Hkaraşahin abimize, o Munzur rüzgarı sesini şiire giydirdiği için minnettarız
bir deniz’dir ki alabora söner feneri zahimdar direnişte büyümedi yirmi dört iyileşmez bir ananın kana’yan yarası aydınlık bırakır kendini karanlığın koynuna yine kararır bu şehrin yasaklı sokakları (Meltem Kınıc)
ağır aksak bir varoluş türküsüdür dağların heybetinden kentlerin yüzüne üç deli fişek,üç can,üç susmaz gelir bir şafak ellerinde hürriyetle (Bülent Aslan)
bir yusuf’tur ki gözleri yaşamın baharında kapanan umut ağacını büyütürken hayatının baharına boynuna takılan urganla darağacı filizlenen münzevi bir sessizliktir yankılanan ölüm kulağına sızar bir yusuf anasının yüreğine fütursuzca zifiri kütüm geceler (Meltem Kınıc)
eylem adımlı düşler tertiplenir bağımsız tüm insanlara tabiatla sunar korkusuz bir mavzerdir altı gözün bakması dağılır çark,yepyeni bir ülke olur (Bülent Aslan)
hüseyin’im sesine ses olacak derman yok dilimde hangi kelime âhvalim ki kim soracak hesabın sonunu bir zamanlar yigitler vardı diyecekler şimdi devrimciliğin ütopyasında berduş yürekler ve deyin ki önce sevdiğine sonra vatanına feda etti kendini sonrada annesinin göz yaşlarıyla yıkadılar bedenini ürkütmeyin hüseyin’imi.. (Meltem Kınıc)
ölmez yüreğinde vatan sevenler çarmığa çekilmiş bir sabır gülmeleri ipe bakıp dik duran ruhların sevdası alnı ak üç bahar toplamış gündür bıraktıkları (Bülent Aslan)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÜÇ DİRENÇ ÇİÇEĞİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÜÇ DİRENÇ ÇİÇEĞİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yol kıvrımların da kaybettim platonik duygularımı. Caddeler, sosyalizmde sevda kaçağı var diye haykırıyordu. Yağmur çığrından çıkmış gibi yağıyordu hayallerimin üstüne. Soldaki sokak duvarında, devrimci duyguların resimleri fişlenmiş, Sağımda, devrim şiirlerinin satırları islenmişti. Polis sirenleri; yağmurun çıldırtıcı sesini bastırırken… Sırıl sıklam vücudumu alçak bir tutarsızlık sarıyordu. Aslında sana gelmek istiyordu, ciğerlerime biriken nefesim. Ahmakça düşünceler amedin uzağına düşmüş bir rüzgar gibi serin... İnceden ve derin derin süzülüyordu koynuma. Lâmbalar gölgemi ihbar ediyordu sanki Yakalanmam an meselesiydi. Ya tutklanacaktım gözlerine mühebbet, Ya da azad edecekti yarı karanlık yüreğine. Bir fırtınaya ihtiyacım var beynimde… Çelişkiler yakınında kelepçe hışırtıları ürpertici bir dokunak. Sen köşe başlarında bir -Deniz, Varla yok arasında kocaman bir çaresizlik, Uykumdaki mutluluk olu veriyordun; Bir siyasi aşk gibi akıyordun damarlarımda. Oysa benim tek siyasettim Sana olan sevgimdi devrim savaşlarının tam ortasında. Eski bir gelenek adı sevmek ve özlemek.
ipe bakıp dik duran ruhların sevdası alnı ak üç bahar toplamış gündür bıraktıkları
Merhaba şaire,tesadüfen geldim sayfanıza İsyankar yürek sesleri geliyordu kulak verdim Üç fidanın şiiriydi ilk dikkatimi çeken ve tıkladım Defalarca dinledim şiiri,yürek sesimdi inceden sızlayan Final dizeleri damga vurmuş anlamlı şiire,kutlarım Ayakta alkışlıyorum kalemleri ve ses olan yüreği..Saygılar...
Onlar 3 fidandı... Emperyalizme, faşizma karşı uyardılar. Anarşist, dendi, terörist dendi... Tek bir cana kıymadan.. İpe gittiler... Komünizm tehlikesi dediler... Yıkıldı gitti demir perde... Kala kala ABD Emperyalizmi Ve faşizm kaldı Onların dediği Doğru çıktı... Helal olsun yiğitlerim...
Güzel şiir ve güzel yorum. Kutluyorum emeği geçenleri...
Ferman verilmiş Kalem kırılmış Hükmün gereği Getirilirken yerine Diz çöküp yalvarmadık Bozuk düzenin Hızır paşalarına…
Yürüdük Hak için Hakka doğru Umursamadık Can gidecek diye tenden dışarı Ezenleri ezdik gülümseyerek Barışa, kardeşliğe Gönülden can verdik Son bir sigaranın Sonsuz sevdasında Sallandık üç can bir urganda…
Onların yaşamları son bulmalıydı ve kurban seçildiler. Yazık oldu o insanlara. llAsılacak o kadar soysuz varken memlekette kader onları buldu. emekle yazılmış anlamlı bir şiir. emek veren kalemleri ve yorum yapan kardeşimi tebrik ederim.
ne diyebilirim nasıl yorum yapılır tıkandım onlar ki Özgürlüğün ilk kıvılcımlarını yakan devrim şehitleri.birileri taşın altına elini koymaya korkarken onlar boyunlarına urgan geçerken bile cesaretli ve Türkiye idiler dediğim gibi konuya yorum yapmak zor ama şiir on numara bu yüzden sizi tebrik değil size teşekkür etmek istiyorum sağ olun var olun saygılarımla
Yol kıvrımların da kaybettim platonik duygularımı.
Caddeler, sosyalizmde sevda kaçağı var diye haykırıyordu.
Yağmur çığrından çıkmış gibi yağıyordu hayallerimin üstüne.
Soldaki sokak duvarında, devrimci duyguların resimleri fişlenmiş,
Sağımda, devrim şiirlerinin satırları islenmişti.
Polis sirenleri; yağmurun çıldırtıcı sesini bastırırken…
Sırıl sıklam vücudumu alçak bir tutarsızlık sarıyordu.
Aslında sana gelmek istiyordu, ciğerlerime biriken nefesim.
Ahmakça düşünceler amedin uzağına düşmüş bir rüzgar gibi serin...
İnceden ve derin derin süzülüyordu koynuma.
Lâmbalar gölgemi ihbar ediyordu sanki
Yakalanmam an meselesiydi.
Ya tutklanacaktım gözlerine mühebbet,
Ya da azad edecekti yarı karanlık yüreğine.
Bir fırtınaya ihtiyacım var beynimde…
Çelişkiler yakınında kelepçe hışırtıları ürpertici bir dokunak.
Sen köşe başlarında bir -Deniz,
Varla yok arasında kocaman bir çaresizlik,
Uykumdaki mutluluk olu veriyordun;
Bir siyasi aşk gibi akıyordun damarlarımda.
Oysa benim tek siyasettim
Sana olan sevgimdi devrim savaşlarının tam ortasında.
Eski bir gelenek adı sevmek ve özlemek.