Rabb’im akıl vermişse sebebi ayan beyan Hiç mi bıkıp usanmaz iman fakiri insan Bir tanrı kelimesi almış başını gider Şiire yakışırmış ve de artarmış değer Doksan dokuz isminden mânâda ayrı kalan Entel görünmek için peşpeşe aynı yalan Tanrı unuttuğunda seni alır ya keder Beşerî sıfatını yüklemek hepten beter
Fikre pelesenk olan O kİ çoğul kelime Koparsalar dilimi kesseler lime lime Benim tek Allah’ım var hani yoktan var eden Bu çağda kör zihniyet hızla artıyor iken Suretlerde tebelleş sakil bir gülümseme Ne konuya vakıflar ne de bir irdeleme Bilmeden öğrenmeden bu cesaret nereden Değirmen çarkında mı dönüyordu bu evren
Sanki bâki kalacak dimdik duran şu beden Yarınlara, senet mi imzaladın sanki sen Yazıklar olsun size ve sizin gibilere Örnek olacaksınız güya şu sabilere İnkâr ile topyekûn attınız bol keseden Sizden gelecek hayrın, hayrı mı olur zaten Hadi yerleşin artık dümensiz gemilere Neden sustunuz birden bakıp ilerilere
Koskoca okyanusta suyu göremeyince Kâbus mu diyorsunuz anlam veremeyince İzahı geç vakit yok, ateş sarmış her yanı Tanrınız yine sağır işitmiyor figânı Aklınıza bir türlü söz geçiremeyince Yanarken ağzınıza suyu süremeyince Bildiniz mi kim verip kim alıyormuş canı Ayakların altına kim sermiş o cihanı….
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Tanrınız Yine Sağır şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Tanrınız Yine Sağır şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
herkeste bir at gözlüğü.... dahi inanan uzaklaştı güzel dinimizden ve emirlerinden... Şiirlerde payını alıyor ya hepsi birbirinden çirkin hale geliyor.
yazıyorlar. tamamen imge çukuru ve hiç bir şey anlamıyorum ben. onun için şiirden soğurum doğruyu yazan kaleminiz susmasın tebrikler bırakıyorum sayfaya
Haklısın sanırım, sanırım değil bildiğin haklısın...
evet şiiri bir daha okudum bu sefer demek istediğini tam anlamıyla anladım, ancak ilk okuyuşta kafamda bir soru işareti oluşmuştu acaba mı diye;
"Doksan dokuz isminden mânâda ayrı kalan" derken sen, ben demekki bir anda "Fakat, neden İNSANİ VASIF yükleniyor be kardeşim. ALLAH ( Tanrı) insanı unutur mu? Tanrı uyumuş (haşa) beni fark etmedi. Tanrı da bir çelme taktı düşürdü. Tanrı Utandı...." gibi haklı bir sebepten dediğini düşünememişim.
burada yaptığım düz mantık sanıyorum beni yanılgıya düşürdü;
yani sanki Tanrı dediğin zaman 99isim ve daha fazla isme sahip olan Allah'a sanki "Tanrım lütfen..." gibi bir cümleyle yakardığımda onu bu vasıflarından sıyırıyormuşum gibi algıladım.
düz mantığın dışına çıkıp tek kelimesi boş olmayan şiirde bağlantıları düzgün kurabilip biraz daha derinlikli baksaydım sanıyorum aynı yanılgıya düşmezdim.
son olarak sen bir şeyi sanıyorsan, sandığın şey sandığın gibidir;)
Sanıyorum şiir iyi okunup değerlendirilmemiş, yine aceleci davranılmış her zamanki gibi.
Birincisi, tanrı kelimesini bir taşa ya da ineğe diyenler mi var mı var...
İkincisi...Ben burada Allah deyin tanrı demeyin dedim mi hayır.
Üçüncüsü... Mademki Bazıları Allah'a tanrı diyorlar, tamam o da beni ilgilendirmez...
Fakat, neden İNSANİ VASIF yükleniyor be kardeşim. ALLAH ( Tanrı) insanı unutur mu? Tanrı uyumuş (haşa) beni fark etmedi. Tanrı da bir çelme taktı düşürdü. Tanrı Utandı....
Madem ki tanrı diyorken Allah'tan söz ediyorsa, bunlar doğru mu?
Alenî ŞİRKe girmez mi? Tanrı kelimesi cümlede kullanılırken ne için kullanıldığını anlayacak kapasitedeyim üstelik.
İnsanlar bir tanrı diyorlar ama neye inanıyorlar, boşluktalar aslında. Kimsenin ne dediği, neye inandığı beni ilgilendirmiyor aslında...
O halde... diyeceksin.... Her yaştan ve her kesimden şair var sitelerde, Yanlış ÖRNEK oluyorlar. gençlerin kafası karışıyor. Ya da bir arayış içinde olanların dimağı bulanıyor.
Benimki sadece küçük bir uyarıydı, tepkisiz kalamadım daha fazla, konu nazik çünki....
Ve tek kelimeyi bile sırf lâf olsun diye söylemediğimi biliyorsun sanmıştım.