Ne ararsın ey gönül! Hıçkıran akşamlarda Bilmez misin gözlerim Akar gider o şehre;
O şehir ki... Alevde nur, nurda alevler yakar Gizli şafaklarında mavinin en dibinde
Yıldız süzülse gökten, yalnızlığın sırtına Koparsa sökse kökten, özlemleri fırtına Kanatlansa dualar, aşka çarpsa uzaktan Yaşanmamış sevdalar, yazılsa bize Hak’tan
Ne ararsın ey gönül! Sahipsiz ıslaklarda... Sükut et karanlığa, dinle ne hoş sedadır Sanma ki batan güneş, ayrılıktır vedadır...
Hilmi Yazgı 25.01.2008 / Almanya _________________
Leidenschaft in Flammen
Was suchst du, o Herz, in schluchzenden Abenden? Weißt du nicht, wie meine Augen zu jener Stadt fließen. Dort, wo das Feuer des Lichts brennt und die Flammen im Dunkeln aufgehen.
Jene Stadt, wo die Leidenschaft in Flammen aufgeht, und am tiefsten Blau ihrer Morgendämmerung entsteht, versteckt in den Schatten der Mitternacht, wo die Hoffnung und die Sehnsucht zur gleichen Zeit erwacht.
Fällt ein Stern vom Himmel auf deine einsame Rückenlast, wenn der Sturm Sehnsüchte ausreißt und entwurzelt, wenn Gebete zu Flügeln werden und Liebe in der Ferne schlägt, wenn unerlebte Lieben uns von Gott geschrieben werden.
Was suchst du, o Herz, an verlassenen, feuchten Orten? Schweige in die Dunkelheit und hör den süßen Klang, denk nicht, dass die untergehende Sonne ein Abschied ist, denn sie bereitet nur den Weg für einen neuen Tag in deinem Leben.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Alevde Nur şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Alevde Nur şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
nasıl bir şiirdir abi... özünün hüznü, yüzünü nakış nakış bezemiş... oku beni diye bağırıyor sanki... insanın yüreğiyle hesaplaşması kadar acı ve yalın ne olabilir ki... hep saygı duyduğum bu kalemi bir kez daha alkışlıyorum tüm kalbbimle sevgimle
Batan her günün günesi umudun dogumuna vesile olsun..saygilarimla,
gözden kacirmis oldugum degerli dizelermis yine, son anda takildi gözlerime..sizi okumak cok güzel .. sadece okuyorum sesimin var gücüyle susarak o sakli anlami.
Sevgili Yakuti nin söylediklerine katılıyorum. şiiriniz muhteşemdi izninizle seçtiklerime alıyorum. şimdi üç kere okudum şiiri ve her seferinde bir yerinde takılı kaldım, çok anlamlıydı.. yüreğinize sağlık, teşekkürler saygılarımla
Şiirin tamamı çok güzel, benim sadece "Sahipsiz ıslaklarda.. burası takıldı aklıma... Islak derken yağmur mu deniz mi? Yoksa başka bir anlam mı taşıyor?
Emeği geçen dostlara selam ve saygılarımla tebriklerimi bıraktım.