bak necdet abi anlatayım yedi kardeşiz biz esasında on da bir anadan yediyiz işte amma velakin yedisinin de onunun da en küçüğü benim kazan dibiyim hani babamın en delisi anamın iki gözünü arkasında koyup gittiği yani
biraz şımarığım haliyle biraz da sulu göz e bu da benim hakkım kolay mı evin en küçüğü olmak bir de yetim büyümek üstüne neyse...mevzu derin zaten bir de biz inmeyelim derin olanın kara dibine
günlerden bir gündü necdet abi bir baktım vurmuş atının terkisine zaman amansızlığımı yığmış kapının önüne geriye baksam kayıp önüme baksam vakit kalmamış sıkışmışım anlayacağın bir cendereye iyiden iyiye ki hem de en afilisinden
sonra bir gün bir baktım çocukluğum ağlıyor dizlerimde çocukken evcilik oynardım abi şimdi şaircilik oynuyorum çok okurum yazdı çizdi şiirimsilerimin altına -niye neredeyse her şiirinin içinde çocukluğun koşuyor şair? diyemedim abi ben hiç büyüyemedim ne şairi diye!
sonra yine bir gün sonrasız bir gündü saçlarım yelelenmiş toynaklarımın üstünde şaha kalkmış tüm duygularım bir baktım takvime aylardan kasım izlemişiz ya “kasımda aşk başkadır” filmini bir de serde krizantemlik var ya abi kim tutar beni bir baktım ki gonca gonca patlıyor kasımpatılar avuçlarımın içinde
ve sonra abi bi de öncemiz vardı değil mi ne sen sor ne ben söyleyeyim desem de içimden aman vermez dilim ille söyleyeceğim sen deki bir türkü bu ben diyeyim ucu yanık bir mektup velhasıl kelam acı var meşrebimizde bizim hüzün denizinden su içmedik mi eksik sayarız kendimizi
yağmurlar var abi el açıp dilendiğimiz sevdiklerimizi yangınlar var ilendiğimiz intizarlar içinde nehirler var akar kan kırmızı göz yaşı ne balık yaşar havzasında ne kurbağa bir de intihar çiçeklerimiz var solarlar vakitsiz daha koklamadan, koklanmadan...
ah be abim demedim mi söyletme beni sonra mimliyorlar komünist şair bozuntusu diye şiir uzun yol kısa abim bir bakmışsın gömülmüşüm yirmidokuz harfin içine tam yedi kere yerin yedi kat dibine öperim abim ellerinden bir selamım kalsın bir de saygım, sevgim ile…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Necdet Abiye Mektup şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Necdet Abiye Mektup şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hep gecikmeli okuyorum şiirleri... bu da öyle oldu...çok samimi bir dil. hani yanlış anlamazsanız biraz da " bitirim" bir tavır, ki çok severim...çok beğendim... sevgiler...
Ben ne zaman seni okusam önce mimleniyorum kalbimden sonra bir telaş sarıyor gözlerimi ağlama ulen, yeter diyorum. Sonra tutuyorum mutfağın yolunu yol dedikse iki adım ötesi gelsin sigaranın ağa babası...
Bize öğretmişlerdi çocukken, Başkasının mektubu okunmaz. İnsanda oluyor merak, Necdet abisi oluyerdim bir an, Kendimi kandırarak.. Bir şairin hayatını dolaştım, Nelerle karşılaşmış anlatmış..
Can Kardeşim, Yazmak içimdeki kırılmanın kendini onarma çabasıdır,der Alper AKÇAM.Çok önemserim bu sözü.Galiba saklı harflerimizi gün yüzüne çıkardıkça üzerimizdeki yükü azaltıyoruz. Bir şiire bir özel tarih bu boyutlar içinde ancak bu değin sığdırılabilirdi. Bir otobiyografi yavaş yavaş netleşirken benimle dertleşmişsin.Bir zembereği boşaltmışsın daha doğrusu.Anlatma gereksiniminden doğan bir huzura belki bir durulmaya katmışsın kendini.
