Canım efendimŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Bu şiiri yazdığım zaman peygamberimizle ilgili karikatür tartışması yapılıyordu.Sanırım Danimarka’da bir karikatürle peygamberimize saldırı yapıldı.Bu tür yazılar zaman zaman farklı ülkelerdeki yazarlardan ve çizenlerden türlü türlü yazılar çizimler şeklinde bu saldırı gerçekleşiyor. Bunlarla insanların düşüncelerini ,inançlarını aşılamayı bir marifet zannediyorlar.
Tahammülsüzlük insanı aptalca şeyleri yapmaya zorlar.En büyük yanlış herkesi aynı düşünmesi için zorlamaktır.İnsan isterse doğruyu bulabilir.İnsan yeter ki inatla ve kör düşünceyle hareket etmesin.Böyle olursa hem kendini hem başkalarını mutlu edebilir. Şiir yazan filim çeken resim çizen kısaca sanatla uğraşan insanların kötülüğe ,zorbalığa karşı çıkmaları gerektiğini düşünüyorum.Çünkü şiirle uğraşan insanların naif ,nazik ve zarif insanların olduğunu düşünüyorum .Bu yüzden bana göre sanat toplum içindir ve toplum o sanatçılar aracılığı ile iyi ve güzel şeylerle koşmalarına vesile olmalıdırlar.
Ben bir düşünür,
Ben bir yazar, Ben bir şair olsaydım, Başkasının kutsalına sövmez, Başkasının değerlerine saldırmaz, Başkalarının sevdalarına dil uzatmazdım. Ben bir yazar, Ben bir çizer, Ben bir ressam olsaydım, Çocukları anlatır, Sevginin resmini çizer, Aşkın tablosunu yapardım. Semiray /Samsun/2015 |
''Bana şiirlerinde küfür etme diyorlar usulsüz...
Lan bu kadar orospu çocuğunu nasıl anlatayım küfürsüz?''
CAN YÜCEL..