Kadınlar erkeklerin güçlü yanlarına hayran olurlar, zayıf yanlarını severler. beatrice brown
GÜL; SEVİLDİĞİ İÇİN GÜZEL KOKMAZ, GÜZEL KOKTUĞU İÇİN SEVİLİR.
çiftçi

çiftçi

@ciftci1 Etkin Üye
ŞairYazar
  • 15 Mart 2024'den beri üye
  • 1930

Şiir Yorumları

çiftçi
@ciftci1
13 Haziran 2026 Cumartesi 15:21:56
Eyvallah Ebuzer Bey.
Arada böyle felsefi fıkraları da şiirleştirmek çok anlamlı ve gayet yerinde olur.
Tebrikler.
Saygı ve selamlar.
Hocanın sofrası, @Ebuzer Ozkan
12.6.2026 16:31:44
Etkili Yorum
çiftçi
@ciftci1
13 Haziran 2026 Cumartesi 14:44:40
Vallahi emre bey "buseye, öpücüğe bir şey diyemem, ama 'seni seviyorum' dersen sıcak bir bakışla karşılık bulacağına inanırım.
İhtimalle kızmaz ve memnun bile olur.
İlhamınız daim olsun.
Saygı ve selamlar.
Etkili Yorum
çiftçi
@ciftci1
13 Haziran 2026 Cumartesi 14:40:27
İki kişilik bir şiir.
Sanki birbirine delice sevdalı iki yürekli(!) insanın karşılıklı şiirle söyleşisi, dertleşmesi.
Sen öylesin, ben de senin gibiyim seslenişi.
İnşallah Rabbim bu iki yüreği sevda selinde boğmadan kıyıya, feraha çıkartır.
Şiir ...

Kurban olurum, @andelip
12.6.2026 00:04:18
çiftçi
@ciftci1
13 Haziran 2026 Cumartesi 14:24:49
Şiirin neresindesin değerli Safa (Kâtib-i Hal)?
Şiirin tam orta yerinde, hatta yükünü yüklenmişken gönlün ve dahi gönül sesin şiiri yazdırıyorsa iki şiirle mi varlığını hissettireceksin?
Anlaşılan çıkartılacak eser hazırlığı.
Saygı ve selamlar.
Sadrın şiiri, @Kâtibi Hâl
9.6.2026 00:50:49
çiftçi
@ciftci1
13 Haziran 2026 Cumartesi 14:20:09
Hak'tan gelip Mevlâ'ya gidişin dörtlüklerle dile gelişi.
"Birdik, çok olduk. El aldı azaldık. Yıldan yıla bir kaldık ve Hakk'a yol aldık."
Muhteşem bir üslup ve enfes bir anlam güzelliği.
İlhamınız daim olsun.
Saygı ve selamlar.
Yolcu, @Nûriye Hsbk Akyl
12.6.2026 12:48:59
çiftçi
@ciftci1
13 Haziran 2026 Cumartesi 14:14:39
Değerli Yaşar Bey,
Duygular, yaşanılan anlardır.
Hissedilenlerdir.
Bazen hislerimizi sessizliğe bürünerek yaşarız, bazen haykırarak.
Bazen bir kalem kâğıtla buluşturur, mürekkepler çivileriz.
Hangi şartta ve durumda olursa olsun, duygulara hükm...

Zarfa girmrdi, @yön
9.6.2026 15:45:33
çiftçi
@ciftci1
13 Haziran 2026 Cumartesi 14:04:15
TÜLLENEN HAYAT

Biraz daha koyu olsaydı rengi ahududunun, böğürtlen olur muydu?
İkisi de birbirine çok benziyor. Böğürtlen biraz daha ekşimsi. Ama yine de çok hoş aroması var.
.
Hayat da sanki biraz böyle.
İlk bakışta rengiyle, görünüşüyle ins...

Ahududu aşkı, @Osman Akçay
11.6.2026 12:45:14
çiftçi
@ciftci1
11 Haziran 2026 Perşembe 17:14:41
Ah be Sare / Daye...
Üç kız evladı büyütmek de kolay değil tabii.
Biri eteğinden ayrılmak istemez, diğeri kıskanıp kucağında yer bulmaya çalışır Büyük ise iki küçüğün hallerine sabretmeye çalışır, kendine yer bulamayınca.
Yemekleri yakmak da neyin...

Etkili Yorum
çiftçi
@ciftci1
11 Haziran 2026 Perşembe 17:01:21
Hasret ateşinde yanmakta her bir cümle.
Her bir cümle, alev alev kelime olmakta.
Bir nefeslik hasret daha doldukça sineye
Kelimeler kurşun gibi sağa sola dağılmakta.
. . .
Kömür karası gecenin koyu karanlığında hasret dumanını gören göze, hisse...

