eğer ki bir çocuğa içten isteyerek gülümsedin ise güneş olduğunun resmidir çünkü o minik çocuğun hayatınca kalbi hep seni taşıyacaktır zira onun eli kolu ve gizli bir itici gücü olacak sındır tüm ömrü boyunca
şu an içimiz de her daima buruk ve kederli bir durum var bu kader mi? yoksa insanlıktan yoksunluktan mı doğar hiç bilemiyorum ki bir şeyler nedense bizim özümüzde hep eksik her daima şükür et sekte elimizde ki küçük bir lokmayı bile çalıp çırpıyorlar ne bir huzur kaldı nede bir mutluluk var
çocukluğuma asılı durdu şu anda hayalimle zaman o beni sevip de okşarken hele ki sevgiyle bana o sarılışı da yok mu? ve başımı okşarken hafızama resmetmişim ben o babacan “Hacı Kayayı” has oğlu has bir kutlu adamdı vesselam ter temiz iki çekirdek bir dirhem idi her an El Aziz kokardı elleri onun Harput’tan aldığı feyizle onu büyük küçük hep sayar ve severdik elinden hiç düşmezdi ki kamçısı ve bastonu
çizmeli haliyle onu gördüğümüz zaman sevileceğimizin tam garantisiydi güneşin yerde ki temsilcisi gibi gelirdi bize içimizin içini de sımsıcak ısıtan ayrılığa kavgaya asla izin vermezdi mahallemizde ailelere o anda arayı bulur şipşak barıştırırdı her derde devaydı çünkü her yerde oydu küs ve kırgınları barıştıran oydu çocukları şefkatle gözetip koruyup da kollayan
şimdilerde öyle mi ya ne büyük kaldı ne de bir küçük kurt kuzu postun da karma karışık hal ve gidiş sıfır iyi halden içeride herkes dolandırıcılık en karlı meslek oldu silkeleyip çalıp da çırpıyorlar bizleri tıpkı bir halı gibi
az vicdan az da merhamet gerek bu insanlara onun için yolum düştü ya bit pazarına dedik ya çocukluğumuzda ki güzelliği ararız ebediyen belki bir köşede bir tane numune kalmıştır diye başımızı okşayış ta bize içten gülümseyen içimizi güneş gibi ısıtanın belgesi veya resmini hala daha arar da dururum ben biteviye daha çokta arayacağımızı bilerek ne halt ettikse önce öz kendi kendimize ettik işin sonunu da hiç düşünmeyerek şimdilerde hep hayıflanıp da duruyoruz başımızı taşlara vura vura ne yaptık biz diyerek…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
-Güneş olduğunun resmidir… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
-Güneş olduğunun resmidir… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kutlarım değerli kalem dostum ellerinize, yürek sesiniz hiç susmasın, güzel yüreğiniz kaleminiz var olsun yazsın hocam, başarılarınız daim olsun. Sevgi ve muhabbetle…
Tebrikler Kadri hocama ''Geçmiş zaman olur ki hayali cihan deger'' diye bir söz kalmış aklımda şiir tam bu söze denk geldi var olsun yüreginiz selam ve dualarla
Bir gülümsemedir en zahmetsizinden yapabileceğimiz ve en kolaydır,alanı da çok mutlu eden bir hediyedir unutulmayan... Şiirinizi keyifle okudum. Saygılar sunarım...
Şiir ve Gönül dostu: Şiirleriniz benim taktir ettiğim düzeyde dir. İnce düşünceniz için de tebrik ederim. .................................... Saygı ve Selamlar...
şimdilerde öyle mi ya ne büyük kaldı ne de bir küçük kurt kuzu postun da karma karışık hal ve gidiş sıfır iyi halden içeride herkes dolandırıcılık en karlı meslek oldu silkeleyip çalıp da çırpıyorlar bizleri tıpkı bir halı gibi
Yüreğinize, emeğinize sağlık değerli Üstadım. Kaleminiz daim olsun.
Merhaba kardeşim. çok güzel bir şiirdi.Birden çocukluğuma döndüm.başımı biraz okşadıkları zaman o kişiye sevgi dolu hisler kaplardı yüreğimi.Ne oyunlar oynardık.küserdik,barışırdık ama küslüğümüz asla devam etmezdi.Barıştıktan sonra oyunlarımız daha tatlı olurdu.Atamızda hep başımızı okşadı.Alıştırdı kendisine bizi.Ama ne yazık ki genç yaşında bizi öksüz bıraktı gitti.Hala öyle şefkatli bir el arıyoruz ama ne yazık ki yok artık.Kutluyorum bu güzel şiiri,selamlar.
Sevgili ustam, bugünlerde daha da arar olduğumuz, bizi biz yapan hasletlerimizin özlemiyle dolu bu anlamlı şiirinizi beğenerek okudum, çok güzeldi, büyük keyif aldım. Emeğinize, yüreğinize sağlık. Sevgi, saygı ve selamlarımla. Hoşça kalın...
