Karın seni boşuyor; kabul etmek var mıdır? Dayağından usanmış hani erlik gururun? Vuracaksın elbette yıkılmaz duvar mıdır? Onu ezmek bağırtmak değil midir sürurun? Yakala bir sokakta üstüne dök kezzabı Neymiş öğrensin artık cefayı ve azabı.
Karın seni boşuyor; gidecek başkasına Sarmaz mı bedenini kor ateşten bir haset Her şeyi terk ediyor bakmadan arkasına Yaşamak haram ona olmalı yanmış ceset. Yok mudur üç kuruşun dök üstüne benzini Kara kömüre çevir ipek pembe benzini.
Karın seni boşuyor; ne olur oğlun kızın? Kur kafanda hepsini kime derler ki baba? Aklına girdi onun çok çeneli baldızın Öldürmen mi gerekir bacısını acaba? Bas evi kır kapıyı vur hepsini tüfekle Hemen kaçma oradan can vermesini bekle.
Karın seni boşuyor; yalnız mı kalacaksın? Mazlum eşin dururken kime gücün yeter ki? Ezilmeye layıktır sopayı alacaksın Kör olası vicdanın sızlamasın yeter ki. Yakala bir köşede binlerce bıçak sapla Sakın eksik kalmasın darbeleri hesapla.
Karın seni boşuyor; terk edilmek var mıdır? Ne dersin insanlara kahvende sokağında “Namus” der kurtulursun hâkim canavar mıdır? Çek tetiği vur onu gül açsın şakağında. Terk edilmek değil mi gecelerde kâbusun Erkeksin sen vur öldür kurtulacak namusun.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KARIN SENİ BOŞUYOR! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KARIN SENİ BOŞUYOR! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Afet hanım sizin gibi söylediğim şeyler oluyor benimde galiba bu bir kişilik vur öldür namusunu temizle dediğinizi inanın bu ülkede yanlış anlayanlar bile olacaktır benim sık başıma geliyor Çok önemli bir soruna tam da kadın parmağınızı basmanız güzel kutluyorum
Ne kadar doğru bir konuya temas etmişsin canım ablacım. Kadına şiddete hayır denildikçe, şiddet çoğaldı anlamadım gitti. Hergün vatanımızın değişik yerlerinde kadınlar ya şiddet görüp mağdur ediliyor yada canından oluyor. Yazıkkkkk hemde çok yazıkkkkk. İnsanlıktan çıktık artık.
Karın seni boşuyor; terk edilmek var mıdır? Ne dersin insanlara kahvende sokağında “Namus” der kurtulursun hâkim canavar mıdır? Çek tetiği vur onu gül açsın şakağında. Terk edilmek değil mi gecelerde kâbusun Erkeksin sen vur öldür kurtulacak namusun.
Afet hocam kadına şiddetin temelinde erkeğe verilen değer yatıyor.Hani ocağı tüttürecek ya kara düşüncelerle yetiştirilen erkekler atadan neyi görüyorsa onu sürdürüyor. Oysa kuruş akla sahip olmayan zihniyetsizler sürüsünün içinde cennetle müjdelenen kadın malesef ezilmeye ,hor görülmeye ,itilip kakılmaya devam ediyor. Kadın her çağda aşağılanan bir meta aracı olarak görülüyor . Gelişmiş toplumların temelinde eğitimli kadınlar yatıyor bu gün kadın şiddet görüyorsa erkeğin anasına bakmak lazım onu nasıl yetiştirip toplumun arasına salmışsa o da üzerine düşeni yapıp her canı sıkıldıkça eşini dövecektir . Kadın karşılık verince suçlu oluyor saygısız oluyor vs....
Erkeği boşamak mı boşasınlar cefa çektirecek erkeği sayıyla mı verdiler kadınlara kopsun inceldiği yerden. Kadın cefa çekmek için gelmedi dünyaya taviz tavizi getirir KADININ DURUŞU ÇOK ÖNEMLİ ..bunun için eğitimi ve ekonomik özgürlüğü olmalı köle olmamak için.
EĞİTİM !
EĞİTİM!
NOT: Sözüm insanlığını kaybetmiş bir kısım erkekler için yanlış anlaşılmasın ..
