(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Rasulallah şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Rasulallah şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu şiiri kurul kandil nedeniyle seçmiş. Gün içinde eklenen her hece şiirini okuyamadığım için, bu şiir günü hak etmiş midir, etmemiş midir orasını bilemem. Ancak şiirde bariz bir mantık hatası var.
"Cennet bile hasret hep seni özler Melekler aşk ile yolunu gözler"
Cennet, Peygamber Efendimizi (s.a.v) niye özlesin, melekler niye yolunu gözlesin ki? Bu iki dize, Efendiğimiz cennet dışında bir yerdeymiş izlenimi vermiyor mu? Peygamber Efendimiz cennetin baş köşesinde değil mi zaten? Cennet sırf onun hatırı için tesis edilmedi mi?
Kıyâmet gününde Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) kabrinden kalkıp oturduğu ve henüz mübârek başından toprakları silkmekte bulunduğu halde iki tarafa nazar buyururlar.
Yeryüzünün değiştiğini görerek ağlar ve “Bu hangi gündür” diye sorar. Hz. Cebrâîl: “Bu, kıyâmet günüdür. Bu hasret ve nedâmet; pişmanlık günüdür. Bu mîsâk ve Rabbe mülâkât günüdür” der. Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.): “Yâ Cebrail, beni müjdele” buyurur. Cebrail aleyhisselam:
“Yâ Resûlallah, senin için livâü’l-hamd’i, tâcı, cennet elbisesini ve Burak’ı getirdim” der. Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.): “Onlardan sormuyorum” buyurur. Hz. Cebrâîl: “Cennetler senin teşrifin için tezyin olundu; süslendi. Cehennem kapıları kapandı” der. Resûlullâh Efendimiz: “Onu sormuyorum. Sadece ümmetimi arzu ediyorum. Acaba nerededirler” buyururlar. O vakit Cebrail aleyhisselam:
“Yâ Resûlallah, vallâhi daha senden başka kimse yerinden kalkmamıştır” diyecektir. (Dürerü’l-Hisân, Süyûtî)
Hanımefendi cennete ilk girecek olan Peygamber efendimizin. Buradan yola çıkarak soruyorum daha önce gelen diğer peygamberler neredeydiler.
Cennette ve cehennemde kimse var midir kıyamet günü nedir, kabir hayatı nedir, kabirden dirilmek nedir bunları bir araştırın öğrenin isterseniz. Evet cennet peygamber Efendimizi özlemektedir .
Küfürden Cenabı Hakka sığınırım .
İmam Gazali hazretleri buyuruyor ki.
Cahil ile münakaşaya girmeyin zira ben hiç galip gelmedim.
Hayırlı kandiller Ahmet bey. Selam ve saygılar.