- 651 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
BIZIM YENI HALIMIZ VE ESKI HALLERIMIZ
Biz çok zengin bir ülkeyiz, eskiden çok fakirdik çünkü biz eskiden ekmek yapardık. Yere düşen ekmek kutsal, düşürmeyin alın öpün derdik. Çünkü hamburger ve pizza yoktu, börekler yapardık, poaçalar yapardık çünkü fakirdik.
Şimdi hamburger alıyoruz, hatta oyuncakda veriyorlar içinde. Yere düşsün, ne olacak ki o hamburger bizim değil. Çok zengin bir ülkenin, yere atılmayla fakirleşmez ki. Tüm ekmeği çöpe atmak modası çıktı ya, çünkü biz zengin olduk simdi. Evde bulgur yapar, turşu kurardık. Tarhana yapardık, koyunlar ,sağılır ve peynirler yapardık. Arılar o sevimli kanatlarıyla bal yapardı ve çocuklarımıza ekmek, peynir, bal, kaymak yedirirdik. Bir de inek sütü yada koyun sütü çünkü fakirdik. Şimdi çok zengin olduk şokella yediriyoruz, çeşit çeşit peynirler, tatlılar. Bahçede yetişen mahsullerimiz vardı, yazın sebzeler, kışın tahıllar vardı çünkü biz fakirdik. Şimdi kışın başka ülkelerden gelen zenginleştirilmiş çok çeşitli sebzeler var, biz zenginiz artık.
Yünden çorap, kaşkol, eldiven, kazak örerdik. Pazenden birşeyler dikerdik, renkli, lastik çizmeler alırdık, botlar alırdık. Şimdi markalı güzel botlar var, çoraplar var, kazaklarda öyle markalı.
Çocuklarımızı kucağımıza alır gezmeye giderdik, şimdiki gibi zengin değildik. Sen arabayı ısıt, ben çocuğu hazırlarım demedik hiç çünkü fakirdik. Battaniyelere sarıp, kucağımıza alırdık, üşümesin diye koşardık. Bir araba varsa, yokuş çıkmaz, inişte fireni tutmazdı, içi buz dolabı gibidi. Hoş buz dolabımızda yoktu ya, artan yemekleri kışın dışarı koyardık, yazında artmasın diye yerdik, biz fakirdik.
Oyuncak yapardık, bez bebek, çöp adamlar, çamurdan kaleler yapardık. Çöp askerler koyardık, Fatih Sultan Mehmedi sopadan ata bindirir, eline de tahta kılıç verirdik. Filmlerde öyleydi, şimdiki gibi Süpermen kıyafetleri yoktu. Çocukları çamurdan kurumayan parklara, yazın da yeşil çimenlere götürürdük. Şimdiki gibi parklar yoktu. Fakirlik işte, şimdi neler var neler. Şimdi biz çok zengin bir ülkeyi, daha da zengin etmek için çalışıyoruz.
Eskiden çocukları anneler beslerdi, şimdi ki gibi anne sütüne eş değer mama yoktu ki. Pirinci yıkayıp, kendimiz mama yapardık. Çocuk doymadı diye, Birde Sümerbank sağolsun diyecektim az daha. Allah rahmet eylesin biz oradan bez alır, hacı şakir ile kaynatır ve ütülerdik. Çok uzun zaman kullanmayalım diye, çocukları erken çişe alıştırırdık. Şimdi çocuklar depresyona girmesin diye kolilerle bez alıyoruz ve biz zengin olduk. Bu zengin ülke sayesinde çalısalım var olsun, o ülke kalkınsın, hazır bezlerle çocuklarımız depresyona girmeden işesinler ve biz çok zengin olduk ya paralara çocuklarımızı işetip çöpe atalım.
Kalkınsın bu ülke yazık biz zengin olduk, artık eskiden borç bini geçtimi, balık ekmek yedirir derdik. Şimdi biz ne yemeliyiz bilmiyorum ama biz çok zengin olduk
Saygıyla
Gurbet Meleği
YORUMLAR
Hafize hanım yoklukları bilmeyenler varın kıymetini bilir mi,müsrif bir toplum olduk çıktık.İthalatımız ihracatımızdan fazla,halbuki biz tarla tarımını bile yapmayı beceremiyoruz.Dışarıdan sebzeler meyveler geliyor.Toprağı olmayan ülkeler bile bize meyve sebze satıyor.Yaralarımızı deştiniz,ülkemizin büyük yarası bunlar,yüreğiniz dert görmesin.Saygılarımla