(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ALLAH'LA KONUŞMAK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ALLAH'LA KONUŞMAK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kur’an okumak Allah’la konuşmaktır; Hakk dilinden hakikatla tanışmaktır. + Hocam bir kaç gündür yoktum . Dönüşte sizin bu anlamlı dizelerinizle karşılaşmak ne güzel oldu anlatamam.Şiirinizin hikayesini okudum değişik ve hoş duygular hissettim.Yüreğiniz dert görmesin Allah sizden razı olsun.
Beyitler muhteşem, bazı konularda haklısınız ama yüksek diplomalı herkes öyle değil hocam. Biraz haksızlık oldu gibi geldi bana, bir çuval elma içinde iki üç çürük elma için tüm çuvalı attınız hocam biraz israf olmadımı:)) Saygılarımla...
Şiir 1992 de yazıldı. Hikayesi de şöyledir. Şimdiye kadar hiç bir şiirimin hikayesini yazmadım.Bazı arkadaşların yanlış yorumları üzerine,anlaşılmak maksadıyla yazıyorum.
Görev yaptığım okulda,laf lafı açtı her müminin bilmesi gereken bir konuyu söyledim diye,işin benim söylediğim şekilde olmadığı iddia edildi.İçlerinde dindersi öğretmeni de vardı.Ona döndüm beni tastiklemesini bekledim.Ancak o da yanlış biliyordu. Eve gittim sahih-i buharinin ilgili cildini getirip gösterdim. Bu kitap sahtedir dediler.Daha önce hiç hadis kitabı okumadıkları anlaşılıyordu.Diyanetin onayından geçmeden basılamayacağını söyleyerek mühürü gösterdiğimde; Öyleyse mühür sahtedir dediler. Bu kadarına da dayanamadım,sinirlendim,biraz sert bir ifade ile ; Arkadaşlar içinizde okuma yazma bilmeyen varmı dedim. Hani çikolatalı gofret sevmeyen var mı der gibi. Ses çıkmadı.şaşırmışlardı. Pekiyi üniversiteyi bitirmeyen var mı,dedim.Ses yoktu. Hepsi de yüksek okul mezunu idi.On yedi kişiydiler. Sessizlik devam etti. Pekiyi dedim.Kuran-ı kerimin türkçesini birkere olsun okuyan var mı? ses yok... bekledim. Hepsinin gözlerinde gözlerimi tek tek dolaştırdım.Donup kalmışlardı.Din dersi öğretmeni dahil hiç kimseden ses yoktu. Ben de şaşırmıştım.Hayretler içinde;.O anda; Yüksek diplomalı okur yazarız Allahla konuşmaz cahil gezeriz. Beyiti gayri ihtiyari ağzımdan çıktı. Bir iki dakika suskunluk devam etti. İçlerinden en muzibi: Ne yani sen Allahla da mı konoşuyorsun dedi. Herkes bir kere daha şaşırdı.Görülmeye değer bir sahneydi. Oğlum, dedim:Yaşıtım öğretmenime;
Kuran okumak Allahla konuşmaktır, Hakk dilinden hakikatla tanışmaktır. Ve; Hepsini şaşkın bir şekilde, öğretmenler odasında bırakarak, sınıfıma gittim. Bu iki beyiti plan defterime kaydettim.Beyitlerin değerinin farkına varmıştım.Hem sinirimle birini kırmaktan kurtuldum,hem de bu beyitlerin unutulmasını engellemiş oldum.
Bu sitede defalarca bu beyitler yayınlandı.Kurdelalı halini sayfama girerseniz bulabilirsiniz. Başka sitelerde de yayıladım ve olağan üstü beyeni yorumu ile taltif edildim. Şiir açıklanmaz,denir. Ne dmek istediğimi anlamayan varsa özel mesajla sorsun açıklayabilirim. Gerek olduğunu sanmamakla beraber....Saygılarımla.
Yüksek diplomalı okur yazar; Allah’la konuşmaz cahil gezer. ..
Doğru diyen arkadaşıma şaşırdım.
Binlerce okurun içinde, bir o kadar inançlı insan var. Ateist olan çok azdır.Diğerlerinin yaşama şekli farklıdır ama imanın kimde olduğunu ancak YARADAN bilir . Ki ehline düşmez hüküm zira hükmedilen kimdir. (!!)
******** Âmâ olan İbn Ümmi Mektum, Übeyy b. Halef denilen kafirle konuşmakta olan Hz. Peygamber'in yanına varmıştı. Ancak Hz. Peygamber onunla ilgilenmedi. Bunun üzerine;
80 - ABESE SÛRESİ Bismillahirrahmânirrahîm 1,2. Kendisine o âmâ geldi diye Peygamber yüzünü ekşitti ve öteye döndü.1 3. (Ey Muhammed!) Ne bilirsin, belki de o arınacak, 4. Yahut öğüt alacak da bu öğüt kendisine fayda verecek. 5. Kendini muhtaç hissetmeyene gelince; 6. Sen, ona yöneliyorsun. 7. (İstemiyorsa) onun arınmamasından sana ne! ... Ayetleri iner.
******
Kimin nerede ne zaman öğüt alacağını, kalbimizi her daim döndürenin(CC) ne zaman bizi sabitleyeceği yada din üzerinden çıkaracağını ancak kendi bilir.
.........
Bunu buraya yazmak istemezdim ama yüksek okuyup da YARADAN'ından her daim korkan birisi olarak açıkçası incindim..
* Bu arada Kuran okumak ve hazmetmek çok güzel ve amaç zikr'dir. İnsan ile uğraşmakda zik'dir.
Önder olarak içindekiler yeter.. "Allahu samed" hazmını vere...
Saygılarımla..
goody tarafından 3/1/2008 12:38:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
yine kısa, yoğun anlamlı ve yine benim günlük yaşantımda düşündüğüm/yaptığım/arzuladığımla tam da doğru orantılı... daha bugün "Allah´la konuşmak" cümlesini sürekli düşünmüş ve kullanmışken şimdi yine sizin sayfanızda karşımda ...yine bakış açımı genişleten boyutta ... hep böyle oluyor hocam ve bundan ziyadasiyle memnunum... hep daim olur inşaAllah (Amin) ... hocam yüreğinize sağlık, Allah razı olsun .
sayın hacı ali son iki dizeniz çok çok anlamlı tşk ederiz ama ilk iki dize hele ki siz gibi inançlı birine yakışmadı inanın yakışmadı bilirsiniz bu söylem bile günah zira Allah la kul arasını kimse bilemez .hele bu günler de gündem konuları bu kadar hassasken uymadı efendim üzgünüm... saygımla ...
Hakk dilinden hakikatla tanışmaktır.
+
Hocam bir kaç gündür yoktum . Dönüşte sizin bu anlamlı dizelerinizle karşılaşmak ne güzel oldu anlatamam.Şiirinizin hikayesini okudum değişik ve hoş duygular hissettim.Yüreğiniz dert görmesin Allah sizden razı olsun.
Saygılar