Okuduğunuz şiir 12.1.2016 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Mehmet Yıldırım
DİLİMİN LİSANSIZ YERİ
...
Bir saika bir yangın kün ve kül
bir su düşmeye başladığında yanağındaki gamzeye bir rüzgâr olur üflerim sancıları sol yanından
içimde kopmaya yüz tutmuş bir fırtına ardın sıra gülüşüne çöreklenmiş karabasanlar düş’erse avuçlarımda ki kıyamete sensiz kaldığım andır izbeliklerimde
bir devrimi yaşarken gözlerinde kaçak aşklar gizlerim her yağmurda kirpiğine sığınır bir mülteci kanatlanır dergâhda kırlangıçlar yıkılır yerle bir olan yüreğimin d’ilsiz kenti
yorgun cümleler sıvarım çatlak duvarlarıma dramatik gölgelerin altında tutunurum arsızca hayata
göçlerim tarumar bir kasvet hasretine ille de sen olan bir düşün enkazında hesaplamadan aşkı susmak ölürcesine sessiz zılgıtlar içinde ve dilimin lisansız yerinde anlatmak seni ölürcesine kanamak kekremsi acılarda
....
MELTEM KINIC
Şiirime sesiyle hayat veren Mehmet Yıldırım’a en kalbi teşekkürlerimle...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DİLİMİN LİSANSIZ YERİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DİLİMİN LİSANSIZ YERİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
göçlerim tarumar bir kasvet hasretine ille de sen olan bir düşün enkazında hesaplamadan aşkı susmak ölürcesine sessiz zılgıtlar içinde ve dilimin lisansız yerinde anlatmak seni ölürcesine kanamak kekremsi acılarda
Duyğu yüklün yureğine dert görmesin kalemin daim olsun deyerlı hocam Yürek sein hiç susmasın Yürekten kütlar saygilar selamlar yoluyorum diyar gurbtten
Bu mısraları yazan,parmakları,şiiri yazdıran yüreği Canı gönülden kutluyorum.Duygularınız,Başarılarınız daim olsun,Yazan kaleminiz ve mürekkebiniz tükenmesin, şiirleriniz hep var olsun,bizimle,bizlerle olsun.Sevgi ve saygılarımla
Boş sayfa için özür dilerim. Yorum yapmaya pek alışık değilim. Yanlışlıkla yorumumu yazmadan "yorumumu gönder" e tıkladım. Tekrar özür dilerim, ama şiiriniz gerçekten çok iyi. Dura dura ve tekrar tekrar okudum. SAYGILARIMLA...
Meltem kardeşim öncelikle senden özür dilerim rahatsızlığımdan dolayı bu şiirini geç gördüm ve az kalsın kaçırıyorumdum da . Seni bir kez daha kalemini yüreğini candan kutlarım inanılmaz güzel bir şiir söyleyecek söz bulamıyorum Yorumlayan Mehmet kardeşimin seside ne güzel yakışmış harikasınız emeklerinize yüreklerinize sağlık
bir devrimi yaşarken gözlerinde kaçak aşklar gizlerim her yağmurda kirpiğine sığınır bir mülteci kanatlanır dergâhda kırlangıçlar yıkılır yerle bir olan yüreğimin d’ilsiz kenti
Şiir mükemmel, Yazan el muhteşem. Tebrikler hocam.
Akacağım keder ırmakları gibi,öyle mutluyum ki çocuklar gibi özgürlük varsa birazcık nefesler kesilecek ki çoğunluk sahile varsın. huzurlu bir gelecek inşa etmek elbette ki heran ölümü ensesinde hisseden topluluklar için külfetli;sancılı dramatik sahneleri olan dönüşü olmaz bilinmez bir yol ayrımı bu bazen küçücük bir bedeni soğutmuş denizin dalgalarıyla olur. bazen şiirlerin feryadına kulak kabartmış insancıl yüreklerle ses yapar. hayat,iki yokuşda da gözyaşı içirir masuma,mazluma,merhametli mukaddes menşur tabiatı ruhuna. kimse dönüp geriye bakamaz.karanlık ve kaos kaynayan,ölümün kol gezdiği panayırda her dikenli nefes yürek kanatmaktan başka bir işe yaramaz. öncesi,her oy bir hayat anlayışıyla insanlar zalimi desteklemeseydi bu kanlı sabahlar;uykusundan uyanmış mahmurluğu üstünde kelebeklerin renkliliğine sahne olurdu. DÜNYANIN GÖZBEBEĞİ İSTANBUL her yönüyle şahane ve muhteşem şehir. Dünyaya ve insanlığa düşman olanlar ancak İSTANBUL'A leke düşürebilir.Bu önemli günde böyle içi içini yercesine haykırış,sesleniş önemli. Meltem Hanımefendi gerçek şiiri yaşar gibi anlatıyor..
