- 407 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAVAŞAN bir DÜNYA İSTEMİYORUM.! ..
SAVAŞAN BİR DÜNYA İSTEMİYORUM.! ..
Saygıdeğer gönül dostlarım. Sevgiler, selamlar ileterek bu konuyla ilgili görüşlerimi paylaşıma sunmaya çalışıyorum. Bir bebeğin temelinin oluşumu eşlerin birbirine olan saygısıyla, sevgisiyle, hoş görüsüyle, kısaca özetlemek gerekirse zevkiyle başlar. Bebeğin ana rahmine yerleştiği andan itibaren anne ve baba da hissedilen sıcacık duygular çevresine de yayılmaktadır.
Çünkü her bebek yeni bir umut, yeni bir dünyadır. Yürekten sevgisini dışa vurmak isteyenler, yaşadığımız dünya ile sevdiklerini kıyaslayamayacaklar. Dünya bir yana, eşim bir yana, dünya bir yana, evladım bir yana, dünya bir yana, anam bir yana gibi bir çok örnekler sıralamak mümkündür. El bebek, gül bebek yetiştirdiğimiz evlatlarımızı kültürden, eğitimden yararlandırmalıyız.
Yaşadığımız dünyayı suçlamak kolayımıza gidiyor. Yalancı dünya, kahpe dünya, zalim dünya, çirkef dünya gibi bir çok iftiralar atmaktayız. Oysa dünya Yaradanın izniyle kendi ekseni etrafında dönerek, bizlere her türlü ikramların sunulmasına vesile olarak görevini sürdürmeye devam etmektedir. Bizler suçu dünyada değil kendimizde aramalıyız. Aynaya bakmayı ihmal etmeyiniz.
Aynadaki güzellik lütuflarına vesile olan Yaradanın izniyle dünyamızdır. Biz bu dünyamızın tertemiz havasını her yönden kirletmekte çok aceleci davranıyoruz. Her varlığın bir ömrü, sonu olduğu gibi bu dünyanın da ömrü sınırlıdır. Allah İsrafil meleğine sura üflemesini emrettiği zaman dağların, taşların, iniş, yokuşların, yetişkin ağaçların dümdüz olacağının hayali bile zor.
Henüz kıyamet kopmadan, maya takvimine inanarak beyninde kıyamet koparanların yüz karaları milyarlarca insanın içinde yüzlerine vurulmuştur. Biz halâ ortamı düzeltmek yerine yapılan savaşlara seyirci kalarak dünyaya yayılmasına engel olamıyoruz. Her ülkenin sınırları belli olduğu halde süper güç kullanarak başkalarının huzurunu da bozarak işgalciliklerini sürdürüyorlar.
Ülkeler içinde de iç savaşların artması, kardeşin kardeşe vurdurulması ne kadar acı değil mi?. Yukarıda satır başlarında bahsettiğim gibi itina gösterip yetiştirdiğimiz, öz veri ile baktığımız çocuklarımızın akıbeti böyle mi olmalıdır? . Savaşmayı arzu edenler, katliamı sürdürenler acaba huzuru mahşerde Allah huzuruna nasıl çıkacaklar, kul hakkının orada ödenmesi gerekmektedir.
Dünya varlığına asla güvenme! . Üç metrelik kefenle uğurlanıyorsunuz. Nefsi hırslarına yenilerek, haksızlık yaparak biriktirdiğin servetin seninle beraber gitmesine Allah razı olmuyor. Ancak yaptığın hayırlar, verdiğin sadaka, fitreler, zekatlar amel defterine işleniyor. Onlar senden önce huzuru mahşere varır. Bilerek, bilmeyerek kul hakkı üzerinde kaldıysa telafi edebilir.
Konu başlığımda, şiirlerimde de belirttiğim gibi savaşan bir dünya istemiyorum. Barış içinde yaşamayı kim arzu etmez ki! . Ülke komşularımızın ve diğerlerinin içinde yaşanan katliamlar yüzünden binlerce insanın, canlının yok olması bizlerinde vicdanını sızlatmaktadır. Devletimiz, milletimiz elinden gelen yardımı yapsa da barış sağlanmadığı sürece yürekler parçalanıyor. Nefsimizle olan savaşımız her an zaten devam ediyor yenisi eklenmemelidir. İnşallah benim bu feryadıma kulak verenler olur. Hoşça kalınız, dostça kalınız.
***** İ S T E M E M *****
Savaşlar yaparak kini artırdık,
Ülke insanına nefret sardırdık,
Kardeşi, kardeşe neden vurdurduk? ,
Sevgisiz bir dünya istemiyorum.
Katliam yapıldı çukurlar doldu,
Gonca cık çiçekler açmadan soldu,
Analar ağladı başını yoldu,
Saygısız bir dünya istemiyorum.
Gelişmiş ülkeler dikiyor gözü,
Menfaat uğruna kesiyor sözü,
Eylemler yapılsa arsızdır yüzü,
Görgüsüz bir dünya istemiyorum.
Yaradan herkesi eşit yaratmış,
Adem’den,Havva’dan nesil bırakmış,
Yiyecek, içecek yaymış donatmış,
Bilgisiz bir dünya istemiyorum.
Kısacık ömürde mahkum ederler,
Gelirimden fazla arttı giderler,
Yakarlar, yıkarlar bedel öderler,
Zeki’siz bir dünya istemiyorum.
***** S A V A Ş V A R *****
Donanmalı ordu vücudu sardı,
Hücreler içine düşmanı kardı,
Ana merkezinden, beyinden vurdu,
Nefsimle savaşım halâ sürüyor.
Gözlerden başlıyor günah saçmaya,
Fırsat bırakmıyor dışa kaçmaya,
İradem kalmıyor göğe uçmaya,
Nefsimle savaşım halâ sürüyor.
Abdest alacağım engel oluyor,
Namaz kılacağım şeytan doluyor,
Dua edeceğim muzır buluyor,
Nefsimle savaşım halâ sürüyor.
Hayır vereceğim gerek yok diyor,
Zikir yapacağım zaman yok diyor,
Camiye salmıyor hep oyalıyor,
Nefsimle savaşım halâ sürüyor.
Kuran okutmuyor gözü yumuyor,
Uykumun için de çirkef sunuyor,
Onunla birlikte Zeki yanıyor,
Nefsimle savaşım halâ sürüyor.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.