Sen daha köşe başındaydın Çocukluğundan geliyordun Bense Bir büyümenin eşiğinden dönüyordum Maiçoc!
Kasabanın yara toplayıcısı baktığında gözlerimize Biz göğün maviliğini sağıyorduk yaralarımıza Hangi yaranın ucundan tutsak Mavi kanıyordu Ve hangi yaranın kabuğunu kaldırsak Kızıl bir gonca gibi gülümsüyordu bize
Dilimizden düşen canhıraş dolu her sözcüğü Şiir sanıyordu Edebiyat-ı Cedideciler Biz fiilleri gözaltına alınmış Gizli özne muamelesi görüyorduk Ayraç konulmuş her kitabın arasında sessizce
Sessizlik en büyük çok sesliliktir bazen Bunu en iyi bilenlerdeniz biz Değil mi Maiçoc?
Dün gece oturdum yatağımda öylece Her gün Kinini özenle bileyen insancıkları düşündüm Ve daha büyük bir hırsla Sevdamı bileyledim ben de!
Elleri kelepçelenmiş Gözleri bağlanmışların ülkesinde Özgürlüğün saçlarını okşadım aşkla Sonra yıldızları düşündüm Her gece karanlığa inat Yanıp sönen o muhteşem güzellikleri…
Hiç söylemiş miydim sana? Senin gözlerin de tıpkı yıldızlar gibi Karanlığa inat ışıldıyorlar daima
Sessizliğin sesini duyuyor musun? Kapat gözlerini ve dinle! En büyük devrim sessizce olandır Maiçoc!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Maiçoc -III- şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Maiçoc -III- şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sen daha köşe başındaydın Çocukluğundan geliyordun Bense Bir büyümenin eşiğinden dönüyordum Maiçoc!
Buraya mıhlandım.. Büyümenin eşiğinden dönerken ne hisseder acaba insan diye düşünüyorum.. Neleri bitirip, neleri yok sayarak.. Ya da nelerden vazgeçip, neleri omuzlayarak döner bir insan büyümenin eşiğinden.. Heybesinde en çok neyin ağırlığını taşır.. Kaçımız gözü yaşlı, kaçımız mutluluktan havalara uçarak döner..
Güzel ve sanırım özel bir şiir. Açıkçası Maiçoc kimdir merak ettim anladığım kadarıyla gölgede kalması gereken bir kişiliğe yakıştıtırılmiş bir isim. Bu arada bu kadar irdelediğim için Şaireden şimdiden özür dilerim. Şairesini de güzel bir şiir yazdığı için kutlarım.