birşeyler yaşanmadan anlaşılmaz.. acının göğsünde hele sabahla da gör.dakikaların saat olması öyle tuhaf ki öyle küçülüyor ki insan toz bile ağrı dağı gibi yüce;üstünde ki kalın palto incecik kar örtüsü gibi soğuk kalıyor. dünyanın bu amansız dönüşünden bihaber yaşadı atalarımız çocuklar bir iğneye iplik geçiremeden büyüdü dün öküzler tepişiyor diyorlardı depreme ne batıl uykular vardı uyanık ninnilerle annemiz uyuttu,yalan filimlerle kansızlar yüreksizler alkış çaldı,tuful topladı meydana,sert virajlarda çetin kazalar olmadı. hangarlara oyun,israf,laklak doldu,zaman acımasız oldu. mutlu kim,mutlu onlar,metrolarını alyapılarını kıymetle vaktinde yapanlar uçan kim,uçtu onlar;biz avcunu yalayıp gökten altın bekleyen zavallı aldanmış tuzak ve hileyle kandırılmış köleler. gelgelelim bizim yazarımızda,şairimizde okumuşumuzda bizi yakmıştır. Bizi biz yapan bizi anlatan ŞAİR VE ŞAİRELERİMİZ çok daha üstün donanımlarla ve çok daha hesaplı adımlarla DÜNYA sahnesinde yer almalıdır. İnsanlığın bugün bu elim olaylarla kanayan hayatına mutluluk vermeliyiz Dünyayı uyandırmalıyız.
bu vesile ile BU NADİDE ŞİİRİ,OKUYAN KARDEŞİMİZİ CANIGÖNÜLDEN KUTLARIM..saygılarımla..
İSTANBUL'U GÜNEŞ TUTMUŞ LALE AÇMIŞ,SÜMBÜL AÇMIŞ KİMİ GÖRSEM,KİME SORSAM CAN GİBİ GONCASIN SAÇMIŞ...vu..
Bu tezgahta satılmaz günlüğümün bir satırı bile eski ilişkilerin samimiyeti düşürmez gölgesini ki onlardı sevdanın asıl vatanı ne sıklıkta sevip hangi gün bırakırlardı parmak izlerini bilmem ama sağ gözümün üstü seyirirdi her düşürdüğüm satırda inatla harflerimin ayağa kalkışı
elimde bir isim var yitik bir kentte kayıpsın dışı buzla kaplı tanıdık kimsenin olmadığı bir şehir hangi izmarit küllüğünde arasam izini isimlerin akıllarını karıştırdığı insanlara nasıl sorsam seni bilirler mi?
kimbilir hangi köşede tuhaf şeyler geçiyor aklımdan
tebrikler günün güzelliğine
Zeynepece tarafından 1/14/2016 8:09:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiir gibi şiir işte.. bazen dilimizin lisanı yetmez böyle güzellikleri anlatmaya ...... yoruma ve şaire en içten tebriklerimle çok güzel sır-adışı günün şiirine yakışan ve bulunduğu yeri hak eden bir eser ...
Sınırsızca bir anlatım. Sevdaların ve özlemlerin mısralarda dile gelişi ve getirilişi. Her yönüyle muhteşem bir eser. Tebriklerimle kutluyorum. Güzellikler ve nice güzel eserler diliyorum.
Duygu yüklü güne yakışan muhteşem hüzünlü dizeler özlemin güzel ötesi sunumu şehrimin yüreği güzel değerli şairinden ve muhteşem yorum her iki güzel yüreği kutlarım günümün şiiri seçtim saygılar.
oldukça etkili anlatımında derin bir şiir mısralarda saklı gizli ve özlem dolu bir sevdanın sunumu güzeldi. yorumda aynı güzellikte emek veren kalemleri tebrik ederim