Dünyanın her yerinde "er mektubudur" içindeki acı,özlem görülmüştür yada "sevgiliye mektuptur" içindeki umut ve mutluluk görülmemiş boyuttadır gibidir hayat! Deniz aşırı yüreklerin yarınını yaşamayı murad ederiz. Dilimizden, dinimizden olanı bizden biliriz de nefesimizden olanı, aynı sesi duyup, aynı renkleri gördüğümüz ve aynı havayı teneffüs ettiğimiz insanlara bu yabancı da kim diye uçurumları söyleriz! Gereği kadar iyi değiliz! Gereği kadar iyi değiliz!
İlan
Temsili bir öfkeyle abluka altına alıp sonra da sevmesini susan bir maşuk gibi ya da henüz hayatının üç beş mevsimine eli değmiş bir çocuk gibi kalabilenlerin masumiyetini görebilen iyi insanlardan arıyorum! Aradığını bulup da şükredebilen veya aradığını bulamadığı için olsun arayacak bir güzellik var hayatımda diye şükredebilenler de olur! Bu evsaflarda iyi insan bulanların acilen kalplerini haberdar etmeleri önemle rica olunur.
Dur Dememek Lazım!
Dur dememek lazım zamana! İçinde daha dünyaya merhaba diyecekler var, büyüyüp adam olacaklar var, bir umudun peşisıra mutlu olamayı deneyecekler var, bir derdin çilesinden kurtulup felaha erecekler var, sabrettiğinin karşılığını görecek şükredecekler var, gecenin karanlığını güneşe söyleyip aydınlanacaklar var. Dur dememek lazım zamana! Daha ölüp de bu hayatın zahmetinden kurtulacaklar var! Ha birde bir sevmesini sevdiğine söyleyip hayatı iyileştirecekler var! Ağlayıp dünlerinden özür dileyerek aklanıp paklanacaklar var. Dahası ben varım dostum, daha dur deme zamana!
İnsan kıvamında yaşayabilmek hayatı; mesela günahı gümrah bir kadının şerrinden beri olabilmek ya da paranın kirleteceği mutluluklardan vazgeçebilmek ve hiçbirşeyi hakettiğinden çok sevipde herhangi bir hüsrana uğramadan hizada kalabilmek, ah bir de o kan çığlığı öfkenin kuşatmasından emin olabilmek. İşte iyi adamlığın güzergahında yürüyüp insan kıvamında kalmanın cehdi budur! Budur yahşi bir kalbin hayata fısıldadığı.
Adem
Ve Ademle evlendiğinde kaç yaşındaydı Havva? Hiç evcilik oynamışlar mıydı? Askerliğini nerde yapmıştı Adem? Havva’nın kaç tane kürk mantosu vardı? Bu soruları cevabını bulamayan insanlık asırlardır yok etmeye çalışıyor kendini! Ve hayatında hiç cola içmeyen Adem’i günah işlemekle suçluyor. Ve hiç abisi olmadığını zannettiği Havva’nın miras hakkını konuşuyor! Bu kadar meşgulüz yani!
İsteriz ki hayat bize hep iyi adam olduğumuzu söylesin. Ona küfrederiz, kahrederiz, kirletir, berbat ederiz sonra da bize müteşekkir olsun, bizi mutlulukla kucaklasın dileriz. Oysa hayat bizim tarlamızdır. Diken ekip gül toplamayı, hüzün katıp neşelenmeyi beklemek haksızlıktır, hukuksuzluktur. Hayata sevdiklerimizi söylersek bizi sever, nefretle kirletirsek bizi kusar! Hayat bizim rengimizle boyanır, sesimizle konuşur, kalbimizle hallenir. Bismillahla başlayıp yaşadığımız günü elhamdülillah la tamamına erdirdiğimizde hayat daha çok bizimdir. Gönül tadıyla yaşay(t)abiliriz.
Her derdimin derdindeyim. Altından üstünden değil bizzat içinden geçiyorum. Onların ben olan her sıfatını ve ben olmayan imtihanını kabul ediyorum! Dua birikip kalbimin en zirvesinde, kendime geliyorum. Hatırı sayılırcasına her derdimi bağrıma b/asıp günahlarıma kefaret olsun diye idam ediyorum. Ben nefesimin hakkı olan iyi olmayı yeğleyip bismillahlı adam olacağım. Derdimin derdiyde değil varolup yaşamanın sevdasıyda hayata katılacağım. Savulun ben geliyorum demiyorum savrulun ve dağılın ey karanlıklarım her biri ışık gücünde tövbelerimle arlanıp aklanıyorum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dem Vakti şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dem Vakti şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gereği kadar iyi değiliz Harfiyen katıldığım bir saptamayla başlayan dizeler daha sonrasında bir çok sorguyu ustaca yaptırıyor okura. Elimizde olduğunu sandıklarımızı bazen bir hiç uğruna kaybederken, değersizleştiğinin çoğu zaman farkında bile olamayız bunun. Oysa zaman acımasızdır. Kaybedenler eskisini bulamazlar bir daha. Şiir buı sarmalda gerçekten anlamlı bir sorguya dönüşüyor.İnsanız işte demiş iç çekmiş şair. Adem le Havva dan bugüne insanlığın bu çetin yolculuğuna biraz da sitem ederek göz atmış şair.. Güzeldi . Üzerinde çok konuşulabilecek bir tema.Güzeldi. Yer yer şiirsellik zayıf kalsa da...
o kadar güzel, anlamlı ve etkili bir şiir ki ne diyeceğimi bilemiyorum. gerçekten aradığım bir çok sorunun cevabını buldum ve bugüne başlarken bana umut oldu şiiriniz.
çok güzel bir örnek!
10 puan +ant. Sevgi varsa bitimsize kadar...