Bu şiirde kendisine söz söylenen olmak nasıl bir şeydir? O kişi benim.Bu soruya yanıt verebilecek değin kenddimi savunabilme yetisine sahip değilim. Ne ki,bu ayrıcalığın bana tanınıyor olmasından dolayı bambaşka bir iklimdeyim. Sanki bu kısa metrajlı filmin bütün karelerinin yakın izleyicisyim.Sanki seninle birlikte yapıyoruz o yolculuğu;sen göremiyorsun beni yanında yürürken...
Neyse... Ne çarpıcı tarihlerimiz var bizim. 'Tarih' denen,dünyanın en yaşlı merakına 'sadece kağıt ve kalemle nasıl bir heyecanlı bir gösteriye dönüştürülebileceğini' hayretle sorar bir yazısında Cengiz AYDOĞDU.
Kendi yalnızlığına vurgu yaparken ve kendi derdinle meşgul olurken eksik kalmış bir şey'in olmadığını ,olanca yalınlığı /gerçekliği içinde tarihini yazmayı sürdürdüğünü düşünmekteyim. Doğru yerde durduğun için bu tarih/şiirinin dinleyeninin çok olacağını düşünmekteyim. Okurlar varsın sana ne derlerse desinler.Bir yazma uğraşının ayak izlerini takip etmesini bilenler bu şiirin içindeki her koy'da yeniden düşünüp değerlendirme ve bir özel yaşamı yeniden tanıma gereksinimi içinde olacaklardır mutlaka. Ama yorgun değilsin.Yaşama teslim olmak gibi zayıflığa sahip değilsin.Geniş zamanlara koşuyorsun.Bunu en iyi bilenlerden biriyim çünkü. Oktay Rifat '' Ozan,başka ozanlardan kendine,kendinden başka ozanlara gide gele olgunlaşır..'' demiyor muydu? Sen kendini olgunlaştırırken hangi aşamalardan geçtin ve yaşamı kavrayışına dönük söyleyeceklerini yazdığın şiirlere nasıl kattın onu ben bilirim.Bir duyuşu,bir birikimi,bir duyguyu,bir düşünceyi şiirlerine dahil ederken izlediğin yol ve yöntemleri duyumsattın aslında okurlarına. Tıpkı bu şiirde olduğu gibi. Yüreğimizin telini titreten bu itiraf şiirini daya ayrık bir ruh ikliminde yazdığını biliyorum.Hatta bu şiiri yazarken duygularına fren koyamayışını da. Ama yaşam sürüyor.Kendi tarihine ekleyeceğin anekdotlar da büyüyor. Kim bilir şiirin bitirdikten sonra neler geçti içinden? Bir rahatlama,bir yükü üzerinden atmış olmanın huzuru! Hadi Roni MARGULİES'le bitireyim bu dertleşmeyi.Yoksa biliyorsun susmayı pek becerebilen biri değilimdir.
'''Neler mi geçti içimden? Hiç...Ne geçebilirdi ki? Aydaki ilk kişiyim ama, Hiçmişiz,dedim Hiçmişiz....''
Kendini 'hiçim ben'' kaygısından kurtarmayı düşünüyorsan eğer içinden geçirdiklerini' anlatmayı sürdür yine de sen. Hiç kimse okumasa bile ben okurum yazdıklarını en Necdet Abi'n olarak... Sen 'Kardeşim benim' diyebileceğim en yakınımda olanlardansın. Gözlerinden öperim.
çok güzel dizeler okudum bu sitede. işe yaramazları denk geldi bazen.Okurken kollarımdaki tüylerin hareket ettiğini hissettim şimdi.Biraz da ta şuramız dediğimiz yer var ya orası bir hallere büründü.Böyle kalemi tutar saklarım ben
bu da öyle oldu...çok samimi bir dil. hani yanlış anlamazsanız biraz da " bitirim" bir tavır, ki çok severim...çok beğendim...
sevgiler...