- 1000 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
MENEKŞE’DEN ÖNCE
Soner Yalçın’ın Silivri Cezaevi’ne koyulmadan önce çekimlerini ve kurgusunu bitirdiği, ancak yarım kalan Menekşe’den Önce adlı belgesel filmi dostları tamamladı. Sivas Katliamı’nı anlatan ve müziklerini Fazıl Say’ın yaptığı belgesel, 2 Temmuz’da ilk kez gösterilecek.
Soner Yalçın’ın yönetmenliğinde hazırlanan “Menekşe’den Önce” adlı belgesel film 2 temmuz 2012 Pazartesi günü bir özel gösterimle izleyici karşısına çıkıyor. Beşiktaş MKM Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan belgesel gösterimine başta CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu olmak üzere birçok siyasetçi, sanatçı, gazeteci ve akademisyen katılacak.
Soner Yalçın’ın Odatv davasından tutuklanarak Silivri Cezaevi’ne gönderilmeden önce kurgusunu ve çekimlerini tamamladığı belgesel film, henüz doğmamışken 14 yaşındaki ablası Menekşe’yi ve 12 yaşındaki ağabeyi Koray’ı kaybeden Menekşe’nin gözünden 2 temmuz 1993 tarihli Sivas Madımak vahşetini ve ardından yaşananları aktarıyor. 15 yaşındaki Menekşe, Sivas’ta çocuklarını kaybeden aileleri ve ölümden dönenleri tek tek arayarak Madımak’ın izlerini sürüyor.
Silivri cezaevinde bulunan Soner Yalçın belgesel ile ilgili şunları söyledi:
“İnsanlığın en büyük ve tehlikeli hastalığı bellek kaybıdır. Unutturmamak bir gazetecinin görevleri arasındadır.
Madımak katliamını hafızalardan sildirmeyeceğiz. Unutturarak rahata ermek isteyenlere bu fırsatı vermeyeceğiz.
Menekşe’den Önce bu amaçla hayata geçirildi. Ne yazık ki tam bitiremeden Silivri Cezaevi’ne atıldım.
Şaşırmıyorum, Madımak gibi bir vahşeti yapanlar tarihin her döneminde düşüncenin düşmanı olmuşlardır.
Bu büyük yolculuğumuzu sürdürmeye devam edeceğiz.
Tek üzüntüm, belgeselimin son halini görememek.
Ama sevgili dostlarım bu bayrağı benden aldılar ve daha yükseğe çektiler; hepsine teşekkür ederim.
Herkesi 2 temmuz’da MKM’ye bekliyoruz; benim yerime de seyredin lütfen.”
Gösteri MKM Kültür merkezinde 2 Temmuz Pazartesi günü saat 19:30’da başlayacak
YUKARIDAKİ YAZI ALINTIDIR:
Efendi adlı kitabını okuduğum Soner Yalçın gerçekten de güçlü bir kalem. Sağlam bir araştırmacı…O eserinde ülkemizdeki Sabatayistleri tek tek deşifre etmişti. Elden ele dolaşmıştı kitabı o devirlerde. Hatta çok çok Atatürkçü olan (!) ve şu anda Silivri cezaevinde bulunmasının yegane sebebi de işte bu Atatürkçülüğü olan (!) iş bu yazarımız o kitabında dolaylı olarak Atatürk’ün de bir sabatayist olduğunu anlatıyordu bize satır aralarında. Neyse…Konu o değil. Konu 2 Temmuz 1993 Sivas - Madımak Katliamı.
Bununla ilgili Soner Yalçın’ın dediklerini yukarıda okudunuz. Adamın dedikleri çok doğru…Hele hele de Madımak katliamını hafızalardan sildirmeyeceğiz. Unutturarak rahata ermek isteyenlere bu fırsatı vermeyeceğiz…İfadeleri alkışlanmaya değer. Evet Madımak katliamı unutulmamalı. O gün öldürülen aşağıda isimlerini yazacağım canlar asla unutulmamalı.
