(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gule-Meryem'e, şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gule-Meryem'e, şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Trajedinin dizelerle etkileyici anlatımı,hissetmek ve o duygu yoğunluğunda ve trajedinin yaşanmışlığında kendini aramak ve bu arayışın olanca samimiyetiyle devam etmesi ...tarzınızı yine edebileştirmişsiniz kutluyorum saygılarımla yüreğinize sağlık
museviler din değiştirebilirler hatta ''anadan doğmayan musevi olamaz'' kuralı aşırı ve bağnaz karakterdeki musevilerde geçerlidir. ve malesef çoğunluktadır. ama her musevi aynı değildir. gözü kapalı güvendiğim musevi arkadaşlarım da var. şair bana kalırsa kelimelerli fazla gizemli kılma çabasından özünü bulandırmış. ayrıca musevi hristyan gerçek bir tasavvuf için kabul edilemez bir ölçütmüdür? sadece islama mı özgüdür? ben de bunu hiç sanmıyorum. mevlananın ''ne olursan ol yine de gel'' söyleminden insan olabilmeyi başarabilmiş herkese tasavvuf kollarını açar anlamını çıkartıyorum ben. farklılıklara lütfen saygı duyalım.
Derin anlamlar içeren hikayesiyle değil sadece,bakış açısıylada harika bir şiir olduğunu yinelemek istiyorum...Bazı şeyleri anlatmak yada anlamak için yahudi yada hristiyan olmaya gerek olmadığını düşünüyorum ayrıca...herkesin tanrısı kendine....Din din ayrıldığımız bir yerde bir bütünün parçasıyız demesin o zaman hiç kimse...Tebrikler az sana şairim...
Yorumlar için herkese teşekkür etmekle birlikte sanırım biraz izahata gerek duyulmakta.. Kurmaca değildi konu. 10 yıl öncesinde kalan gerçek bir anılar toplamı. Bir aşk hikayesi değil –en azından alışageldik bir hikaye olmadığı ise söylenmeli- Anneden kıza doğumla gelen ve doğumla da geçen bir lanete! Yusuf’ça, İsa’ca bir özgecilikle (diğerkamlıkla) dahil olma yüklenme! istemiydi… Böylesi bir trajedi idi, yoksa Oidipus türevi bir tutku değil.. Bir günah çıkarma da değildi. Olay mahallinden 9 yıl sonra geçişin, hatıraları canlandırmasıydı sadece. 9 yıl önce;
‘yaram ta(m) içimde öldü..’
denilerek konu kapatılmış yada pes mi edilmişti… ESSENİ... Doğrudur islam dışı bir kavram… Yeterli sanırım bu kadarı..
museviler din değiştirebilirler hatta ''anadan doğmayan musevi olamaz'' kuralı aşırı ve bağnaz karakterdeki musevilerde geçerlidir. ve malesef çoğunluktadır. ama her musevi aynı değildir. gözü kapalı güvendiğim musevi arkadaşlarım da var. şair bana kalırsa kelimelerli fazla gizemli kılma çabasından özünü bulandırmış. ayrıca musevi hristyan gerçek bir tasavvuf için kabul edilemez bir ölçütmüdür? sadece islama mı özgüdür? ben de bunu hiç sanmıyorum. mevlananın ''ne olursan ol yine de gel'' söyleminden insan olabilmeyi başarabilmiş herkese tasavvuf kollarını açar anlamını çıkartıyorum ben. farklılıklara lütfen saygı duyalım.
"doğurmayıp bir masumu, eski lanet’e kefaret."Bütün zamanlara rest çeken bir anne...Asalet...... - y e t t i... Yetti diyorsun ama yetti mi gerçekten....sen gerçekten günahkar mısın...bunları şiire gizem katmak içi nmi söyledin yoksa söyleyemediklerini mi sakladın....hayat......sır......sen. sezemedim bu kez ö l d ü n m ü ? ....Bilemem... ama zamanın ve mekanın dışında ölüm var mı acaba?Böyle bakınca öldü diyemiyorum...Ruh tu....Şiirdi...Harika.(seçtiklerime)
dolaştığın yalnızca ayak seslerinden belli...karanlakta hep öyle olur..eğer onu yaşatan sensen ona ölüm her dem karpuzun gölgesinde..onunla yaşayansan artık bir sınır çizilemez hayalle..artık tek kapı ölümdür...birşeyler saklı şiirde ..ğöremiyorum ama kokusunu alabilyorum..giz var sanki ve onda yaşayan....yine de tebrikler