Evler üstüne inmiş kara bulutlar, Duvarlarda umutışığı, güneş parlar…
Kar donar, tipi olur dökülür, Beton yer…gazete minder… Karakızın payına düşmüş çileler… Öksürdükçe ciğerleri sökülür… Önünde üç paket mendil,mosmor eller… Ne olur amca al"satılık kalemler"…
Yaşamlar saklı,buz tutmuş umutlarda, Kuvvet, hakka olmuş duvar... Sınavda insanlık,çok boyutlarda, Sisteme hıncı,hayalleri var..
Yeterki kaynasın, bir tascık aş, Tasa uzanan bir sürü kaşık… Kaç tası yutan bir baş.. Aklım karışık.. Duygular akar yavaş yavaş…
Karakız, çiğer parçalar ah, Moda,marka bilir misin? Hak dağıtılır mizanda,eyvah... Hakkım helal, diyebilir misin?
Ağlama,donar göz yaşların, Hıçkırarak,ben ağlarım.. Taş yürek, koca başların, Ruhlarını, belki dağlarım..
Şükür dilde yavan, İbadet, zor gelir. "Kıran girmiş" vicdan, Merhamet, ne bilir..
Altın tasda, süslü kara tuzak, Buğz’u bile beceremediğin, Şeytanın esiri, haktan uzak, Çağdaş insan dediğin, Hesabı çok zor verir… Oca.08-Kampüs
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hesabı zor verir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hesabı zor verir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Altın tasda, süslü kara tuzak, Buğz’u bile beceremediğin, Şeytannın esiri,haktan uzak, Çağdaş insan dediğin, Hesabı zor verir… ... Tebrikler bu güzel dizeleriniz için de...Yüreğine sağlık...
Şükür dilde yavan, Değil, ibadete alışık… "Kıran girmiş" vicdan, Merhameti ne bilir.. ****************************** içim kıyıldı be şair.Duyarlı kalemine sağlık.Bizim nesilden rahmeti derin olanlara rahat yüzü yok gibi.Yalnız yakınlardaki değil uzaklardaki acılarda evimizin içinde.Bu gün ülkemde bir acı yoksa ırakta oluyor........... ve ben acısız gün geçiremiyorum.Bütün açlarla açım, bütün açıklarla açığım.Her seherim ağlamakla geçiyor.Rabbim kullarına merhamet et.Kendinden kendinedir, rahmetin.Gazabından merhametine sığınırız.Amin. Çok güzel dile gelen kaleminizi kutlarım.***********
Kar donar, tipi olur dökülür, Beton yer…gazete minder… Karakızın payına düşmüş çileler… Öksürdükçe ciğerleri sökülür… Önünde üç paket mendil,mosmor eller… Ne olur amca al"satılık kalemler"…
Kimsesiz bir kız çocuğunun dramatik hayatı ancak bu kadar güzel ifade edilebilir..
Duygu dolu ,his dolu,mana ve muhteva açısından gayet zengin..
Bir resme baktım bir dizeleri okudum... daldım, düşündüm, isyan ettim için için. O çocukları bu duruma düşürenlere, yokluğa açlığa dur diyemeyen yönetimlere, doyumsuz canavarlara,Türk malı kullanmayıp yurt dışından onlarca yüzlerce dolara giysi alanlara, sayamadığım çok şeye isyan ve kahrettim... Allah ülkemizin gidişini hayır eylesin. Yüreğinize sağlık. esen kalınız.
Kar donar, tipi olur dökülür, Beton yer…gazete minder… Karakızın payına düşmüş çileler… Öksürdükçe ciğerleri sökülür… Önünde üç paket mendil,mosmor eller… Ne olur amca al"satılık kalemler"…
Altın tasda, süslü kara tuzak, Buğz’u bile beceremediğin, Şeytannın esiri,haktan uzak, Çağdaş insan dediğin, Hesabı zor verir… önce teşekkür kara kız için.
