(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Asuman şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Asuman şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba sevgili dost nasılsın:)Yahu ne Asumanmış bu tıpkı bizim şiraze gibi bitmedi gitti:)ama çok sular aktı köprünün altından dost ,bir bilsen neler oldu..bizim kalemimiz çok yön değiştirdi,ileride ekleyeceğim o şiirleri inş..bulduğum ilk vakitte son şiirlerini okumak istiyorum,özledim seni ve sesini..görüşmek üzere..sevgiler
İnsan gibi yaşamak şu dünyada tek üyesi bile kalmamış bir düşüncenin savunuculuğunu yapmak gibi birsey, Kolay gele diyorum insanlik niyadinda yol alanlara. çocuktuk yaşantılarım belkide Asuman Tebriklerim çokça saygılar yüreğinize..
Ezele dokunan müthis bir Siir di okurken koca bir Roman yasadim adeta, kaleminiz Kavi olsun Mustafa bey! bir baska Siirde bulasmak dilegiyle sevgi ile siirle esen kalin........
Değerli Mustafa ve değerli Zişan kardeşlerim yüreğinize sağlık, şuan bittiğim anın resmidir bu şiir. Asuman yıkıldı üstüme arza yapıştım şimdi gelin kaldırın beni kaldıra bilirseniz.
Çok etkilendim sözlerin ruhundan ses adeta kanat olmuş uçurmuş şiiri. Sizlerin yüreğinizi kutladım.
Şiirin dilinden çok, yüreği olduğuna inanan birisiyim.Şairlerde yürekli birer insan olmak zorundalar. Yoksa yazılan şiir,yazanda şair olmaz. Ve şair şiirdeki dilini dil vasatından; Yürek çizgisine taşımadıkca Ne sebest vezin ne de nazım olarak şiir varlığını koruyamaz. Asuman= Gökyüzü, Asuman= Anne başta olmak üzere,Sevgili eş ve Tüm hanımları kapsayan bir imge. Allahın celal sıfatının temsil edildiği Yıldırım ne kadar erkek se asuman da Okadar Rahim dir. *** Ön notunu düşerek Eşiğine geldiğim UMMAN dan bir avuç içeceğim. Dilerim işe yarar.
Ceket neden çıkarılır sizce ? Ve hatta ceketden kast edilen şey ne acaba. Şair burada İnsan vasfı ile var olmanın gereğini mi Vurguladı dersiniz. Yoksa bir anti kapitalist duruşmu sergiledi. Ceket nedir ? Hareketi sınırlayan kalıplar mı, kendi rahatını tamamlanmışlık bilerek,çevresine duyarsızlığın İnsan üzerindeki sınırlayıcı duruşu mu?
"Çıkar ceketini" Yine bir esrarlı dokunuş. Kaç kadın biliyorsunuz ceket giyinen. Yada ceket denince kaç kişinin aklına bir hanım gelebilir. *Bir tekne hamur yapmak yada Basit bir işe başlamak için "Sıva kollarını" ne kadar doğru ise, Çıkar ceketini ifadeside Kalkışılacak işin zahmet ve fedakarlık gerektiren uzun bir uğraş olduğunu vurgulaması açısından okadar doğru ve önemlidir.
Üstüme ört.( üşüyorum) Üşümek "Kimsesizliğin" zannımca en Mükemmel imgesidir.Gerek Toplumsal anlamda gerekse Duygusal manada anlaşılamamanın üşümekten daha güzel anlatıldığı bir kelime daha; Bilmiyorum. Zira bende çok ama çok üşüyorum. * Şair Tüm erkeklerden umudunu kesmiş olduğunu "Çıkar ceketini " demek suretiyle Erkeklere atıfla bulunarak Erkeklerin misyonu olan Zulme karşı duruşu Kadınlara tevil ederek adeta.Allahın inayetinden sonra bizi ancak siz kurtarırsınız diyerek,Yeryüzündeki zulme işaret etmekte.
Şimdi okuyalım mı şiir zannettiğimiz Şık bir Duruşun feryat ve figanını. Ey insanlık, ne zaman asli işinize dönerek insana sahip çıkacaksınız. Gözlerinizin önünde zulüm sürüyor. Ben ölüysem neden canım yanıyor,Defnedilmemiş ölüden dahi eller soğumaz velevki Ölülerden bile;Dua ile yakınları elini çekmezken ne oldu size Hani Müminler kardeştiiler. Ölüysem üzerimi örtün.Yok siz hayatta iseniz İnsanlık namına azıcık gayretiniz olsun. Beni kurtaramayacaksanız bile, Ben sizin yaşadığınızdan emin olayım." Yaşanan kabusu belki bu kadar ciddiye de almam Başı okşanmış bir yetim kadar olsun sevimeme sebep olun.
Yetim bir Çocuk. Allah Resülünün Vasfıdır. Dolayısı ile Ümmetin tamamı yetimdir.
Yanakları kirli olmak Kuruyan ve silinmeyen göz yaşı. "dişimden tırnağımdan artırdığım üç gün" Herşeye rağmen Yaşamanın Farz olduğu vurgusu, "üçü de Yakubun gözyaşları" Burada Yakup Aleyhis selamın kardeşler arasındaki ihanet ve Evlat sevdasını bilmek şart......? Baştada yazdığım gibi sadece bir avuç olan kısmını yazdım suyun armaklarımın arasından süzüldüğünden de eminim.
Bu nazarla şiire bakılmasını temenni ederek Gerek şiir gerekse Kalemi ttan ele selamı mı bırakıyor. Eseri Her okurun hafzalasına teslim ediyorum... Ellerinize sağlık. Yüreği aslan olan serçe bile olsa sesi gür çıkar. sevgi ve selam.
Mustafa bey dün siirlerinizde kücük bir gezinti yaptim,vallahi özlemisim uzun zaman oldu siire doymayali,hele Azra siirinizi inanin belki 20 kez dinledim,iyi ki varsiniz.Selamlar saygilar gurbetten.