Sen Dünya’nın Âdalet beşiğisin istanbul Medeniyetlere ev sahipliği yaptın hoşgörünle Güzelliğin dillere destan Yedi Tepeli Şehir Fâtih’ın yadigârısın Kâbe Toprağı İstanbul!...
Doyulmaz güzellikler sendedir TopkapıSsarayı İnsanlığın hoşgörü Âbidesi Aya irini Kilisesi Fethi hatırlatır mahsun Ayasofya Câmii Dünya’da tek örneksin SultanAhmed!...
Sağ yanımda Mecidiye Câmii süsler Boğazı Sol yanımda nâkiş gibi işlenmiş Dolmabahçe Sarayı Bakar bizlere Bezm-i Âlem Vâlide Sultân Câmii Üsküdar’dan ihtişamın başka güzel görünüyor İstanbul!...
Ecdâdımın güzelliği, kokusu sende kaldı Lâlelerin, sümbüllerin, erguvanların, doyumsuzdur Câmii’lerin, Hisârların, Sarayların, Sebillerin, muhteşem Seni gören gözler, sana gönül vermiş İstanbul!...
Fâtih’in Otağ Tepe de şaha kalkar mı atları ? Beştaşlara bağlanır mı Beyâzid’ın Donanması ? Kasımpaşa’dan gelir mi Zaganospaşa’nin Gülle sesleri.? Sana baktıkça; Cihâd meydanlarını görürüm İstanbul!...
Hacı Bayram-i Velî Câmii’nde doğdu Fetih müjdesi Göynük’ten gelir, Hâfız Akşemseddîn’in Rahmed Dua’sı AllahAllah diye zikr eder... Eyyüb EL Ensârı Hâzretleri Fûrkan-i kerime Âyet yazdıran ey mübarek Şehir İstanbul!...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
♥ ♥ İstanbul ♥ ♥ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
♥ ♥ İstanbul ♥ ♥ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Semiramis güzel bir İstanbul şiiri idi okuduğumda zaten korkum bu şiirleri okuya okuya bir gün İstanbul'u çok seviyorum diyeceğim.. Yüreğine sağlık sevgiyle ve sevdiklerinle kal her zaman sevgilerimle..
Yüreğine sağlık sevgiyle ve sevdiklerinle kal her zaman sevgilerimle..
Çınar GÖLE