Güneş ölümü mırıldanarak doğarken Ben siperimde silah arkadaşlarımla birlikteydim. Siyahı ve bir daha geri gelmeyecek günleri düşünüyordum. Önümde uzanan mavi deniz adeta çığlık atıyordu. Gözlerim uzaklara doğru odaklanıyordu. Ve ben donup kalmıştım gemileri gördüğümde.
Ayılar acıkmıştı ve tek yemekleri bizdik. Bulutların yer yeryüzüne düştüğünü sanmıştım. İlk bombalar yağmur gibi yağarken üstümüze. Ve o sesleri hala hatırladığımda gözlerim yaşarır.
General daha fazla düşünmeme izin vermiyordu. Düşmanı işaret ederek bize bağırıyordu. Süngümü taktım ve arkama bile bakmadan koştum. O anki duygularımı yabancı bir gencin gövdesine batırdım.
Çevremde kayan yıldızlar görüyordum. Ve öldürdüğüm her asker için üzülüyordum. Arkadaşlarımın yarısı ölmüş yarısı zaten ölmekte. Evcil köpekler gibi bağlamışlar bizi bu cehenneme.
Ve aylar sonra general yanına çağırdığında beni ’’Aferin oğlum, seninle gurur duyuyorum’’ diyerek Göğsüme altın kaplı bir madalya astı. Keşke onu diğer arkadaşlarıma da assaydı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çanakkale Savaşının Hayali şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çanakkale Savaşının Hayali şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba, İnsanoğlu hangi dünyayı paylaşamıyor anlamıyorum doğrusu... Ne ölüm olsun ne gözyaşı...Haydi insanlık yap kıyağı bize... Teşekkür ederim saygılar.
Sanki bizde yaşadık o anları ah her giden dönmedi geri kefensiz yatıyoru sırf vatan için vatan uğruna ya şimdi neyse saygılarımla güzeldi güzel ötesiydi
Yüreğinize sağlık kaleminiz daima su gibi durmadan aksın yazan kaleminiz dilerim hiçbir taşa takılmasın ilham periniz daima sizinle olsun yürekteki sevginiz asla bitmesin kaleminizi ve sizi candan kutlarım Saygı ve sevgilerimle
Merhaba,
İnsanoğlu hangi dünyayı paylaşamıyor anlamıyorum doğrusu...
Ne ölüm olsun ne gözyaşı...Haydi insanlık yap kıyağı bize...
Teşekkür ederim saygılar.