(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YOKUŞTAKİ TER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YOKUŞTAKİ TER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Besmeleyle işe başlamak, her işin ilk başıdır. Yokuşta akmayan ter, inişte dert ve gözyaşıdır.
Muhterem Hocam, Yüreğinizin güzelliğini her zaman olduğu gibi satırlara nakşetmişsiniz. Kaleminize ve yüreğinize sağlık. Rabbim gönlünüzde yanan Hakkk ateşini daim etsin.
Besmele; bütün mevcudatın lisan-ı haliyle ve kavliyle dillerinde devamlı tekrar edilen dua, zikir ve anahtardır.
Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın (c.c.) adıyla başlar ve ancak Ondan yardım dileriz. Ezelden ebede her türlü hamd ve övgü ve minnet, Âlemlerin Rabbi olan Allah'a (c.c.) mahsustur.
Besmele Allah’a (c.c.) uzanan manevî bir hat ve irtibattır. Bu duaya insanlar, hayvanlar ve bitkilerden tutun, cansız varlıklara kadar her şey iştirak etmektedir.
Zira Kur'ân-ı Kerîm’deki : “O’nu hamd ile tesbih etmeyen hiçbir şey yoktur. Ama siz onların tesbihini anlamazsınız” (İsrâ sûresi, 17/44) âyeti, bu hususu ortaya koymaktadır.
Besmele, dinî açıdan da İslâm nişanını gösteren bir definenin anahtarıdır. Çünkü “Rahman ve Rahîm olan Allah ’ın (c.c.) adıyla başlarım” diyerek, yapacağımız işlerin gerçek faili, yaratanı olmadığımızı, bizi de fiillerimizi de yaratan bir güç ve kudrete bağlı bulunduğumuzu, ancak O’nun müsaadesiyle işe başlayabileceğimizi, yapacağımız her şeyi O’nun için yapmamız gerektiğini ilan ederiz.
Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum efendim. Rabbime emanet olunuz. Muhabbetle kalınız.
egitimci38 tarafından 2/8/2008 6:46:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yokuşta akmayan ter, inişte dert ve gözyaşıdır.
Çok doğru bir söz Tebrikler.