bu nasıl savaş hani asırlardır hazırlanmıştın nerede zırhların gazların en azılı silahların ne oldu kurudu mu gözyaşların
gidenler sendekini götürdü gelen beklediğin zafer mi
ey aşk ey özgürlük koşarken mavi gözlerinin peşinden en derininden ıslandık bunca yıl hep yaktı ateşin küllerinle kavrulurken hiç kuruyamadık
göğsümde açtığın cepheye sıvazlayıp sırtımı aç susuz salanlar beni karşıma dikmişler şimdi miğfersiz ölüm meleklerini
kaldırırp göğe doğru onursuz ellerimi teslim mi olayım tükendim ver şu son emrini nefessiz saldırayım görmüyor musun ardımızdan ağıtlar yakarak senin başlattığın savaşı yine onlar kazanacak
…
haykırıyor bak suçlu ayağa kalk!.. sorgulardayım vermedim adını susma hakkımı kullanarak
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
göğüs göğüse şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
göğüs göğüse şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"göğsümde açtığın cepheye sıvazlayıp sırtımı aç susuz salanlar beni karşıma dikmişler şimdi miğfersiz ölüm meleklerini"
Şiirde yoğun imgelemi sevmeyen biri olsam da özgün ve derin imgeleri her zaman tam alnından vurup getirip şiirinin mısralarına mandallamasına alıştığım umutadam'ın bu şiirindeki anlatımı fazlasıyla düz bulduğum için biraz yadırgamış olmakla beraber, seslerdeki uyum, temanın aktarımındaki sadelik sebebiyle başarılı buldum.
"gidenler sendekini götürdü gelen beklediğin zafer mi"
... azaldikca yine de bir gün cokca cogalacagimizi düsleriz.. ve bu umudu hep yesertmege calisiriz.. umudunu egip bükerken, sorgulayip süzerken dahi ne kadar umutlu oldugunu gösterebiliyor umutadam, hemde hic kirmadan..
"haykırıyor bak suçlu ayağa kalk!.. sorgulardayım vermedim adını susma hakkımı kullanarak ..."
savasiyoruz, ne canlar veriyoruz, ne kanlar döküyoruz ama yine de vazgecmeyi bilmiyoruz... bu kadar mi bütünlesir insan bu savas ile... ve susmak sonunu görmemek icin..
siir derin izlerin baskaldirisi, umutlu bir isyanin son bulmayan damlasi..
aldigim sese nacizane - inceden kabaca - "kir" atayim dedim... hep sen mi kirleteceksin ortaligi umutadam..
sen sus savaslarinda ama kalemin hic susmasin! saygimla..
Seviyorum umut adam şiirini ve sadece tek çümle yazmak geldi içimden
BİR KUŞ KANADINA şiir yazıyor umutadam ve bunu da çok güzel yapıyor
sevgiler umutadam iyiki varsın , yaz ve sal bizi bulutların üzerinden savaşlar, aşklar , ihanetler ölümler dogumlar ve daha bir çok şey gören şehrin üstünden dünyaya
bu nasıl savaş hani asırlardır hazırlanmıştın nerede zırhların gazların en azılı silahların ne oldu kurudu mu gözyaşları
ne kadar temkinli olsak da hazırlansak da silahlarımızla ateş etmeyi değil sadece yara almayı öğreniyoruz değil mi? ellerimiz tetiğe gitmezken kurşunlar yüreğimizi hedefliyor. acılar gözyaşlarımızı hedefliyor geriye içimizde kalan kurak sızı ve kuruyan gözyaşları...
kaleminize yüreğinize sağlık. güzelliklerle ve şiirle kalın.
lawes tarafından 2/1/2008 11:42:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
küllerinle kavrulurken hiç kuruyamadık
Okumadığım ender şiirlerinizden birisi...
Enfesti....
Yüreğine sağlık
Zekeriya EFİLOĞLU tarafından 2/20/2008 7:55:32 AM zamanında düzenlenmiştir.