(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çanakkale şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çanakkale şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Necmettin Halil Onan üstadın şiiri aşağıdadır. Şiirimizin tek benzerliği 6+5=11 hece ölçüsü ile yazılmasıdır. Üstadın şiiri çok güzel ve adeta coşkulu bir sel gibi. Eleştiricinin (veya yorumcunun) şiire bu eleştiriyi yapma sebebinin form alanına açmış olduğu ‘’Bir adaya düşseniz yanınıza alacağınız üç kitap’’ sorusuna cevap olarak verdiğim;
’’Adaya düşmek... Sanırım böyle bir fiil yok. Belki de ''adaya çıkmak'' fiilin adı. O da zaten irade dışı bir olaydır. Gemimizin batması sonucu sağ kalmışsak yapmak zorunda olduğumuz bir fiil. Bu durumda yanınıza kendinizden başka bir şey alma şansınız yoktur. Ha; adaya düşme olayı paraşütsüz gerçekleşirse yanımıza zaten cansız cesedimizden başka bir şey almamız mümkün olmaz. Bu durumda... gerisi malum be can. Haydi ''adaya sağ salim düştük'' diyelim. Bu sefer de ''adaya düşmek'' fiili gerçekleşmiş olacağından yanımıza kitap almamız yine mümkün olmaz. Ya sence ’’ şeklinde verdiğim cevaptan kaynaklandığını düşünüyorum. Eleştiriye açık bir insanım. Ancak yapılan eleştiri ‘’laf olsun, torba dolsun’’ gibi olunca eleştiriyi yapan komik duruma düşer. Selam ile.
BİR YOLCUYA
Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın Bu toprak, bir devrin battığı yerdir. Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda Gördüğün bir tümsek, Anadolu'nda, İstiklâl uğrunda, namus yolunda Can veren Mehmed'in yattığı yerdir.
Bu tümsek, koparken büyük zelzele, Son vatan parçası geçerken ele, Mehmed'in düşmanı boğduğu sele Mübarek kanını kattığı yerdir.
Düşün ki, haşr olan kan, kemik, etin Yaptığı bu tümsek, amansız, çetin Bir harbin sonunda bütün milletin Hürriyet zevkini tattığı yerdir.
tbrk ederim üstadım... en sevdiğim ilgilendiğim konudur çanakkale.... bir kaç sair arkadasımdada karsılastım çanakkale şiirli temalara hatta çiğdem hanımın yazısısınına keyifle okudum canakkale hakında.... çanakkale ne yürekler taşıdı arşa ne umutlar ne beklentiler vardı belkide o milli duygularda onların ağzından ne kadar siirler yazılsa ne kadar duygular dökülse az geleceğine eminim... usta kaleminizden ustaca yazılmıs şiirinizi beğeni ile okudum ellerinize sağlık kutlarım sevgi ve saygılarımla ..
erdalca1980 tarafından 3/16/2008 10:59:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
erdalca1980 tarafından 3/16/2008 11:01:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Uygarların(!) kanlı dişine karşı Yüreklerden kale örülen yerdi. Tekbir sesleriyle sarsarak arşı Düşmanlara korku vurulan yerdi.
Küfrün dalgasına setti göğüsler İmanlı, geçilmez hattı göğüsler. İçinde iman kat kattı göğüsler. Hak yolunda canlar verilen yerdi.
Geldi ötelerden itler, ayyaşlar Kurbandı vatana kınalı başlar Kurşunlara karşı savruldu taşlar Küfre karşı erce durulan yerdi.
Şehit olmak için gereksiz ferman, Yürüdü yiğitler, yürekte iman Hak sevdası ile taşmıştı Umman Çanakkale, O’na varılan yerdi.
Ezanım, bayrağım ardır, namustur. Bayrağın düşmesi Türk’e kâbustur. Haydi ya tam sustur, ya da kan kustur; Denip düşman leşi serilen yerdi.
Ölmek korkusu mu? Duyulmadı hiç, Bayrağımız yere koyulmadı hiç, Hak’a yürünmekten cayılmadı hiç; Şehide gülistan görülen yerdi.
Korkuyu korkutup tam ercesine Hakk’a vuslatını ararcasına Bir gül bahçesine girercesine Vatan toprağına girilen yerdi
Yüreğinize sağlık,gönül kaleminizden inciler dökülmüş,Şehitlik mertebesi için, binlerce canların Allah,Allah sesiyle bir Dünya'dan öteki Dünya'ya güle güle göçtüğü tarihte eşi görülmeyen bir topyekün mücadeledir Çanakkale,kısıtlı imkanlara rağmen,inanan gönüllerin sel olup aktığı yerdir" Çanakkale geçilmedi"tüm şehitlerimize rahmet diliyorum.Yüce Allah'tan...saygılarımla...
Hakk’a vuslatını ararcasına
Bir gül bahçesine girercesine
Vatan toprağına girilen yerdi.
yüreğinize sağlıkdeğerli gönül dostu güzel bir şiir tezahür etmiş selamlarımla