GECE YARISINDA HÜZÜN
Bir de
Sen gelirsin usuma üstüne üstlük Bu gece yarısı hüznün Bilinmez hangi rüzgarda uçuşacak vadesi bitmiş solgun yaprağım hangi baltaya kısmet olacak asırlık gövdem,genç fidanım.? Ne garip olunmaz sevgi gibi yağmur bekler kıraç toprağım. Uykusuz gözlerimde yine belirir umudu günün Birde sen gelirsin usuma üstüne üstlük Bu gece yarısı hüznün. kutbo |
Sen gelirsin usuma
üstüne üstlük
Bu gece yarısı hüznün
Bilinmez
hangi rüzgarda uçuşacak
vadesi bitmiş solgun yaprağım
hangi baltaya kısmet olacak
asırlık gövdem,genç fidanım.?...Yaşamanın sorgusu yapılmış şiirin bu bölümünde.Hayatın tanımı yapılırken harika imgelerle anlatılmış insanın ömrü. Hayatının finaline olan merak dizelerde ve bu belümde inanılmaz belirgin....
Ne garip
olunmaz sevgi gibi
yağmur bekler kıraç toprağım...Şiirin genelinde olduğu gibi bu bölümde de bir bekleyişten bahsedilmekte...Bunun adına da sevgi diyor şairimiz. Öyle müphemki bu kelime sevginin kiminle ilgili olduğunu bilemiyorsunuz. Onun için ben onu ilk ve son bölümde kendisini ele verse de insanın doğasında herkese karşı bulunması gereken sevgi olarak da değerlendiriyorum.Öyle anlamak istiyorum...
Uykusuz gözlerimde
yine belirir umudu günün
Birde
sen gelirsin usuma
üstüne üstlük
Bu gece yarısı hüznün...Bir de kelimesinde ki de ekinin ayrı yazılacağını şiirin nazar boncuklu süsü olarak görerek devam ediyorum. İkinci bölümde müphem olarak değinmek istediğim sevgili burada kendisini biraz gösteriyor.Bir gece yarısı ayın kendisini azıcık göstermesi gibi....Onu da bir gece yarısı sen gelirsin usuma dizesinden anlıyoruz.Çünkü böyle bir anlatım ancak ve ancak sevgili için kullanılır....Hem de gece yarısı geliyorsa tam tespit olsa gerek......
Harika bir şiirdi....
Yüreğine yıldızlar
Şiirine gelincikler yağsın.....
Zekeriya EFİLOĞLU tarafından 2/10/2008 6:40:04 PM zamanında düzenlenmiştir.