• Muhlis Akarsu - 45 yaşında, sanatçı
• Muhibe Akarsu - 35 yaşında, Muhlis Akarsu’nun eşi
• Gülender Akça - 25 yaşında
• Metin Altıok - 52 yaşında, şair, yazar, felsefeci
• Mehmet Atay - 25 yaşında, gazeteci, fotoğraf sanatçısı
• Sehergül Ateş - 30 yaşında
• Behçet Sefa Aysan - 44 yaşında, şair
• Erdal Ayrancı - 35 yaşında
• Asım Bezirci - 66 yaşında araştırmacı, yazar
• Belkıs Çakır - 18 yaşında
• Serpil Canik - 19 yaşında
• Muammer Çiçek - 26 yaşında, aktör
• Nesimi Çimen - 62 yaşında, şair, sanatçı, üç telli curanın son ustası
• Carina Cuanna Thuijs - 23 yaşında, Hollandalı gazeteci
• Serkan Doğan - 19 yaşında
• Hasret Gültekin - 23 yaşında şair, sanatçı
• Murat Gündüz - 22 yaşında
• Gülsüm Karababa -22 yaşında
• Uğur Kaynar - 37 yaşında, şair
• Emin Buğdaycı -18 yaşında şair.
• Asaf Koçak - 35 yaşında, karikatürist
• Koray Kaya - 12 yaşında
• Menekşe Kaya - 15 yaşında
• Handan Metin - 20 yaşında
• Sait Metin - 23 yaşında
• Huriye Özkan - 22 yaşında
• Yeşim Özkan - 20 yaşında
• Ahmet Özyurt - 21 yaşında
• Nurcan Şahin - 18 yaşında
• Özlem Şahin - 17 yaşında
• Asuman Sivri - 16 yaşında
• Yasemin Sivri - 19 yaşında
• Edibe Sulari - 40 yaşında, sanatçı
• İnci Türk - 22 yaşında
Otel çalışanları
• Ahmet Öztürk - 21 yaşında
• Kenan Yılmaz - 21 yaşında
Göstericiler
• Ahmet Alan
• Hakan Türkgil
Evet bu otuz sekiz can unutulmamalı ki aynı gün ŞIRNAK- ÇELİK KARAKOLUNA PKK NIN YAPTIĞI BASKIN SONUCU ŞEHİT OLAN 16 VATAN EVLADI ANA KUZUSUSUNU KİMSE HATIRLAMASIN…
Madımak katliamının yapıldığı gün şehit olan o şehitlerden bir tek tanesinin adını hatırlayan, daha doğrusu böyle bir olayı hatırlayabilen bir tek Allah’ın kulu çıksın ki onun ayaklarının altını öpeyim.
Hatırlamayız…Çünkü 2 Temmuz 1993te Sivasta katledilenler can, Aynı gün Şırnak- Çelik karakolunda şehit edilen on altı vatan evladı patlıcandır(!)
Madımak’ı unutturmayacak olanlar biliyorum ki 2 Temmuz günü yine o gün orada yakılarak öldürülen 37 insanın resimlerini asacaklardır her yere ( Ölen insan sayısı 38 dir ama her nedense hep 37 olarak verilir bu rakam ) Ama aynı gün Şırnak- Çelik karakolunda şehit edilen Mehmetçiğin resimlerini göremeyeceksiniz.
2 Temmuz 2012 Tarihinde Madımak için gözyaşı dökenlerin hiç birisini 5 Temmuz 2012 Günü Başbağlar katliamında ölenleri anarken, onlar için üzülürken de göremeyeceksiniz. En entelektüelleri bile hatırlamayacak Başbağlar’ın Türkiye üzerindeki yerini. Tek tük hatırlayanlar ise ‘’ Onların ikisi tamamen farklı olaylardı’’ diyecek sizlere. Farkı mı? Madımakta insanlar ‘’ Allah-u Ekber ‘’ tekbirleriyle yakıldı…Şeriatçılar öldürdü onları (!) Başbağlarda ise İnsanlar namaz kılmaya hazırlanırken, Hoca camide ‘’Allahu Ekber ‘’ diyerek ezan okurken toplandı ve kurşuna dizildi otuz üç can….
