Sarmaşıklar sarmış dört bir yanımı ressam bu virane halimi ne diye çizeceksin kapımın tokmağıysa hüzün vuruyor ressam! izin ver önce bana maziye dönmeliyim… tıpkı eskisi gibi şöyle süslenmeliyim… / Çift kanatlı oyma kapım açılmalı bahçeme sümbüller merhaba, demeli menekşeler gülmeli yine gül desenli selsebilden havuza akmalı sular semaya doğru şırıl şırıl fışkırmalılar coştukça fıskiyem saydam su perdesine hayran etrafında koşuşmalı çocuklar / Bir kızıl alev düşmeli gün batarken o suya ardından bir genç kız düşlerini yıkamalı sımsıcak masum bakışları yansımalı tuvale işte şimdi… çizmeye başlamalı ressam! söyle başladın mı ne? / Kuşlar… parlak tüyleriyle serbestçe uçuşan kuşlar… rengarenk bu hayal içinde oynaşmalılar / Şu kafesli pencereden ve revzenden içeri hafif bir firuze sızıvermeli Germiyan Sokağı’nın saygın ninesi sedirde ulu kadın edasıyla hani elinde kirmanı yününü eğirmeli / Avludaki selamlığa çıkan ahşap merdivenimi narin elleriyle silmeli evin perisi ve o kadife sesiyle Kütahya’nın Pınarları’nı söylemeli… o ses ki, yankısı geçmeli ortası çarkıfelek yıldız desenli yaşlı tavana / Çiz çizebiliyorsan bu hayülâmı ressam haydi çiz efkârımı da!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çiz Beni Ey Ressam şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çiz Beni Ey Ressam şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir ressama hayali bir resmi bu kadar güzel tasvir edebilen biri usta bir şair olmaktan öte aynı zamanda da resim bilgisine vakıf biri olmalı.Hatta resim bilgisinden öte bir belgeselin kamera arkasındaki yönetmeni yada senaristi gibi olmalı diye düşündürdünüz.Sanırm gönül vizöründen bakıp kadrajı iyi ayarlamak konusunda çok mahirsiniz.On puan on puan on puan...
Muhabbetle kalın...
Buğra San tarafından 5/13/2008 1:21:10 AM zamanında düzenlenmiştir.