Bilmek diyorum hayata en tepeden bakıp Kişinin kendini en dipte hissetmesi olsa gerek Çünkü okudukça biliyor insan Bildikçe de arşa değil arza bile değmeye korkuyor Bilmenin dehşetengiz korkusu iman etme imkanı olmasa dayanılır olmazdı Öte yandan Bilmenin azabı kadar leziz bir tat da yoktur akıl için Aklın tamahkarlığı da buradan geliyor olmalı Bilmenin sultası aslında insana acziyetini hatırlatan bir pranga Bildikçe çaresizleşen insanın çıldırması da bu yüzden galiba Yaşasın çıldırtan bilgelik demenin önüne yine bilmenin vakur tarafı mani oluyor Acaba tanrı sonsuz bilmenin ağırlığına tahammül edebildiği için mi tanrı?!
İnsan Kendini üst üste koysa yahut yan yana dizse Kaç kimse eder acaba? Misal konuştuğu kelimelerin biriktiği gökyüzü mü daha büyüktür Yahut sustuğu kelimeleri istiflediği gönlü mü diye hesaplasa Neticeye aldırmadan yine yaşamaya katlansa Yani işinin gereği imiş gibi habire yaşasa Sonra öleceğini düşünüp Yine yaşam denizinin küreklerine asılsa Ki tamı tamına budur fıtrat Ölünceye kadar pür gayret yaşamayı göze almak Üst mizacımızın gereğidir Gerçeğince inanıp bu ihbarın lüzumuna dair varlıktır insan Ümitsizlik insanın kendinin dışına çıktığı halidir Orada da zaten çok durumaz Korkar ve tekrar içine girer Kendimden çok biliyorum ben.
Az önce söylediğim gibi Gecelerin süsü yıldızlardır denir ya Değil Herşeyin süsü güzelliği umudu sadece hep çocuklardır Çocuk olmayan çocuk kalamayan her kimse Eskili püskülü vazgeçilmişliktir Daha önce söylediğim gibi Ben çocukken mutluydum Çocuk olunca mutluyum şimdide Yarın daha çok çocuk olmak için uyuyup Çocukluğuma büyümek istiyorum Diyebilen yedisinde de yetmişinde de mutludur Bu hallicelik Çocuklanmanın ihlas ve samimiyeti Hep cenneti fısıldar kalbe Hep cenneti söyletir hayata...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İnsan Rabbi ve Çocuk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İnsan Rabbi ve Çocuk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.