Sen şimdi göğü süsleyen yıldızların senin mutluluğun olduğunu bilmeden mi onları sana gösteren geceye sitem ediyorsun? Doğrusu dert edindiğin herşey senin değerini artıran nimetindir! O zaman aklının kullarını seferber et de kalbinin efendilerini daha çok alkışlasınlar.
Yazmak ruhun yakışıklığını söyleyebilme cesaretidir. Hele ki şiirse yazılan bu hepten kalbin beğenisinin arzıdır. Hiç kimse okumasa, okuyup anlam cehdine gitmese bile hiç önemli değildir. Önemli olan sözün giydiği elbisenin yakıştığına yazanın karar vermesidir.
Dünya
Dünya maviye sarılı bir kandırmacadır! Durduk yerde ihanet eder, yok yere susar. İçinde ki az yeşillik onun izzetidir. Mavinin açtığı yaralar onunla teselli olur. Dünya işte; her renginde insan her sesinde isyan her ikliminde bir öğreti vardır. Anlaşılıp bilindiğinde biter.
Gün Akşamlıdır Sultanım
Dünden kalan hallerimi temaşa ediyorum. İçlerinde kimisi sen, kimisi ben, kimisi de o! İyilerini çerçeveletip duvara asacağım. Fakat iyiler hep hüzünlü, hep acılı, hep yenilmiş! Vazgeciyorum. Görenlerin derdi depreşmesin, canları üzülmesin diye. Derken; Bitane güneşli bir gün buldum. İçi kıpır kıpır bir mutluluk gibiydi. Ama oda tez akşam oldu. Meğerse o kelebek ömrümün ta kendisiymiş. Başlamadan bitmiş! Bittiğinde anladım ne çare!
Sessizliği, ikiyle çarpıp binlerle toplayıp vargücümle duvara çarpmak ve seninle bölmek istiyorum ey sevgili! Bu dil bükmelerini ve gönül sistemlerini al da gel. Razıyım. Razıyım beni söyleyen fısıltına bile! Ey sevgili gel ve yeniden yürüt dağlarımı, yeniden çoştur ırmaklarımı.
Şimdi bu soylu sessizliği katleden densiz türküyü sesleyen yüreği bulup kafasına bir gelişigüzellik sıkmak istiyorum. Öyle ki efkarı dağılsın yeni heveslerle bir yarın dileyip gürültü çıkar(a)masın.
Ahh bu kapısız odadan çıkıp ağızsız konuşan ve hilkatini bilmeyi arlananı kısaltan, duama amin desin her bir taraftan. Ve vehmimin vehbiliğini anlasın artık cümleyi kuran!
Salgın bir yalnızlığın yakasında birtek ben varmışım gibi ucubeli ve yokluğun ezici ayakları altındaymış gibi bezginimdir. Beni titretip, silkeleyip kendimi bulduracak harbi sözlere ihtiyacım var! Uzun ama yakınımda olsun. Hızlı ve hazverici olsun. Senden ve senin olsun. Beni söylesin ama benim kelimelerimle olsun. Ha birde maddi değeri bu yüzyıl içerisinde geçerli olsun. Beklemenin en tez canlılığıyla bekliyorumdur! Hay bismillah.
Ben
Yine tükenmiş bir günün sonunda sürekli gelip duran yarına dökülen ben! Ve hiçbir değeri yokken verdiğim nefesin ansızın kıymetlenmesiyle birden varoluveren ben. Her bir haline bin bir çeşit hatırayı nakşedip kendini birikip duran ben. Ve tek bir makul sebep yokken aklım söylüyor diye yaşamayı sürdüren ben. Ben ben ben. Ben, bende arta kalanların kantarında tartılıp adam mıdır yoksa şalgam mıdır diye sorgulanan sonra da hunharca unutulup gidecek olanım. Ben’i bilip, bulup beyan edenlerin söylediğinden daha çokum ve daha azım. Buyrun bir"ben"alın. İlerde lazım olur!
Ne Diye?
