Bu dünyada toprağını sürdünse… Ter akıttın, bedenini yordunsa… Çalışarak nasibini derdinse… Malın, mülkün helâl sana kardeşim..
Beş vakitte abdestini aldınsa… Namazını erkânıyla kıldınsa… Cemaatten rızkın için kaldınsa… Yoldaş olur Bilâl sana kardeşim.
Okşadınsa yetimlerin başını, Böldün ise garip ile aşını, Sildin ise mazlumun gözyaşını, Ecel zehri zülâl sana kardeşim.
Saydın ise büyüğünü, hürmetle… Kırmadınsa küçüğünü, nefretle… Sardın ise evlâdını, şefkatle… Yoktur asla melâl sana kardeşim.
Muhacirim inkâr etmem özümü. Kara toprak dertlerimin çözümü. Miras aldım atalardan sözümü. Töresizlik dalâl sana kardeşim.
muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ 02.04.2014 – DENİZLİ.
Zülâl: Saf, berrak, tatlı, hafif, güzel, soğuk su. Melal: Can sıkıntısı. Usanç. Gamlılık. Zaaf ve fütur. Dalal: Sapıklık. Sapmak. Doğrudan, iman ve İslâmiyet yolundan sapmak.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
USÛL_2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
USÛL_2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Rabbim dalalete düşürmesin...ibretle okuduğum hayatın gerçekleriydi hatta bu hayatın ve yaşamanın anlamıydı tüm mısralar... ihlaslı yüreği tüm kalbimle kutluyorum. selam ve saygılarımla...
Aldığımız her nefesin ayrı ayrı şükrünü eda edebilme yükümlülüğümüz varken, yaratılış gayemizin bile farkına varamadan yaşayıp gidiyorsak, sonumuz hüsrandır. Rabbim muhafaza eyleye. Sıhhatiniz daim olsun Osman Bey Kardeşim. Muhabbetle..