Biz bizimle ne güzel, biz bizimle ne hoştuk… Maziyi orda koyup cem ‘an âtîye koştuk. Maziden ders almadık; bu hâl ile bomboştuk… “Tıngır elek, tıngır tas…” Lâkin hoştuk, sarhoştuk...
Biz bu hoşluk içinde dolanırken âlemde Birileri durmamış yol kat etmiş ilimde Bizler sulh-ü salâhı hapsetmişken kelâmda İlim ehli huzurda bizler yine elemde...
Ne yapsak ne eylesek... Nasıl varsak salâha? Mecalimiz var mı ki ulaşmaya felâha? "Oku!" demişken İlâh, biz direndik İlâha. Cahil cesaretiyle kapıldık biz belâha...
Diliyorken Rabbimden milletime inayet; Belimizi kırmakta, bin bir türlü hıyanet. Halâs için müminler bizden beklerken medet; Âlem bize inandı… Biz, Allah’a emanet!
Mustafa KÜTÜKCÜ -muhacir bozkurt- 01.12.2014 – DENİZLİ.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NEYİZ BİZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NEYİZ BİZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hocam çok güzel bir şiirdi. Çok anlamlıydı. Bana göre siz yaşayan şairler içerisinde iz bırakacak gerçek bir şairsiniz. Bana öyle geliyor ki yüzyıllar boyunca okunacaksınız. Selam ve saygılar sunarım.
Emrullah Bey Kardeşim, Şiir ile ve şahsımla ilgili hüsn-ü niyet ifadesi değerlendirmeleriniz için kalbî teşekkürlerimi iletiyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Dileğim ve duam odur ki kötüler felah bulmasın! Allah; imanı bütünleri kötülerden ve onların şerrinden esirgesin! Yürekten tebrik, teşekkür ve selamlarımı arz ile.
Anlam dolu dizeler ustacaydı üstat keyif aldım okurken Kutluyorum güçlü kalemi Yüreğine sağlık _________________________________________________Selamlar
Boş tasın kalayı var; bu işin kolayı var! Kandırdım sanıyorsan, her bir an günâhı var! Emrindekini ezme!.. O'nun da silâhı var; "Allah" der, mahrûm kalmaz, gün ola cevâbı var!!. .......kadiryeter
Sağlık dileğimle Selâm ederim...
Kadir Yeter. 01.12.2014 Pazartesi. Şair Âkif'in ölüm yıldönümüne 26 Gün kala(27 ARALIK). TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/siir/879115/neyiz-biz. Mustafa KÜTÜKCÜ (muhacir bozkurt)
Mecit Bey Kardeşim, İslâm dininin yayılmasında ve yaşanmasında Türk Milleti'nin -Cenab-ı Hakk'ın takdiri ile- hizmetine tarih şahittir. Bu meyandan olmak üzere yeryüzündeki eski karalar üzerinde adaletli bir yönetimin temininde yüzyıllarca etkili bir devlet olan Osmanlı'nın hizmetinin yüceliği de tartışılmaz sanırım. Lâkin, son iki yüz yıldır öylesine bir habis ur sokulmuş ki Türk Milletinin zihnine.... Bir türlü bu habis urdan kurtulamıyoruz. Kanuni Sultan Süleyman Han'a, sorusunun karşılığını "Neme lâzım be Hünkârım!" diye veren şeyh-ül İslâm'ın acı bir şekilde dile getirdiği "NEMELÂZIMCILIK HASTALIĞI" bizi millet olarak yere yıktı. Bundan bir kurtulabilsek... Rabbim inayet eyleye....