Yavan şükür edene vicdan saklar kendini,İnancı beslemedikçe ALLAH dünyalık verirde verir.Hiçbir şeyin yokluğunu çekmemiş biri ,açlığı , yokluğu ne bilir Yüreğinize sağlık. ALLAH insanların merhametine bırakmasın bu kara kızı....
Sen olsaydın hangi derdi şah ederdim şu bağrımda, Hangi şeyi de terk edipte gitmezdim ki ardımda, Seninle gülmeyi de hani desinler ta yıldızda, Kim demiş hiç gelmezdim kaybolurda sonsuzda.
Ve gittiğin gün ve anılar dün gibi hep aklımda, Sonsuza dek kaybettiğim bu aşk bir hal ki koynumda, Senle ölmeyi de verseler en çetin en zorlukta, Kim demiş hiç gelmezdim yalınayak sökük tırnakta.
Sen olsaydın nasıl gülmezdim aldığım her solukta, Coşardı seller gibi yüreğim her sevinç ta ayyukta, Seni görmekse olsun da an en kısa düş uykuda, Kim demiş hiç gelmezdim bir umut ver bin bir zorlukta.
Ve yokluğun ölüm ve hasretin zulüm şu bağrımda, Bir kırık kalp bir yığın acı bırak da git ardında, Bir seni anlamadım bir Azrail i ne kılıkta, Belki de hiç gelmezdim sensiz ölümse var buyrukta. 18 Temmuz 2003
şiiriniz bana kibritçi kız masalını anımsattı.beni en çok etkileyen masallardan birisidir.şu insanlar kefenin cebinin olmadığını bir anlasa,dalmasa dünyevi zevklerin doyulmaz hırsına kapılmasa her şey çok daha güzel olacak aslında.
Yeterki kaynasın, bir tascık aş, Tasa uzanan bir sürü kaşık… Kaç tası yutan bir baş.. Aklım karışık.. Duygular akar yavaş yavaş… :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ASIRLARDIR SÜRÜYOR HAYAT DENEN BU SAVAŞ YA YOKLUKTUR DÜŞMANIN;YA SEVGİLİN YA KARDAŞ
içimdeki hıçkırıkları duyamazsınız, şu an bu şiirin bendeki etkisini anlatmaya çalışsam cümlelerim eksik, kalacak. duygularımı anlatmak isterken hep birşeyler yitik kalacak...
küçük ellerin büyük yükler taşımasına alışamıyor insan. elbette hepimiz mutlu huzurlu büyümedik... ama yine de diyor insan...
kimi mendil satar, kimi ayakkabı boyar....
elazığlı bir küçük var, iş çıkışı her akşam denk geldiğim... bir duvar dibinde oturmuş, önünde bir terazi...
kilolardan ziyade insanlığı tarttığını düşünürüm. ışıl ışıl gözleri var. ela ela bakan gözlerde saklı ela düşleri var.
her akşam selam verir bana, bende ona selam veririm.
öyle tatlı öyle sıcak ki. yüzüne bakınca bu küçük bedenin aslında ne kadar büyük olduğunu görürüm her zaman. meğer ben, bizler... ne kadar küçük kalmışız bu büyük yürekler karşısında....
Şükür dilde yavan, Değil, ibadete alışık… "Kıran girmiş" vicdan, Merhameti ne bilir..
ALLAH SENDEN RAZI OLSUN DOSTUM MERHAMETİ BİLMEYENLERDEN,ŞÜKÜR ETMEYENLERDEN HER TÜRLÜ KÖTÜLÜK BEKLENİR... ONLARA ARDINI DÖNMEYE GELMEZ Duyarlı,yüreğine,kalemine sağlık
Buğz’u bile beceremediğin,
Şeytannın esiri,haktan uzak,
Çağdaş insan dediğin,
Hesabı zor verir…
...
Tebrikler bu güzel dizeleriniz için de...Yüreğine sağlık...