Bir çığlıktır adeta titretir bütün arşı Ne güzelde yazılmış Türkün istiklal marşı, Kenetlen gün bugündür, düşmanlıklara karşı, Cumhuriyetle doğdum mutluyum onurluyum.. - Atamızdan Emanet Gençliğe hitabesi, Sevdayla okunmalı coşmalı bir tanesi, Özgürce yaşamalı yurdumun her hanesi Cumhuriyetle doğdum mutluyum onurluyum.. - Al bayrağım rengini ata kanından almış, Mağlup edip Düşmanı ana vatandan salmış, Kurtuluşun sonunda bu bayram bize kalmış, Cumhuriyetle doğdum mutluyum onurluyum. - Mutlu bayramımızı coşkuyla kutlayalım, Baştan sona yurdumu bayrakla donaltalım, Birlik olup kardeşler bu ateşle yanalım Cumhuriyetle doğdum mutluyum onurluyum..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CUMHURİYET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CUMHURİYET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mutlu bayramımızı coşkuyla kutlayalım, Baştan sona yurdumu bayrakla donaltalım, Birlik olup kardeşler bu ateşle yanalım Cumhuriyetle doğdum mutluyum onurluyum..
Aynen katılıyorum Melek hanım,kutluyorum bu güzel şiiri ve cumhuriyet bayrmınızı...
Değerli kalemlere haksızlık etmek istemiyorum ama gerçektende bizim onurlu tarihimizde altın sayfalar açtığımız destanlar yazdığımız o kadar şanli günlerimiz vardırki bunlardan biride 29 ekim çocukluğumda çok okurdum böyle milli şiirleri ama günümüzde bu şiirleri yazan kalem çok az ve melek hanımda bu duyarlılığı hissetmiş yüreğinde ve yürek sesinden dökülen dizeleri kaleme almış ne güzelde yazmış bende yorumumla bu duyguya ortak olmaya çalıştım kutluyorum değerli kalemi ve sayfada yorumu esirgemeyen değerli kalemleri sağolun varolun efem
Değerli şairem., Üzülerek söylüyorum.. Uzun zamandır sayfamdan seslendirilmiş şiirleri dinleyemiyorum. Ve bu arızayı bir türlü gideremedik.. bağışlayın lütfen.. "CUMHURIYET" başlıklı şiirinize mest oldum, umarım gözden kaçmaz, hak ettiği değer verilir.. ______ Taktir ettim, tebrik ettim, en yüksek puanımı verdim, helalin olsun.. ______ Selamlarımı gönderdim, almayı unutma...........
Şiir güzel ama hece ölçüsüne uydurmak için eklenen gereksiz kelimeler akışı oldukça sıkıntıya sokuyor. Biraz dikkat ettim ben olsam bu şiiri 11 hece ölçüsüne getirir bir dörtlük daha ilave ederdim. Yanlış anlamayın sadece fikrimi söylüyorum. Saygılar bizden.
Duyarlı yureginiz var olsun melek hanım. Bu bayrak için bu vatan için dedelerimiz kanlarin canlarını feda ettiler. Ruhları sadolsun. Çok güzel bir yürek sesiydi var olun selam ve saygılarımla.
vatan sever, cumhuriyet aşığı asil gönlünüzü gönülden kutluyorum... bugünkülerin bir reklam arası olarak gördükleri cumhuriyet öyle kolay kazanılmadı...bu günküler gibi tombaladan da çıkmadı... bir değil, bin değil yüzbinlerce şehit verdik bu uğurda... çok güzel, duygu yüklü, marş havasında bir şiir okudum...saygılar sunuyorum.
Al bayrağım rengini ata kanından almış, Mağlup edip Düşmanı ana vatandan salmış, Kurtuluşun sonunda bu bayram bize kalmış, Cumhuriyetle doğdum mutluyum gururluyum.. - Mutlu bayramımızı coşkuyla kutlayalım, Baştan sona yurdumu bayrakla donaltalım, Birlik olup kardeşler bu ateşle yanalım Cumhuriyetle doğdum mutluyum onurluyum..
yürğine sağlık usta gönlünve yüreğin dert görmesin...
En büyük servetimizdir ulus olarak CUMHURİYET. Ona sahip çıkmalıyız. Nasıl dinin direği namaz ise ONURUN, GURURUN, UMUDUN, VARLIĞIN KISACASI İNSAN OLMANIN DİREĞİ CUMHURİYET'tir. Ona sahip çıkmak yurttaşlık değil namus borcumuzdur. Selam ediyorum usta kaleme
Elimizde kalan ne Cumhuriyet çağından Karanlıklar örüldü bağnazlığın ağından Güllerine hasretiz bağban ile bağından Yine döndük araba bağlanmışız seraba
Bize cumhuriyeti armağan eden büyük önderimiz Atatürk ve bu uğurda can veren aziz şehitlerimize sonsuz teşekkürler. Onları bir kez daha saygı ve minnet ile anıyoruz. Ruhları şad olsun. Bize bıraktıkları emaneti korumak ve yaşatmak boynumuzun borcu.
Tebrik ederim coşku içinde okudum şiiri... Sevgiler...