...sizi tanıdığımda eylül yüklü bulutlar basmıştı gözlerimi bayım kırmızı yağmıştı masal kuşunun kanatlarına aşk saklanmıştı İstanbul’un yağmalanmış sokaklarına babam Selimiye’nin minarelerinde ağlıyordu Haliç’e düşüyordu sesi beyaz sana çok yakışıyor dediğinde al-lar gizlenmişti mor salkımlı gecelere barikatlar kurmuştu kurşun askerler önümüze ve vurulmuştuk şiir taşıyan göğsümüzden gök bakır yer çamurdu Fatih İstanbul’un kapılarına yeniden dayanmış Kızkulesi yedi tepeyi sırtlanmış zamanın boğazını kesiyordu ve tarihini kara tahtalardan öğrenmeyen çocuklar açlık ve sefalet içindeydi martılar ekmek kavgasında İstanbul kış uykusundaydı sizi tanıdığımda...
önümüzde Ege ardımızda Marmara buluşmuştuk limon bahçelerinin avlusunda aynı bedende bir izde şafak sayıyorduk ağız dolusu hüzünlerimizle o vakit sıratı geçmiştik bayım biz el ele…
vazgeç artık bayım benden omuzlarıma şiir asmaktan saçlarıma yas tutmaktan yüzüme bakıp bakıp su içmekten vazgeç artık ikimizden mahşer günü kavuşturur elbet bizi Adem ile Havva’yı yaradan…
ikimizi çok sevmişti aynalar bayım küçük küçük şehirler çizmiştik küflü duvarlarımıza nakış nakış işlemiştik aşkı boşluklarımıza sırrı dökülmüş aynalardan bir ben kaldı şimdi geriye
ikimize aşık
ikimize alışık
cehennem burası bayım tamda burası ıslık çalıyor bak Azrail ensemizde cebimizdeki son meteliğe kadar oynadık rolümüzü kapandı perde ölüm hak sevda helal bize ahirette…
madem aşkı içtik mahzenlerden ahkam kestik tümcelerde ayyaş naralar böldü yolumuzu koştuk yokuşu İstiklalde kustuk önümüze bırakılan kaderin tamda ortasına madem el mahkum kağıda dil suskun kurşuna dizelim o zaman harfleri denizler türküsünü söylerken vazgeç şimdi bizden bayım
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ikimiz... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ikimiz... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"bayım" aslında soğuk bir hitaptır ancak garip bir çekiciliği var ve ben bu hitabı kırmaya kıyamadğıma sinirlendiğimde kullanırım lakin gördüm ki şiiriniz de çok şık durmuş. Pekâlâ da sıcak sıcacık bir havaya bürünebiliyormuş ve narin hani böyle bir yüzü avuçlarının içine alırsın da dokunmaya ve hatta bakışlarının bir inciteceğinden korkarak titreyen gözlerle bakarsın ya öyle bir anlam yüklemiş gibi hissettim ve öyle okudum kısa metrajlı film izledim saydım kesintisiz ve sürükleyici evdt dram ama çok güzel ama bukadar güzel öykü tadında resmedilmez ki aşk
tebrik ederim çok çok beğendim ve görüdüğüm kadarıyla sizi okumaya geç kalmışım...
selam ve saygı sunuyorum
esen kalın
Filiz Şahin. tarafından 3/28/2014 8:33:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
Harikulâde bir şiir... Okudukça, incecik bir sızı yayılıyor yüreğe... Duygular o kadar güzel yansıtılmış ki, tekrar tekrar okudum.
Sürükleyici bir roman gibi. Bitmesini istemediğimiz, ama gözlerimiz dolarak seyrettiğimiz bir film gibi... yazan elleri ve yüreği gönülden kutluyorum. Selam ve sevgilerimle...
Büyük bir beğeniyle tekrar tekrar okudum bu harika dizeleri. Kurgusuyla, temasıyla okuyucuyu sürükleyen ve bir çok insanın kendinden bir şeyler bulabileceği muhteşem bir imza atmış yürek mecmuası.. Bize de okumak ve tebrik etmek düşer bu kalemi.
ikimizi çok sevmişti aynalar bayım küçük küçük şehirler çizmiştik küflü duvarlarımıza nakış nakış işlemiştik aşkı boşluklarımıza sırrı dökülmüş aynalardan bir ben kaldı şimdi geriye ikimize aşık
ikimize alışık
GÜNAYDIN GÖNÜL DOSTU İNSAN ; HARİKA..HARİKA İMGE ZENGİNLİĞİ İÇİNDE ZEVK VEREN DİZELERDİ..ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR YÜREK SESİYDİ YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN KUTLUYORUM EMEĞİNİZİ.. SELAM VE SAYGIMLA..
cehennem burası bayım tamda burası ıslık çalıyor bak Azrail ensemizde cebimizdeki son meteliğe kadar oynadık rolümüzü kapandı perde ölüm hak sevda helal bize ahirette…
çok etkileyiciydi şiir...
siz diye hitap edilmesi aşkta zarafetin simgesi...
Çok şiir yazanlar var buraya. Bazıları da arada bir düşmekte... Bazı şiirler ise, sayfaya değil, yüreklere yazılmakta. Bu şiir de onlardan biri... Yüreklere yazılanlardan...
Usta kalemden dökülen aşka dair, hüzünle beslenen dizeler, çokça şiirdi kavrayıp ellerimden içine çekti.! Yüreğinizin sesi ve usta kaleminiz hiç susmasın, şiire dil versin, aşkı ve mutluluğu yazsın her daim...