% Temmuz 1993 te Başbağları yakanlar, orada 33 canı katledenler hem katliamdan önce hem de katliamdan sonra açık açık ‘’ Madımak’ın öcü alındı ‘’ diye propaganda yaptıkları halde Başbağlar katliamı ile Madımak katliamı arasında bir bağlantı yok denildi…Madımak hafızalarda hep canlı tutulmaya çalışılırken Şırnak- Çelik Karakolu baskını, Başbağlar katliamı ve 1993 yılında rekor seviyeye ulaşmış olan pkk katliamları hep unutuldu, unutturuldu.
Sonuç:
Madımak katliamını asla unutmayacağız…
Çelik Karakolunda şehit olan Mehmetçikleri de
Başbağlarda şehit olan vatandaşlarımızı da…
Yok öyle birisine ağlarken ötekine götünü dönmek…Burası Türkiye…Başka Türkiye yok….Bu milleti birbirine düşürmeye heveslenenler boşuna ümide kapılmasınlar. Bu memleketin alevisi de bizim, sünnisi de…
NOT-1: 2 TEMMUZ 2012 GÜNÜ ‘’MENEKŞEDEN ÖNCE ‘’ BELGESELİNİ İZLEMEYE GİDİN…SEYREDİN VE BANA DA HABER VERİN O BELGESELDE BAŞBAĞLAR YA DA ÇELİK KARAKOLU İSİMLERİ ANILDI MI DİYE.
NOT- 2: Sivas Katliamını oldukça geniş bir şekilde 6 Temmuz 2012 tarihinde ‘’Ali Osmandan Âl-i Osman’a adlı yazı dizimin 35. Bölümünde ele alacağım.
YORUMLAR
....
2 Temmuz 2012 Tarihinde Madımak için gözyaşı dökenlerin hiç birisini 5 Temmuz 2012 Günü Başbağlar katliamında ölenleri anarken, onlar için üzülürken de göremeyeceksiniz. En entelektüelleri bile hatırlamayacak Başbağlar’ın Türkiye üzerindeki yerini. Tek tük hatırlayanlar ise ‘’ Onların ikisi tamamen farklı olaylardı’’ diyecek sizlere. Farkı mı? Madımakta insanlar ‘’ Allah-u Ekber ‘’ tekbirleriyle yakıldı…Şeriatçılar öldürdü onları (!) Başbağlarda ise İnsanlar namaz kılmaya hazırlanırken, Hoca camide ‘’Allahu Ekber ‘’ diyerek ezan okurken toplandı ve kurşuna dizildi otuz üç can….
............
Çok söz etmeye gerek yok, kıymetli üstadımı hakkaniyetli kaleminden çıkan bu değerlendirmenin altına aynen imza atıyorum....
Kalbi selam ve saygılarımla....
sami biberoğulları
Hep barış, barış diyenler Madımak için göz yaşı döktükleri gibi Başbağlar için de göz yaşı döktüklerinde bu ülkeye gerçek barış gelecektir. Buna kimsenin şüphesi olmasın.
Sevgili hocam siz nefes filmini izledinizmi oradaki komutan askerlerine ölürseniz 45 saniye haber olur sonra unutulursunuz ve sonra kimsme sizi hatırlamaz demişti sevgiler
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler.
MADIMAKTA YAŞANALAR TAM BİR VAHŞETTİ..BUNUN ALTINI ÇİZİYORUM..ÖLENLER CANDI..ANA-BABA-KARDEŞ YEGEN DAYI TEYZE HALAYDI. VE HEP BİR KESİM SUÇLANDI..OYNANAN EMPERYAL OYUN GÖZ ARDI EDİLDİ..BAKÜ-CEYHAN BORU HATTI OLARAK HİÇ BAKILMADI..NEYSE KONU O DEGİL...
