Bildiğini yumuşakça söylesin sen Tavrında böbürlenme olmasın sakın Şu alemde her insan olamaz arif Arifliğini göster eğer arif isen sen Coşup da kibir ile konuşmayasın
Had bilmezin haddini bildir elbet ki, Lakin onuda işte arifce yapasın sen Sana hasetle bakanı hakka havale et Sen haklı isen eğer hak seni korur elbet
Ebû Cehil gibi cahil ise bir de kibirli ise, İlim öğren ilim öğret sen yolunda devam et, Sen bir gülü tuttun mu hiç battı mı dikeni? Battı ise ne yaptın tutup yere mi attın? Yoksa narince tutup tekrardan mı kokladın?
Ey güzel kardeşim insan da gül gibidir, Kokusu hoştur ama dikenleri vardır bil, Kimisi kaktüs olur ona yaklaşmayasın; Uzatan sev sev onu eksik etme suyunu.
Görüyorum ateşlisin pek de heyecanlısın, Bilginde maaşallah alimi kıskandırırsın, Lakin olmuyor işte yumuşak ol sertsin, Böyle olursan eğer çamurlaşır da ilmin; Debelendikçe batar sen içinde kalırsın.
İlim irfandan önce merhamet sahibi ol, Munis ve mulayim ol gönülden hep nazik ol, Aman sakın zulm etme hakka da sakın girme; Zalim olursan eğer gider boşa ilmin de.
Meftûn sen neylersin kendine de söylersin, Bilmişlik taslamam ben bildiğimi söylerim, İlim küfesi doldurmak pek zor iştir bilirim; Ne kadar bilsem bile vardır elbet eksiğim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İNSAN DA GÜL GİBİDİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İNSAN DA GÜL GİBİDİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hece ile karışık serbest bir şiir.Şiirde akıcılık ve duyguya çok daha önem verdiğim için kalıplara fazla takılmam teşekkür ederim selam saygı benden değerli şaire AY hanım'a