman zaman ne tuhaflıklar yaşarız. Ağustos ayında buz olur donarız. Kısır çekişme mi kıskançlık mı, bir türlü hafızam almaz. Zihinsel çözmeye çalışsam da kara kök kara kutu olur.
Dostlarımızı, kan bağlarımızı ne çok severiz kalben. Evimize gelen konukları çok güzel karşılar, sıcacık sevgimizle ağırlarız. Benim kitabımda incitmek asla yazmaz ki, aşağılamak asla. Aşağılamak kişiliğimize yakışmadığı gibi Allah affetmez, biz affetsek de. Hele bir de kültür seviyemiz yüksek ise, gelen misafirlerimize aldığımız kültürün hakkını vermeliyiz. Tenkitler yapıcıdır, kişiye merdiven çıkartır. Tenkit ederken de kişiliğini ve de şahsiyetini zedelemeden, yaralamadan çok dikkat etmeliyiz. Hele bir de evimizde misafirse. Şöyle bir düşünelim evimize gelen konukların çocukları bile ayrıcalıktır. Çocuk diliyle yaklaşıp hoşnut ederiz. Gelen konuklarımızın çocukları kazayla en çok sevdiğiniz bir eşyanızı kırdığında bile gülümseyip, cana geleceğine mala gelsin deyip, ailesini asla ve asla üzmemeliyiz. Kırılan eşya nazarları kötülükleri yok ettiği de bilinendir. Evimize misafir gelen konuklarımızla, muhabbet ve sohbetlerimizde sosyal, sanat, edebiyat, resim, müzik, siyaset, sağlık konularını konuşurken, gerektiğinde de tartışabiliriz. Tartışırken de konuklarımızı yaralamadan kapanmaz yaralar açmadan tenkitlerde bulunmalıyız. Yara aldığımızda da aklımıza ilk gelen şudur, Kısır çekişme mi, kıskançlık mı diye muhabbettin bilançosunu yaparız.
Evet, kalemim yazdı çocukça duygularımla.
Ben misafirlerimi çok severim kalben gülümser, onları evimden mutlu ve yara almadan yolcu ederim. Misafirlerim geldiği zaman çocukça heyecanlanırım bayram havası eser mekânımda. Misafirlerim başımın tacıdır, mutluluğum çoğalır, var olan problemlerimi unutturur. Annem ve babamdan aldığım tek mirastır misafiri hoşnut etmek. Lise diplomamın hiçbir faktörü yoktur..
Ve diyorum ki; MİSAFİR ağırlamak bir MEDENİYETTİR... Sevgiler...
Oya Gedik
Dilovası
YORUMLAR
Yazınızın her satırına katılıyorum, naçizane ben de çocuk misafirlerime ayrı bir sofra hazırlarım büyüklere koyduğum tabak ve çatalların aynısından koyarım, masalarını adamakıllı donatırım bilirim ki çocukken aldığı tatları ve yaşadığı anları unutmaz insan. Zaten çocuğu rahat eden anneden daha mutlu bir misafir olamaz.
Oya gedik
çocuklar dediğiniz gibi en ince ayrıntıyı unutmazlar, çocuklara büyük gibi davrandığımızda kişilikleri de gelişir, kendilerine güveni çoğalır aynı zamanda.Misafir ağırlamak gerçekten medeniyettir.Çocuk ve büyük benim için eşittir.Bu yazımı da yazmama neden, misafir bulunduğum kişinin anlatamayacağım bir görgüsüzlüğü idi hayatımda ilk defa , misafir olduğum bir evde hiç böyle rezaletle karşılaşmamıştım. Allah her birimize iyi ahlaklı dostlar versin ki, üzülmeyelim...
Çok teşekkür ederim ilginize...
Saygılarımla...