EFENDİM ÇOK GÜZEL BİR TESPİT......BAŞBAGLAR KATLİAMINDA ÖLENLERDE CAN DI...VE O KARAKOL BASKINIDA KATLEDİLENLERDE...BUNLARIN HEPSİ PAZILIN PARÇALARIYDI...MADIMAKTA DA BAŞBAGLAR DA DA ÇELİK KARAOKULNDA DA ÖLENLER HEP BİZDİK ÖLEN ANADOLUYDU..ÖLEN ANADOLU İNSANIYDI...EMPERYAL GÜÇLER KAOSA DÜŞMÜŞ ÜLKE Yİ KAHAKAHALARLA SEYREDİP AFFERİM BİZİM UŞAKLARIMIZ İYİ ÇALIŞIYOR VERDİĞİMİZ GÖREVLERİ TAM İFA EDİYOR BİZİM EMPERYAL DAMARLARIMIZA KAN GELİYOR 3 AY SONRDA HELE BİR TAKAOZ KALDI AZERBEYCANDAKİ ŞU ELÇİBEYE KARŞI BİR İHTİLAL DEDİLER,,,,,
BİR DE OLAYLARA BU PENCEREDEN BAKMAK LAZIM...ÇÜNKİ O GÜÇLER PROVAKASYONDA TOPLUMLARI ÇATIŞTIRMAKTA ÇOK AMMA ÇOK MAHİRLER..EEE BİZDE BU OYUNLARA GELEMEKTE YÜZ KEZ GAZA GELSEKTE ÇOK BECERİKLİYİZ...
MADIMAKTADA...BAŞBAGLARDADA..ÇELİK KARAKOLUNDA KATLEDİLEN MEHEMETLEREDE RAHMET KALAN LARINA-SEVENLERİNE-MİLLETİMİZE SABR-I CENİL DİLEMEKTEYİM
ÜSTADIM KALEMİNDEN ÖPÜYORUM....HÜRMETİM SEVGİM..VE BAŞARILARININ DAİM OLMASI DİLEGİMLE,,
sami biberoğulları
Sayfama şeref verdiğin ve lutfedip böyle uzunca bir yorum yazdığın için çok çok teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla.
OTUZYEDİ CANA
Karametli Sivas’ım,
TopalTimur’un,
Toynakları büyük,
Atıyla yandı,
Çorum’da, Maraş’ta,
Malatya’da çıraktı,
Sivas’ta ustalaştı,
Bir kava çakıldı kibrit,
Otuzyedi can yandı,
PİR SULTANLAR,
AŞIK VEYSELLER,
ALİ İZZETLER,
AZİZ NESİNLER,
Madımaktaydı…..
Ateş bile…….
Ateş olduğuna utandı…
Tacettin yıldırım
2 temmuz 2008 Çandarlı
yıılar önce yazdığım şiirimle katıldım hocam duyarlılığına selam.....saygılar
sami biberoğulları
Ellerine, yüreğine sağlık.
Sana karşı riyakarlık yapamam...Her ne kadar Aziz Nesin'i bitim kadar sevmesem de onun bile yanarak öldürülmesini istemezdim ( Ki çok şükür o yananlar arasında değildi )
Selam ve sevgilerimle.
hocam size nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum böylesi yazıda tarafsız ve objektif olduğunuzdan dolayı insanı insan olarak görmeyenler o sizden bu bizden deyip kalıplara sokan zihniyetler bizden olunca anılr unutulmaz sizden olunca hiçmiş gibi davrananlar işte o sözde aydın kişilerdir insanı insan gibi görenlerde işte sizin gibi her nerde olursa olsun her hangi ırktan olursa olsun insansa hepsi birdir anlayışıyla nerede katliam varsa hepsini analım anlayışıdır ağzınıza yüreğinize sağlık insanlık kazansın mantığıyla saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
İnsandan bahsediyorsak bunun alevisi, sünnisi olmaz, Beyaz derilisi- kızıl derilisi, siyah derilisi olmaz...;İnsan -, insandır o kadar.
Selam ve sevgilerimle.