Bir dokunsam elimi satırlara Işık hevenginin altında Yaydan çıkmış ok gibi İçindeki yön kalemime hep sen diyor Sadece sen
Yok olur aramızdaki şehirler Bir parça güneş Bir parça gök Bir parça toprak Gün ortası gece yarısı hiç fark etmez Sarıp sarmalar ruhumu hale şelalesi
İnkâr etmenin ne anlamı var Şairin hakikati yürek sesinde gizli Ne bir deniz Ne bir vadi Ne bir okyanus Sıcak bir rüzgâr akıyor gözlerin tınısından Sınırı yok ki hissetmenin
Ne kadar uzağa yürürsem yürüyeyim Gün be gün demlerim geçtiğim yolları Anladım ki ben ne olmayacağımı biliyorum Ömrüm oldukça bir tek görüntü bırakarak Dalları yeni boy atmaya başlayan fidan gibi Tertemiz yürüyorum
Gülümsüyorum yine orijinal iyi huylu Seçim yapmaya zorlanmadan Bütün çıplaklığıyla kalem ille de sen diyor İlle de sen ‘’sevgi’’ diyor.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İlle De Sen şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İlle De Sen şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirinizi hem okudum, hem de seslendirilmiş halini dinledim. Şiirde samimiyet esastır; duygular ne kadar hesapsız kitapsız ortaya konursa şiir o kadar sıcak ve insanı gönlünden yakalayıcı olur. Bu hususta şiirinizle alakalı söyleyebilecek bir sözüm yok. Uzun bir zamandır bu siteye uğramıyorum. Daha önceki şiirlerinizi biliyorum; ama bu arada neler yaptığınıza bakma fırsatım olmadı. Onun için söyleyeceklerim sadece bu şiire münhasır kalacaktır. Serbest yazanlarda rastladığım en önemli kusur dilin imkanlarını iyi kullanamamalarıdır. Bu da, serbest şiiri gerçekten çok serbest bir şey sanmalarından kaynaklanıyor. Şiirin malzemesi dil olduğu için, şiir yazarken -hece, aruz, serbest fark etmez- dilin kendi tabiatına uymak mecburiyetimiz var. Şiir yazarken önce çalakalem yazmak insana kolaylık ve özgürlük sağlıyor; ancak bu ilk yazıştan sonra şiiri bir miktar demlemeye bırakmak ondan sonra da dışarıdan biri olarak tekrar okumak lazım. Aradan zaman geçtikten sonra yapılan hataları, dil ile ilgili bir takım kusurları görmek daha kolay olur. Bu şiirde dikkatimi çeken ve kusurlu olduğunu düşündüğüm bir mısra var; onu sizinle tartışmak istedim. Mısra şu: 'Sarıp sarmalar ruhumu hale şelalesi'... Birlikte düşünelim: 'hâle': ayın etrafında zaman zaman görünen dışa doğru gittikçe koyulaşan sarı bir ışık halkası... Şelâle: bildiğimiz çağlayan, yani yüksek yarlardan uçan su; hatta bazı yerlerde 'su uçtu' da derler... Ben şöyle düşündüm... 'Hale şelalesi' haleden meydana gelen şelale... Hale bir halka olduğuna göre bir sürü halkadan oluşmuş şelale mi acaba; yoksa şelalelerden oluşmuş bir halka mı? Gökyüzündeki haleyi düşündüğünüzde, onun yere doğru her noktadan şelale şeklinde aktığını düşündüğünüzde gerçekten şiir gibi bir manzarayla karşılaşıyorsunuz. Tersini düşündüğüm zaman bu resim kayboluyor. Tabii ki şiiri yazarken ne düşündünüz, nasıl hayal ettiniz bilemeyeceğim; ama ben okurken o noktada biraz kafam karıştı. 'gözlerin tınısı' tabiri geçiyor bir mısrada. Tını, ses tonu, ses rengi anlamına gelir. Aynı tondaki seslerin neye ait olduğunu anlamamıza yarar 'tını' dediğimiz şey; yani ayırıcı özelliktir. Mesela 'Do' notasını farklı enstrümanlardan dinleyip de enstrümanı tanımak bununla ilgilidir. Şimdi bunu düşünerek o mısradaki 'gözlerin tınısı'nı düşünmek lazım kanaatindeyim... Bu arada 'orijinal' kelimesinin de şiirde pek şiirsel olmadığını söylemeliyim...
Daha iyi şiirlerde buluşmak umuduyla... Selamlar, sevgiler...
cinar39 tarafından 7/22/2015 12:34:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Senin yuregin sevgi dolu.. Dolu dolusun, yalin, hilesiz, riyasiz, dosdogru.. Bundan korkum var ki bazen, gunumuzde artik geri plana atilip hep tam tersi olan seyler sevilip deger gormeye baslamis.. Olsun bildigin yoldan sasma'' ille de sen ''de yine de tum sevdigin sevgilere.. Her seyin gonlunce olmasi dileklerimle, baci yuregimle ille de sen!
Tebriklerim bu icten soylesiye, dizelere, siire, yuregine..
Saygılar sunarım