sen sade bir nehir aktıkça gözlerimin otağında öylece durur hasretin yar bildiğim sevda dediğim sade bir nehir kelimesiz gün dökümü içli bir su perisi Meriç…
kolların var senin bezmi alem içinde sardıkça sırtımı sıvazlayan ellerin ve gözlerin babam gibi kokan pamuk şekeri ayrılıkların tadı damağımda kalan ilkyazların hücrelerinde kuzey rüzgarı kınına sığmayan suyunda bin parça bu gün zaman…
arka bahçelerin var senin ruhumu okşayan akşam sefalarının gölgesinde yarım yamalak kelimeler defnettiğimiz güneşi içtiğimiz ikindilerde yağmur beklediğimiz kırılgan gözlerimizin tenhalarında karıncalar beslediğimiz bahçelerin var senin yeşilinde yeniden doğduğumuz sesinde ekmeğimiz gözyaşında ceviz ağacımız…
saçların var senin tel tel birikmiş sus tortusu dalgalandıkça irem buğusu kutsanmış lehçelerin kanıksanmış acıların var kırıklarına tutunmuş yosunlu dileklerin üç vakte kadar döner sevdiğim…
kapıların var senin annem gibi eski çağlardan asırlık sevdalardan uyanan yıldız kokan gecelerin var kaleiçinden duyarım sesini ayaklarıma hüzün düşer nefesim boyun büker sabun kokulu kızların saçlarında tütersin çatık kaşlarının ardında inkara soyunan yolcuların var günahını saklar yatağın…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
sade bir nehir... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
sade bir nehir... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Allahım, bu güzelim sitede kim bilir sizin gibi daha ne kadar çok değerli kalemler, ve duygulu, eli öpülesi şairler var kim bilir? Elbet bir gün hepsini, sizin şiirleriniz gibi kana kana içerim. Şiirin içine öylesine çekiyor ki, bıraksalar sabahlayabilirim. Tekrar tekrar kutluyorum. Selam ve sevgiler Elçin hanım.
Hadi şiir kat beni yangınlarına küllerinde soluklanayım, üşüyor gözlerim, avuçlarım buz, kapat üstümü dize dize üşüdüm. Yalnızlığın koltuğundan çıkar, akıt içine seninle sesime can gelsin, uzun zaman oldu suskunum....... Diyesim geldi af buyurun can arkadaşım...
Yahu ne bileyim, bir başka sardı bizi bu şiir. Ne kadar sade, ne kadar içten, ne kadar anlamlı bir sevgi bu. Tebessümler topladım her cümleden, her satırdan. Senin şuyun var, buyun var dedikçe şair, sempatisi arttı içimde Meriç'in... Oysa ben, hayatımda hiç Meriç'i görmeyen biriyim. Ve, sanırım yolculuk gözüktü bu güzellikten sonra batıya... baba gibi seven, sesi ana gibi mavi siyah olan nehre...
bilirim babam gibi seversin annem gibi siyah ve mavi sesin....
koynuna el sürsem bu gece bulutların kokusunu bıraksan ömrüme bir damla aşk olsan gözümde saklasam seni yüzümün köşelerinde...
ahh Meriç senli bir kuyu bul şimdi bize ölmeye gidelim yine susuz yaz gecelerinde…
GÖNÜL DOSTU İNSAN GÜNAYDIN ; HER ZAMANKİ GİBİ GÜZEL VEDE ANLAMLIYDI YİNE .. YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..HER ŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN..KUTLUYORUM EMEĞİNİZİ. SELAM VE SAYGIMLA.
ölmek yok olmak deil dir '' ölmek ''kalpten düşmektir sevdadan vaz gecen namertir alllah katında içimden geldi bir an genel yazı sadece tebrikler size şiir tadında cok ğüzel bir eser okurken zevk aldım
Tebrik ederim Hüzün...