çok güzeldi hocam kutlarım canı gönülden saygı ve selamım çokça
Melda tarafından 5/22/2014 9:33:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
şiir dediğin böyle olmalı ne söylediği nereye gittiği beli olmalı ki sözlerin zevkle okunmalı okuyucusunu doyurmalı şair kendin bir çığır açmış yolu açık olsun
Son yıllarda sıkça duyulan bir konuya ya da yaraya parmak basmışsın. Kadınlara yönelik şiddet..Güzel ve duygulu bir şiir.İnşallah böyle vijdansızların hanımları boşarda onlarda hep sürünür.Selamlarımla Afet hanım.
kadına şiddet her günümüze imzasını atıyor destursuz. erkekleri yetiştiren de kadınlar olduğu halde nasıl oluyor da böyle olaylar oluyor. biraz vakit alacak evet ncak başka yolu yok . Önce kadınları anneleri eğiteceğiz ki onlar da çocuklarını eğitsinler, kadının mal olmadığını idrak etmeleri, evlenmek kadar boşanmadın da doğal olduğunu , bunun için kinlenmenin eşe düşman olmanın, ona dünyayı dar etmenin alemi olmadığını ve hatta bunun namus olmadığını kanıtsatabilmeleri için eğitim şart . eğitim şart ama şu da var bu ülkede insanlar ekonomik anlamda ciddi sıkıntılar yaşıyorlar/ yaşıyoruz. Ekmek derdine düşen insana ekmeği bırak gel eğitecem seni derseniz hadi ordan cevabını çok rahata duyarsınız yani önce ekmeği rahat yemesini sağlarsak eğitime kimse karşı koymaz.hayır bu topraklarda namus için adam vurulur(!) aynı adamlar bilgisayar başına otururu ideal erkek kadın rolünü oynar evet evet ekmek derdine düşen o insanlar bilgisayar başında muhteşem ideali oynar, nar nar nar
çoktan seçmeli çelişkiler yumağı ama kan rüyayı bozar eğitmek zorundayız hem kendimizi hem etrafımızdakini, kadın değil insan olarak bakmayı öğrenip öğretmeliyiz, kişisel tercihlere saygı duymayı öğrenmek zorundayız.
bu yara derin yara siz kapınızı açık tutumuşsunuz da sırf boşandığı için kızını komşu gezmesine götürmewyen adamlar var sanki.... neyse kızınız haklı ama siz de haklısınız erkek egemen toplumda namus yeri de belli yıkıp yeniden yapmalıyız :-(
Bu konuyu kızımla dün tartıştık. Sanmasın ki kimse Afet burada atıp tutuyor, evde de ters gelen her söze cevap veririm. Kızım; erkekleri yetiştiren anneler dedi. Bunu kabul etmem mümkün mü? Kadın da çevrenin baskısıyla erkek çocuklarına kızları kadar baskı yapmıyor. Çevrenin anlayışı daha önemli, istemese bile kadın analılığını yapamıyor.
Bu arada 3 oğlum var evlenme yaşında, onlara diyorum ki; yarın eşinize nasıl davranırsınız bilmem, kimsenin günahına da girmek istemem, buluyorsanız kendiniz bulun evlenin, hem de yaşınıza uygun birisiyle. Görürsem ters davranışınızı yine müdahele ederim.
2 si evli 3 de kızım var, ben olsam da olmasam da kapım her zaman size açıktır, sakın kendinizi çaresiz hissetmeyin. Bence bütün anneler bu uyarıyı yapabilecek güçte olmalı.
bu gün haberlerde izledim. Kadının birisi şiddet gördüğü için eşinden boşanmış, bir zeytinlikte cesedi bulunmuş. 48 yerinden bıçaklanmış. 3 çocuğuna bakmak için bir şirkette çalışan bir kadın bu.
Yine eşinden boşanmış, iki kızıyla kalan bir anne kızlarıyla birlikte öldürülmüş yaşadığı adam tarafından. Gidebileceği baba evi olsa başkasına muhtaç kalır da bu şekilde ölür müydü?
Ülkemizde kadınlarımızın makus talihi bu ne yazık ki! Ya benimsin ya toprağın zihniyeti değişmediği sürece daha çok okuruz gazetelerde sekiz sütuna manşet böylesi haberleri. Gerçi boşanıp gelse ne olacak bu sefer de aile meclisi keser cezasını kadının. Öyle ya boşanmış kadın kötü yola düşmüş kadındır ve namusu kirlenmiş iki paralık olmuştur ki o namusu ancak kan temizler. Kadınlarımızın ölmediği bir ülke dilemek çok mu hayalperestlik olur Afet hocam ne dersiniz? Engin kaleminize sağlık. Daim saygımla...
Karın seni boşuyor; terk edilmek var mıdır? Ne dersin insanlara kahvende sokağında “Namus” der kurtulursun hâkim canavar mıdır? Çek tetiği vur onu gül açsın şakağında. Terk edilmek değil mi gecelerde kâbusun Erkeksin sen vur öldür kurtulacak namusun.
evettt güzeldi yine güzel ötesi gerçekler can saygımlasın sevgilerle
bu gün iki kadın katlini duyunca daha önce tartışma çıkmasın diye burada yayınlamadığım bu taşlamayı yayınladım. İdam geri gelmeli, artık insanlar bu şekilde ölmemeli.
Çok önemli bir soruna tam da kadın parmağınızı basmanız güzel kutluyorum