Bir şeyleri yer içeriz şifa olsun diye. Bazı insanları seçer, sayarız dost olsun diye. Bazı kadınları severiz aşk olsun diye. Bazı vakitleri sahipleniriz bereketli olsun diye. Bazı mekanlarda mutlu oluruz yurdumuz olsun diye. Bazı dualara amin deriz Allah kabul etsin diye. Ve hep yaşarız, yaşayıp gideriz ne diye?
İnsan aldığı nefesiyle dost değilse verdiği nefesi düşmanı oluyor! İşte bu yüzden ürküyor fincancı katırları, bu yüzden kırılıp dökülüyor kırk yıllık hatırı olan kahvenin fincanı. Rahman ve Rahim olan Allah aldığımız nefesi helal etsin ki verdiğimiz nefes düşmanımız olmasın. Katırlar ürküp hatırlı fincanları kırmasın.
Hiç şiir halim yok. Öksürdüğüm harfler kelime bile olamıyor. Gırtlağıma kadar sessizliğe batmışım. Bir alfabem yokmuş gibi susmalı bir vaktin içindeyim. Ağlasam gözyaşlarım manasız, gülsem sebep yok! Bir müşrik duanın muhatabı taşdan yontulmuş heykelim sanki! Avuçlarımda sıcaklığı yok hayatın. Nazarımda değil bir aşkın ufku. Hiç şiir halim yok. Dönülmez akşamın şarkısını terennüm ediyor hayat yani vakit çok geç.
İnsan kıvamında yaşayabilmek hayatı; mesela günahı gümrah bir kadının şerrinden beri olabilmek ya da paranın kirleteceği mutluluklardan vazgeçebilmek ve hiçbirşeyi hakettiğinden çok sevipde herhangi bir hüsrana uğramadan hizada kalabilmek, ah bir de o kan çığlığı öfkenin kuşatmasından emin olabilmek. İşte iyi adamlığın güzergahında yürüyüp insan kıvamında kalmanın cehdi budur! Budur yahşi bir kalbin hayata fısıldadığı.
Adem
Ve Ademle evlendiğinde kaç yaşındaydı Havva? Hiç evcilik oynamışlar mıydı? Askerliğini nerde yapmıştı Adem? Havva’nın kaç tane kürk mantosu vardı? Bu soruları cevabını bulamayan insanlık asırlardır yok etmeye çalışıyor kendini! Ve hayatında hiç cola içmeyen Adem’i günah işlemekle suçluyor. Ve hiç abisi olmadığını zannettiği Havva’nın miras hakkını konuşuyor! Bu kadar meşgulüz yani!
Ölsem
Bir ölsem bir ölsem. Mesela bir mermiyi alnımın ortasıyla vursam ya da bir yangının ateşine har olsam. Denizlerin dibini boğsam, uçurumların içini doldursam. Ah bir ölsem bir ölsem. Dipsiz karanlıkların hıckıranı olsam da her mezara ben gömülsem. Kanım dökülse damar damar kurusam, yankısız yalnızlığımla en deli tarafımın tokadıyla çarpılsam. Delilsiz, destursuz yaşamanın bedelini vicdanımın en ücrasına kadar söyletip kahrolsam. Ah bir ölsem de tek bir ağlayanım olmasa timsahlardan başka. Gönüllüsü olduğum bu ölmenin bari hakedeni olsam!
Hal i pür melalimiz...
Şu sıralar ancak reklam aralarında kendi olabilen yoğunlukta insanımız. Kendinin zurnalığı yetmezmiş gibi birde elalemin tenekelerini çalmakta! Pişman bile olamayacak kadar hafızası zayıf ve önünü göremeyecek kadar yarınsız. Sokağın olmayan aklını aklı, çıkmazlarını inancı zannediyor! Görgüsüzlün gönüllüsü olmayı marifet bilip, intikam huysuzluğuyla her iyiyi mahvediyor. Musasına asi olup Samirinin kavlini hak biliyor!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dem Vakti şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dem Vakti şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.