Dûd-ı tahassür, @Merdümg.riz
11.6.2026 13:47:08
çiftçi
@ciftci1
11 Haziran 2026 Perşembe 15:03:53
Musiki sesi ve icrası çok net, çok etkili ve çok içten.
Her bir kelime değil, her bir harf anlaşılacak kadar berrak bir eda ile kalpleri titretecek bir eser olmuş.
Gönülden kutluyorum.
Saygı ve selamlar.
çiftçi
@ciftci1
11 Haziran 2026 Perşembe 14:37:41
Daha dün böylesi güzel ve anlamlı şiirdeydim.
Oturaklı şiirler, değerli Andelip şiirleri.
Hangi şiiri olursa olsun bence günü hep hak edecek mükemmellikte.
En içten duygularımla kutluyorum şair Andelip'i.
Saygı ve selamlarımla.
Sinemizde bin yara, @andelip
10.6.2026 00:02:01
çiftçi
@ciftci1
10 Haziran 2026 Çarşamba 20:48:06
Bazen üç nokta (. . .)
Bazen yüklemsiz bir cümle
Bazen sessizlik o kadar çok şey anlatır ki...
Tıpkı değerli Ali Bey hemşehrimin "Senin" şiiri gibi.
Umarım hak eden payına düşeni almıştır.
İlhamına sağlık.
Saygı ve selamlarımla.
Senin!, @ali görgan
8.6.2026 19:43:47
çiftçi
@ciftci1
10 Haziran 2026 Çarşamba 13:16:00
Rabbim birlikteliğimizi bozmasın.
Saygıyla.
çiftçi
@ciftci1
10 Haziran 2026 Çarşamba 13:12:51
Gerçek hayat; maske takmadan, rol yapmadan olduğu gibi yaşamaktır.
"Ya olduğun gibi görün veya göründüğün gibi ol."
Kısaca gerçek ol...
Tatildeydiniz sanırım uzun süredir. Bayram tatiliyle birleşen bir dinlenme süresi.
Artık geçmiş güne değil, g...

Oskarlık oyuncu, @Ferda,ca
10.6.2026 01:05:49
çiftçi
@ciftci1
10 Haziran 2026 Çarşamba 13:06:04
Değerli Tigem0663,
Sanırım TİGEM'de çalışıyorsunuz.
Ya Muşlusunuz, ya 63 doğumlusunuz.
Hangisi olursa olsun bir şey fark etmez.
Daha önce yazım hatalarına dikkat edebilseniz demiştim. Çok zor şey istememiştim sizden. Okuyalım okumasına da, 'in...

Hergele doldu meydan, @Tigem0663
9.6.2026 18:01:54
Etkili Yorum
çiftçi
@ciftci1
10 Haziran 2026 Çarşamba 12:51:39
Değerli Andelip,
Konusuyla, işlenişiyle, anlamıyla 3+2= 5'lık kıtalarıyla çok güzel bir şiir.
Ancak bazen düşündürüyor beni.
Zulme kesinlikle bahane uyduranlara, "ama, ancak" diyerek işi sulandırmaya, konuyu saptırmaya veya dağıtmaya meyyal olanla...

Sinemizde bin yara, @andelip
10.6.2026 00:02:01
çiftçi
@ciftci1
8 Haziran 2026 Pazartesi 15:30:48
Hayatımızdan unutamayacağımız dertler, özlemler, çaresizlikler bırakarak bizleri tek başımıza bırakan o çok çok değerli annelerimize Allah'tan gani gani rahmet diliyorum.
Mekânları cennet olsun.
Babalar da unutulmuyor ama anneler hiç unutulmuyor.
...

Anne kokusu, @Müjgan Akyüz
7.6.2026 12:24:16
çiftçi
@ciftci1
8 Haziran 2026 Pazartesi 15:19:44
Öncelikle "AMİN" demek geldi içimden.
Çok güzel ve anlamlı bir dua olmuş.
Tebrik ediyorum.
Saygı ve selamlar.
Dua, @ALİ BALABAN
7.6.2026 17:00:17
çiftçi
@ciftci1
8 Haziran 2026 Pazartesi 15:14:30
Kalabalığın içinde sessizliklere sığınmış, hatırlanamayan bir çocukluk mu?
Çocuktuk ama sağlamdık.
Bir tozlu çocukluk/gençlik resmi.
Çocukluğumuzdaki yara bereyi, itiş kakışı, gezip tozmayı, arada sırada muzırlık hallerimizi hatırlayamayacak kadar...

çiftçi
@ciftci1
8 Haziran 2026 Pazartesi 15:09:44
Değil mi?
Artık insanlığımızı bile unutturacaklar neredeyse.
İnsan olduğumuzdan utanır olduk.
Doğru düşünmekten bizar olduk.
Her konu "pes doğrusu" dedirttiler.
"PES DOĞRUSU!.."
Saygı ve selamlarımla.
Paylaş
İstatistik
Profil Ziyaretçi?
19.761
Şiir Okunma
32.379
Yazı Okunma
30.652
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL