Kaderi yargılarlar, gözleri ufka dalsa Sebepler kurgularlar, gam yüküm sebil olsa Güzellik sergilerler, iki damla yaş gelse Selim rahmet okutur, incirin boğmasına
İblis’in meleklerden, kayda değer farkıyım En hüzzam notaların, can verdiği türküyüm Bestesi güftesinden, damar kokan şarkıyım Telim rahmet okutur, neyzenin nağmesine
Mayamdandır, değişmem kendimce has dururum Dut yemiş bülbül gibi, gam verir sustururum Yaşama hevesine, bir anda küstürürüm Halim rahmet okutur, şeytanın ivmesine
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Seçki Kurulu güne gelecek şiirleri sıralayıp, falan gün falanın şiiri, filan gün filanın şiiri güne gelecek mantığı ile gün şiirlerini değerlendiriyor anladığım kadarı ile. Böyle bir değerlendirme başta, ne Türk Edebiyatına nede şiir yazan şair arkadaşlara katkı yapar. Okuyucu arkadaşlar da, lay lay lom yorum yapmakla, Türk Edebiyatımızın şiiri ile alay geçmektedirler. Yorumlarda gördüm ki, kalemi büyük ustalarımız da, demek ki şiiri okumadan yorum yazmaktadırlar. En büyük suçlu bu dostlarımızdır. Bu yorumumla, şair arkadaşa karşı, saygı da kusur ettiğim falan anlaşılmasın, saygımız bizlerin önceliğidir. Bu şair kardeşimize bu hatalarından dolayı, kim yardımcı olmak istedi, istediniz de arkadaş olmaz mı dedi! Yine de her şey, güzellikler ve güzel şiir adına olsun. Bu mübarek ayda, hepimize güzellikler nasip olsun. Şair arkadaşım, selam ve duamlasınız. Saygılarımla.
Altunel tarafından 6/26/2015 4:47:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
Saygıdeğer arkadaşım; ben kimseyle hesaplaşmıyorum. Hesaplaşacağım insanlar varsa da bir şekilde hesaplaşırım, hem de yüz yüze. Adam mı boğuyoruz, yoksa adam mı öldürüyoruz! Şiir adına bir güzellik katmak hepimizin derdi. Bak diğer yorum yazan arkadaşların yorumlarının altına güzel ifadeler yazmışsın. Madem her şey şiir adına ise ve senin şiire yorum yazan bir kaç kalem gerçekten şiirde ben varım diyen şair dostlarımız. Demek ki şu hasıl oluyor, kimse şiiri okumuyor ve yorum yazıyor. Haydi onları geçtik, seçki kuruluda mı görmüyor şiirlerde ki hataları..! Bir daha sayfama gelme dersen de, saygı duyarız. Selam ve dua senle olsun. Saygılarımla.
Saygıdeğer arkadaşım; ben kimseyle hesaplaşmıyorum. Hesaplaşacağım insanlar varsa da bir şekilde hesaplaşırım, hem de yüz yüze. Adam mı boğuyoruz, yoksa adam mı öldürüyoruz! Şiir adına bir güzellik katmak hepimizin derdi. Bak diğer yorum yazan arkadaşların yorumlarının altına güzel ifadeler yazmışsın. Madem her şey şiir adına ise ve senin şiire yorum yazan bir kaç kalem gerçekten şiirde ben varım diyen şair dostlarımız. Demek ki şu hasıl oluyor, kimse şiiri okumuyor ve yorum yazıyor. Haydi onları geçtik, seçki kuruluda mı görmüyor şiirlerde ki hataları..! Bir daha sayfama gelme dersen de, saygı duyarız. Selam ve dua senle olsun. Saygılarımla.
Her esere iyi ve ya kötü emek verilmiştir. Bu emeğe saygı duymak gerekir ki saygı duyuyoruz.
Sıkıntı Şairin şiirine verdiği emek değil. Şiirin şiir kurallarına uygun olmaması ve güne gelmesi. Bu da demek oluyor ki kural ve kaidesine göre yazılan şiirlerin değer görmemesini sağlar. ve şairler bunu göz önüne alırsa şiirlerini asma veya yazmama kararı alırlar..
Amaç böçek çiçek alsın diye de şiir yazılmaz . lakin bu sitenin en iyi şiire ödül verme gibi bir teşviki varsa o zaman hak edene verilmeli.
Öncelikle şairin çalışmasını kutlarım. Bu şiir güne gelmemiş olsaydı yorum yazmaya bilirdim. Yorumum Şiiri değerlendiren seçki kuruluna. Şiirde ayaklar sonunda ki rediflerin aynı olması gerekmiyormu? Redifler aynı değilse ayaklar yok yükmünü taşır. Şiirde Çitf ayak çalışması olm uş gibi görünsede ayaklar da bile sapma var.
''Külüm rahmet okutur, yanardağ magmasına''
''Çölüm rahmet okutur, düşlerin yağmasına''
''Gülüm rahmet okutur, hurinin değmesine''
''Dilim rahmet okutur, küfürbaz sövmesine'' (?)
''Selim rahmet okutur, incirin boğmasına''
''Telim rahmet okutur, neyzenin nağmesine''
‘’Halim rahmet okutur, şeytanın ivmesine'' (?)
''Yolum rahmet okutur, Ferhat’ın âmâsına'' (?)
''Bal’ım rahmet okutur, Mecnun’un sevmesine'' (?)
Şayet cümlenin sonundaki kelimeler ayak değilse baştaki ayaklar doğru olsada redifler aynı olmadığından başta ki ayaklar da yok sayılır.
Bu yorumda amacımız şair kardeşimizi rencide etmek veya olumsuz eleştirmek değil. Seçki kurulunun edebiyat adına yaptıkları hizemette daha dikkatli olmalarını dilemek.
Şiirimde noksanligi ben biliyorum. A ve e sesinin farklılığını m sesi ile törpülemeye çalıştım. Lirizmi sağlamaya çalıştım. Şiirde bir çok yeni imgeler kullandım. Şiirin başlığı bile emek işi. Biz hep dize sonundaki ses uğruna lirik olmayan çalışmalar yaparız. Hatamin farkındayım. Ben teknik yorumu tıpkı sizin gibi yaparım. Yorum öyle olmalı. İki gün evvel nilüfer sarp hocama teknik yorum yazdım. Tıpkı sizin gibi daha da açıklayıcı bir şekilde. Yorum da şiir yazmak gibidir. Daha fazla sorumluluk ister. İnanın şiir yazmaktan zordur yorum yazmak. Ben mucella hanima onun için sert tepki verdim. Asla da pişman değilim. Benim şiirde yaptığım hatadan daha vahimdir yaptığı. Onu idrak etmeli. Bizler yazın dünyasının hizmet eriyiz. Şiir yazanlar şiirlerini nasıl titizlik gösteriyorlar yorumuna da göstermeli. Zira yuvarlak laflar yazarak yorum yazılmaz. Ben bir dost kazandığım için mutluyum. Teşekkür ederim ilginize.
öncelikle yorumuma nezaket gösterip cevap vermenizden dolayı teşekkür ederim..
Yorumumu renklendirmeniz beni mutlu etti dersem yalan olur. Amacım ukalalık yapmak şiir bilgimin olduğunu yansıtmak değildi.
Sadece ve sadece güne geldiği için şiirde hata demiyelim eksiklikler olduğundan dolayı bu yorumu yazmıştım..
Sizi bu konuda üzdüysem özür dilerim çünkü bir emek verilmiş her yönüyle güzel bir şiir..
Benim de yorumumda hatalar var size rediflerden bahsettim son ayakalr yani ilk yedinin başındaki ayaklar tam.. ikinci yedi deki yani son ayaklarda sapma var ses benzerliği olmuş rediflerle..
Mücalla hanım efendi ile olan yorumlarınızı da okudum uyak kafiye benzerliklerine denir. ayaklara uyak denmez, sanırım mücella hanımda yalnış anlamış.
Ayaklarda sessiz harfler esas alınmalı
Magmasına = GMSN
yağmasına=' ĞMNS
değmesine= ĞMSN
sövmesine= VMN Sorun bu ayakta
boğmasına= GMNS
nağmesine= GMNS
ivmesine= VMNS sorun bu ayakta
âmâsına = MNS
sevmesine= VMSN sorun bu ayakta
Ayrıca amacım sakın yalnış anlaşılmasın şiir dersi falan verdiğimiz yok çünkü ben hâla şiir dersi alıyorum..
Mayamdandır, değişmem kendimce has dururum Dut yemiş bülbül gibi, gam verir sustururum Yaşama hevesine, bir anda küstürürüm Halim rahmet okutur, şeytanın ivmesine
Bu dörtlük muhteşemdi Sayın Çınkır. Yüreğiniz var olsun.
Efelenmek ama tatlı bir efelenmek,bir yürek sesiydi.güzel bir eser olmuş.kutluyorum efendim.seslendirme de güzel olmuş.her iki yüreğe teşekkürler.Saygılarımla...
Semiray Emre tarafından 6/26/2015 1:10:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
geçmiş olsun afetim hala devamı ediyor meleğim üzüldüm ağustosta mersine gideceğim inşl görüşüürüz bitanem çok geçmiş olsun güzel ızınaa selam söyle arkadaşım bende istanbulda idim bu gün döndümyazını ancagördüm bitanem
Merhaba değerli kalem.Şiir Vurgusuyla, kurgusuyla, içeriğiyle, örgüsüyle duygu ve hissediş yönüyle güzeldi.Biz de bu güzel şiiri, okuyor, kutluyor ve alkışlıyoruz.Gönlüne, ömrüne bereket. sağlıcakla kalasın.Sonsuzluğun sahibine emanet olasın
o kadar etkili betimlemelerle ve olağanüstü güzellikte bir anlatım daydı ki, hayran kalmamak mümkün değil... tüm kalbimle kutluyorum üstat DELİBAL'ı... selam ve saygılarımla...
DEĞERLİ KARDEŞİM. ŞİİRİNİZ ÇOK GÜZEL YUMUŞAK BİR SATİRİK İDİ.ŞİİRİN KAHRAMANI, KENDİ MEZİYETLERİNİ SAYARAK ORTALIĞA MEYDAN OKUMUŞ NE GÜZEL OLMUŞ.BUNU HERKES YAPAMAZ.KUTLUYORUM ŞİİRİNİZİ, PUANIM TAM ,SELAMLAR.ŞİİRİ DE HARİKA SESLENDİRMİŞ SİYAH GECEM.ONUN DA NEFESİNE SAĞLIK.
suzan çelik tarafından 6/25/2015 7:55:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
kutlarım üstat güzel bir şiir okudum kaleminiz daim olsun üstadım saygılar