Şimdi insanlığı okuyacak bir rahle arıyorum. İçini saklayan ve gözlerini susup kendini tabutlayan vakitleri okumak adına herşeyi söyleyeceğim. Mesela kıvamında bir duanın ihlasıyla yaşanılan her anın huzuru için kelimeleri iliklediğim cümlelerin şiir olabileceğini ya da her kılıcın kendine ait bir kını olması gibi her aşkın da kendini örteceği bir kalbi olabileceğini sana söyleyeceğim. İnsanlığı okuyabileceğim bir rahle bulabilirsem. Herşeyi sus diliyle söyleyeceğim.
İnsan kıvamında yaşayabilmek hayatı; mesela günahı gümrah bir kadının şerrinden beri olabilmek ya da paranın kirleteceği mutluluklardan vazgeçebilmek ve hiçbirşeyi hakettiğinden çok sevipde herhangi bir hüsrana uğramadan hizada kalabilmek, ah bir de o kan çığlığı öfkenin kuşatmasından emin olabilmek. İşte iyi adamlığın güzergahında yürüyüp insan kıvamında kalmanın cehdi budur! Budur yahşi bir kalbin hayata fısıldadığı.
Yorum
Yemi-yorum, içmi-yorum öğreni-yorum. Sevi-yorum, incinip,kırılı-yorum, kuru-yorum bağırı-yorum içimin tenhalarına. Günahlanı-yorum, tövbe edip aklanı-yorum bağışlanı-yorum. Anlı-yorum ki bu yaşamak denen herşey yorumdan başka birşey değil. Bende bir nefesten bir hevese, bir hevesten bir nefese yorumlanı-yorum işte!
Hal i pür melalimiz...
Şu sıralar ancak reklam aralarında kendi olabilen yoğunlukta insanımız. Kendinin zurnalığı yetmezmiş gibi birde elalemin tenekelerini çalmakta! Pişman bile olamayacak kadar hafızası zayıf ve önünü göremeyecek kadar yarınsız. Sokağın olmayan aklını aklı, çıkmazlarını inancı zannediyor! Görgüsüzlün gönüllüsü olmayı marifet bilip, intikam huysuzluğuyla her iyiyi mahvediyor. Musasına asi olup Samirinin kavlini hak biliyor!
Her iyilik sessiz, sakin, mütevazi ve muhabbetli, her kötülükte gürültülü, kibirli, kinli ve öfkelidir. Kalp ve akıl hangisini tercih etmişse onu kimlik edinmişdir. Ey iyiler; kimliklerinizi kim-liklerinizle kontrol ediniz. Ve ey kötüler; hala kendinizden ümidiniz varsa tövbe edip iyileşmeyi dileyiniz.
Eliffff
Gönlü gözüne kaçmış bir adamın nazarıdır elif. Öyle çok öyle az değil tertemiz ve çok doğru. Eli kulağında bir ezan vakti gibi her daim teyakkuzda. Elif üleştirilemez kimseyle eşleşemez bir haklı neşe bir yanlı aşk olursa iyidir. Elif ulaşılamaz bir manay-ı sultan olursa hüznü mübarek derdi pek muazzaptır! Elif denilirse oturulamaz, eğilip bükülmek olmaz. Elif diyen eliflenip yüreğiyle diklenmelidir hayata!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dem Vakti şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dem Vakti şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şiirin ne demek istediğni anlamadım. dem vakti! ayrıca ironi midir..
şiirsel ama..