Sevgide hırsızlık kazanç sağlamaz, Gönlümü çaldıysan kâr sanma beni. Hesabın kitabın beni bağlamaz, Bilirsin kendisi düşen ağlamaz. Aklına eseni der sanma beni. Sevdanın sitemkâr diliyim işte.
Feleğin üstüne dert elediği, Sivri dil yetişen kır sanma beni. Görenin onulmaz hasta dediği, Aşığın sevdayı bestelediği, Notanın ustası pir sanma beni. Kırılan sazının teliyim işte.
Yansam da hayatım gider rayında, Dumanım tüttüyse kor sanma beni. Sevmeye engelli kalp sarayında, Sıcağı kavuran temmuz ayında, Üstüne yağacak kar sanma beni. Hasretin üşüten yeliyim işte.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AKILSIZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AKILSIZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yansam da hayatım gider rayında, Dumanım tüttüyse kor sanma beni. Sevmeye engelli kalp sarayında, Sıcağı kavuran temmuz ayında, Üstüne yağacak kar sanma beni. Hasretin üşüten yeliyim işte.
Şiirinizi daha önce okumumuş ve beğeğenimi bırakmıştım. İncelemek için zamanım yoktu.
İçeriğindeki anlam harika olmakla beraber,hecenin farklı bir kafiye sarmalını kullanmanız şiirin özellik ve kalitesini arttırmış.
Klişeleşmiş kalıpların dışında farklı ve güzeldi. Kaleminizi kutluyorum Yıldız Hanım.Uzun bir aradan sonra özlemiştik.
Yansam da hayatım gider rayında, Dumanım tüttüyse kor sanma beni. Sevmeye engelli kalp sarayında, Sıcağı kavuran temmuz ayında, Üstüne yağacak kar sanma beni. Hasretin üşüten yeliyim işte.
Günümüz hece şairleri ezberlenmiş bir iki kalıp, kafiye ve duraklara bağlı kalarak şiir yazmaktalar. Oysa ki, hece şiirinde çok sayıda kalıbın yanı sıra yeni kalıplar da üretmek mümkündür. Az kullanılan hece kalıplarını kullanmak veya yeni kalıplar üretmek hece şiirimize zenginlik ve farklı tonlarda renkler kazandıracaktır. Yıldız Hanımı kutluyorum. Güzel şiir...
Abaabc…. Kafiye örgüsü ile örülmüş, şiir tekniği açısından son derece güzel bir tasarım örneği bu şiir.
Özellikle şiirin bütününde ( dört bendde) “ b” lerin ve “ c” lerin ayrıca kafiye olması ayrı bir estetik kattı. Bu kafiye örgüsü bilinçli ya da bilinçsiz olarak Arap Edebiyatındaki “ mübteda / Haber “ kavramının cümle anlamında örnekleri gibi sanki önümüze duruyor ayrıca; ( isim cümlelerinden olma gibi bir özellikleri olsa da…)
Her benddeki ilk mısraların sanki mübteda, sonraki mısraların sanki haber, üçüncü ve dördüncü mısraların sanki mübteda hemen sonrasında gelen mısraların da sanki haber gibi olması ( soru - cevap / hâl - izahat bağlamında ) ve son cümlelerin işin özeti gibi manifestomsu bir vurguyu öne çıkarmasını şiir tekniği açısından son derece olumlu bulduğumu söylemeliyim.
İnsanım çözülmez sır sanma beni.
Yıllardır yaşadım isyankâr başla,
Gönlümde dertlerim gözümde yaşla,
Aklını kaybetmiş yâr sanma beni.
Sevince zapt olmaz deliyim işte.
Tek kelime ile harika tebrikler.Sevgiler.