SEVGİLİ PEYGAMBERİM.Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Sevgili peygamberimizi anlatmaya kelimeler yeter mi? Öyle güzel bir insan öyle mübarek bir insan ki ; Rab’bim onu aşkla ruhunu nurundan yaratmış. Rab’bim onu bize peygamber göndermiş.En peygamberin ümmetiyiz.Allah bizleri ona layık ümmet eylesin.,
Çocukluğundan başlayarak hem mucizeler hayatında yer almış hem de sıkıntılar.Örnek insan olduğu için her hali ile bizlere nasıl insan olmamız gerektiği anlatmış.Binler selam ve salat ona.Bizlerin amacı ona layık olmak olmalı.Bizi o beğenirse Allah da beğenir.* Güzeller güzeli (sas), insanların toplu bulunduğu yerlere ve mescidlere güzel kokular kullanarak giderdi. Kötü kokuyla topluma çıkılmamasını istiyordu. * Kutlu Nebi, Sahabilerden biri hasta olduğunda onu ziyaret eder, geçmiş olsun dileğinde bulunur ve bir ihtiyacı olup olmadığını sorarlardı. * Namazlarını hep cemaatle kılar ve ashabına namazda cemaati kaçırmamalarını kuvvetle tavsiye ederdi. * Evlere gidişte kâinatın iftihar tablosu’nun sünneti, kapının sağında veya solunda durmak, kapıyı en fazla üç defa çalmak, şayet cevap verilmiyorsa geri dönmekti. * Efendimiz, insanlar arasında, renk, dil, soy-sop, zenginlik ve yoksulluk gibi sebeplerden dolayı ayırımcılık yapmazdı. Üstünlüğün Allah’a itaat ve takva’da olduğunu söylüyordu. * Efendimiz tane tane konuşurdu. Anlattıkları iyice kavransın diye bazen önemli meseleleri üç defa tekrar ederdi. * Kutlu Nebi (sas) insanlara şaka yapardı. Ancak şakalarında asla yalan olmaz, gerçeğin farklı tonda bir parıltısı görülürdü. * Allah Resulu (sas) insanlara emeklerinin karşılığını hemen verirdi. Bunu ahlak olarak Müslümanlara da tavsiye ederdi: “İşçinin ücretini alnının teri kurumadan veriniz.” * Seçilmiş insan (sas), hayvanlara merhametli davranır; onlara eziyet edilmemesini, fazla yük yüklenilmemesini ve iyi bakılmasını emrederdi. * Nebi (sas), sahabe-i Kiram’ı gece namazına teşvik eder, kendisi de mutlaka her gece uzun uzun teheccüd namazı kılardı. * Abdestli olarak yatar ve yatarken sağ tarafına dönerdi. Dişlerini temizler ve herkesten mutlaka diş temizliğine önem vermelerini isterdi. * İmkanları ölçüsünde misafirlerine yedirir ve içirirdi. Bunu da, “Allah’a ve kıyamet gününe iman eden kimse, misafirine ikram etsin” tavsiyesiyle ashabına duyurmuştu. * Eşsiz bir aile reisi olan efendimiz, evine girdiği zaman ailesine ve evdekilere selam verirdi. * İki cihan güneşi, çocuklarla karşılaştığında onlara selam verir, onlarla şakalaşırdı. * Boş sözlerden kaçınırdı. Bu konuda, “mâlayani şeyleri terk etmesi, bir kişinin Müslümanlığının güzel olmasındandır.” buyurmuştu. Merhamet Âbidesi (sas), vefakârdı Yaşlı bir kadın hurma dalından edindiği asasına tutunarak Resulullah’ın huzuruna girdi. Onu gören Efendimiz hemen ayağa kalktı, mübarek cübbesini yere sererek buyur etti. Ashab, kadının gördüğü itibar ve iltifatı merak etti. Gidince sordular: – Ya Resulallah bu kadın kimdir ki, cübbenizin üzerine oturtacak derecede iltifata nail oldu? Efendimizin cevabı şu oldu: – Bu kadın bizim rahmetli Hatice’nin (r.anha) dostudur. Hayatta iken ona sık sık gelir, yardım eder, destek olurdu. *** Biz her şeyi İki Âlemin Güneşi’nden öğrendik O, varlığın başlangıcından sonuna, insanoğlunun yaratılışından, gidip cennet veya cehenneme ulaşmasına, vicdanların uyanmasından; ötede Cemâlullâh’ı müşâhede etmelerine, îmân ve itikattan, ibâdetin en ince teferruatına kadar pek çok mevzûda ve her mevzûnun gerektirdiği dil ve edâ ile her şeyi o kadar mükemmel anlatmıştır ki, Kur’ân istisnâ edilecek olursa, O’nun beyânına denk başka bir beyânın bulunduğunu söylemek mümkün değildir. *** Fazilet Güneşi basiretlerimize ışık saçtı O’nun basiretlerimize çaldığı ışık sayesinde bütün eski dünya ve eski düşünceler bir bir yıkıldı.. zulmetler ışık karşısında bozgunlar yaşamaya başladı.. O’nun, insan, varlık ve Allah adına ortaya koyduğu yorumlar sayesinde, kâinat muhtevalı ve okunaklı bir kitaba dönüştü.. *** Resul ne sıkıntılar çekti , nelere katlandı..Ne ıstıraplar çekti.Peygamber olması onun sıkıntılarını da azaltmadı aksine çoğalttı.Ama insanlara örnek olması gerektiği için her şeye katlandı. Bizler de hakkı ile ona layık olmanın derdine düşmemiz lazım.Yoksa olmayacak.Gerçeğin sırrına eremiyeceğiz.Bu yüzden eksiklerimizi birer birer gidermeli ,iman ,ahlak ve güzel davranışlar konusunda kendimizi yetiştirmeliyiz.Zira bu dünya bir tarla ne ekersek onu biçeceğiz.Bu şiir bu dugularla yazıldı.Selam sana Ey kutlu Nebiii...
Fetret devriydi devir karanlık dipsiz kuyu,
Teşrif etti dünyaya sevgili peygamberim Böyle güzel akmadı belki de zemzem suyu , Ne muhteşem doğuştu Sevgili Peygamberim! Karanlıklar içinden ay doğdu üstümüze, Gelişini kutladı melekler bütün gece, Nurlara gark olmuştu yeryüzünde her köşe, Ne muhteşem gelişti Sevgili Peygamberim! Güneş bir başka doğdu, hilal başka güzeldi. Dünyaya bir intizam başka bir düzen geldi. Mekke’nin sıcağında esen tatlı bir yeldi. Ne muhteşem esişti Sevgili Peygamberim! Ahlakın zirvesinde insanlar hep birleşti Zira bütün insanlar birbiriyle kardeşti. Kötülük karşısında nasıl abideleşti. Ne muhteşem duruştu Sevgili Peygamberim Medeniyet seninle bizi mutlu kılmıştı. Getirdiğin düsturlar bize ışık olmuştu. Mutluluğun adresi şimdi anlam bulmuştu. Ne muhteşem elçisin Sevgili Peygamberim! Rahmetenlil alemin Mustafa sendin elbet Yanımızda olmakla bizleri sen abat et Yanımızda olmakla bizleri sen abat et! Şefaat diliyoruz Ya Resul şefaat et! Ne muhteşem insansın Sevgili Peygamberim! Can yoluna fedadır Resulüm Peygamberim! Semiray Sezgin EMRE/SAMSUN/20/4/2015 Kaynak böylesi yok. |
canı gönülden kutlar esen kalin
Saygilar selamlar