Siir yorumlarla bir bütünsellik teskil etmis âdeta. Siirlerin Sairi degerli Elif kardesim her siirde oldugu gibi, bu siirde de dizelere saygi ve begenisini güzel yorumuyla süslemis.
eğer ki bir çocuğa içten isteyerek gülümse-dinse güneş olduğunun resmidir çünkü o minik çocuğun hayatınca kalbi hep seni taşıyacaktır zira onun eli kolu ve gizli bir itici gücü olacak sındır tüm ömrü boyunca yüreğinize kaleminize sağlık ilhamınız bol olsun yürek sesiniz hiç susmasın sevgi ve saygılarımla..
Bu mısraları yazan,parmakları,şiiri yazdıran yüreği Canı gönülden kutluyorum.Duygularınız,Başarılarınız daim olsun,Yazan kaleminiz ve mürekkebiniz tükenmesin, şiirleriniz hep var olsun,bizimle,bizlerle olsun.Sevgi ve saygılarımla
az vicdan az da merhamet gerek bu insanlara onun için yolum düştü ya bit pazarına dedik ya çocukluğumuzda ki güzelliği ararız ebediyen belki bir köşede bir tane numune kalmıştır diye başımızı okşayış ta bize içten gülümseyen içimizi güneş gibi ısıtanın belgesi veya resmini hala daha arar da dururum ben biteviye daha çokta arayacağımızı bilerek ne halt ettikse önce öz kendi kendimize ettik işin sonunu da hiç düşünmeyerek şimdilerde hep hayıflanıp da duruyoruz başımızı taşlara vura vura ne yaptık biz diyerek…
Ah be üstadım nerde o güzel günler güzel insanlar eskiyi arar olduk çok anlamlı muhteşemdi dizeler yüreğinize sağlık kutlarım saygılar.
güzel bir insanın ardından sunulan vefa minnet dolu mısralar. maalesef üstadım kalmadı o güzel insanlar bitirdik hepsini, bitirdiler geleceğimizi. duyarlı yüreğine , keskin kalemine sağlık
Küsmemizde, barışmamızda oyunlarımız kadar kolaydı Kırılmazdı kalplerimiz Küstüğümüzde elimizle iki parmağımızı üst üstü koyar, küs işaretini yapar Çok değil iki dakika sonra bu işareti bozar Ya da küstüğümüzü unutur devam ederdik oyunlarımıza Kan kardeşliği de bilirdik kan akıtmadan… “Sen benim kan kardeşim olur musun?” der oluverirdik oracıkta sözle Bisikletlerimiz bile küçücüktü Üç tekerlekliydi… Oyunlarımız sürekliydi Akşamları evlerimize dağılışlarımızın ardından Ertesi günü yine kaldığımız yerden başlardı oyunlarımız Yalancıydık o zamanlar… Yalanın kötü bir şey olduğunu bilmezdik Yeminler ederdik inandırmacasına Sevgililerimizde yoktu o zamanlar, kalbimizi kıranda…
Oyunlarımız kolaydı!
Saklambaç vazgeçilmezimizdi… Bir küçük çam ağacı bile saklayabilirdi küçücük bedenimizi… O küçücük ellerimize sığdırabileceğimiz küçük taşlar arardık beş taş oyunu için
Uçurtmalarımız vardı, kan ter içinde kalırdık en yükseğe uçurtma çabasında
Birde bulutlara mektup gönderirdik Uçurmalarımızın ipine yazılı bir kâğıt iliştirir, rüzgârında etkisiyle ulaşmasını beklerdik hevesle… “postacı rüzgâr çabuk gönder mektubumuzu” derdik Postacı rüzgâr derdik postacımızdı rüzgâr Alel acele bir kiremit bulur seksek oynamak için kabataslak çizimler yapardık en geniş trotuara…
Yoktu o zamanlar rekabet, ihanet, nefret!
Bize yabancıydı bu tür kelimeler
İsteklerimizde küçüktü bizim gibi…
Alınmış bir oyuncak bebek, bir küçük araba yeterdi bizi mutlu etmeye…
Sağlıklıydık, saftık, temizdik, günahsızdık… Adı özlem oldu şimdilerde…
Özlenmiş bütün çocukluk anlarımızın…/alıntı
Eskiden eskiler de değerliydi, eskiyen değerlerde... Hangi Eskici alıp götürdüyse geri getirsin çocukluğumuzu...
Bu dünya çok kirlendi..
Tebrik ederim Kadri abi...
Selam ve saygılarımla...
ŞİİRLERİN ŞAİRİ tarafından 1/3/2016 9:38:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
az vicdan az da merhamet gerek bu insanlara onun için yolum düştü ya bit pazarına dedik ya çocukluğumuzda ki güzelliği ararız ebediyen belki bir köşede bir tane numune kalmıştır diye başımızı okşayış ta bize içten gülümseyen içimizi güneş gibi ısıtanın belgesi veya resmini hala daha arar da dururum ben biteviye daha çokta arayacağımızı bilerek ne halt ettikse önce öz kendi kendimize ettik işin sonunu da hiç düşünmeyerek şimdilerde hep hayıflanıp da duruyoruz başımızı taşlara vura vura ne yaptık biz diyerek…
Azınada razıyız vicdan ve merhametin amma yok ne yazık ki kimselerde yüreğiniz var olsun üstadım anlam dolu muhteşem şiiriniz beğeniyle okudum kutlarım eserinizi saygılarımla