(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖLDÜRDÜM.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖLDÜRDÜM.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"şüphesiz biz allah'tan geldik ve o'na döneceğiz..."hz. muhammed (allah ona, "ey sevgili sen olmasaydın, sen olmasaydın bu felekleri yaratmazdım" demiştir.) Kamile ermek,kamil insan olmak,tasavvufta insanın ulaşabileceği en üst makamdır....Allah'ın "onun duyan kulağı olurum, o benimle duyar; gören gözü olurum o benimle görür; eli olurum o benimle dokunur; ayağı olurum o benimle yürür; kalbi olurum o benimle anlar; söyleyen dili olurum o benimle konuşur. ne dilerse onu yerine getiririm. herhangi bir şeyden bana sığınırsa ben onu muhafaza ederim" dediği kişidir üstad.....İnsanın en büyük, en tehlikeli, en gizli düşmanı kendisidir, nefsidir (ego’sudur). pek çoğumuz, onun azılı bir düşman olduğunun farkında değilizdir. halbuki en büyük hatalar, yenilgiler, suçlar ondan kaynaklanır...Nefs tembeldir, yatmak uyumak ister; halbuki hayat ciddi bir mücadele, devamlı bir uğraştır...Nefs oburdur, pisboğazdır, açgözlüdür, adalet, eşitlik, cefakarlık, cömertlik, sabır, fedakârlık bilmez, başkalarını düşünmek istemez. fakat toplum hayatı, tamamen aksinedir; ölçü ister, dost ister, uyum ister, sabır ister; aşırı arzulara, hırs ve heveslere, bencilliğe dizgin ister, tahdit eder, karşı çıkar....Dünyayı mahveden, halkları kahreden nefstir, diktatörleri savaşa sürükleyen nefstir, hırsıza hırsızlığı yaptıran nefstir, rüşvetçiye rüşveti aldıran nefstir, zalime mazlumu sömürttüren nefstir...iki dünyada rahat etmek için ıslah edilmesi gerekendir.
Değerli üstad,ne mutlu sıksık tövbe çekip tövbesinde durabilenlere...yüreğinize sağlık..sağlık ve muhabbetle,iyilikle,sağlıkla nevsten arınmış nice yarınlara... çok güzeldi dizeler...saygılar peri
Darısı diğer müslüman dostlarımızın başına üstat.İnsanlar öldürüyor çok şeyi mutluluğunu nefretini ama en güzel duygu olmalı nefsin katili olmak mübarek olsun.
nefsi ldürmekle başlar kardeşim ..eline ..diline..beline sahip olmak.. bu üçü biraradayı gerçekleştirdiğimizde nefis ölür..tövbe etmek için de allah korkusu gerek..ne mutlu sıksık tövbe çekip tövbesinde durabilenlere
yüreğinize sağlık..sağlık ve muhabbetle can..
CANŞAH tarafından 12/22/2013 8:58:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
Gecenlerde nefis üzerine cok güzel ilginc bir yazi okudum ...
İki Kere Ölüp Cenazesi İki Defa Kılınan Osmanlı Padişahı Aşağıda okuyacağınız hadise, Evliya Çelebi’nin kaydettiğine göre, Sultan Beyazıt Veli’de vuku bulmuştur.
Hazreti Fatih’in oğlu Sultan Beyazıt, saltanatları zamanında vefatından yedi sene evveline kadar et yememişlerdi. Bir gün o kadar çok paça yemek istedi ki, artık dayanamayacak hale gelmişti. Kendisi ise nefsine harp ilân etmişti, muvaffak olmak için uğraşıyordu. En sonunda bir tabak sirkeli ve sarımsaklı paça getir...ilmesini emretti. Paça çorbası geldikten sonra da önüne koyup yemedi ve nefsine hitaben:
— Ey nefis! işte arzu ettiğin paça. önünde, istersen çık da ye! deyince hemen ağzından gelinciğe benzer, iki gözlıri de kör, bir mahlûk çıkarak tabağın kenarına geçti ve paçayı köpek kuduz gibi içip bitirdi. Tatmin olduktan, çorbayı bitirdikten sonra da, geldiği yere- geri dönmek maksadıyla Beyazıt veli’nin hırkasından yukarıya doğru tırmanmaya başladı. Beyazıt Veli hazretleri elinin tersiyle vurup yere düşürdü, yerde tortop hale gelen mahlûku göstererek şunu öldürün diye bağırdı. Oraya en yakın hizmetçi gençlerden birisi yetişip ayağı altına alarak öldürdü.
Hadiseyi zamanın şeyhülislâmı duyduğunda:
— Kâmil insan kemalata nefis sayesinde erişir. Nefis insan vücudunun bir direğidir. Bunu kefenleyip gömmek gerek, diye fetva verdi.
Aynı insan cenazesi gibi yıkayıp kefenlediler ve cenazesini kılıp defnettiler. Cenazede sanki padişahın cenazesi imiş gibi çok kalabalık cemaat vardı. Beyazıt Kubbesi yakınında bir yere defnedildi. Bundan dolayı halk Beyazıt Velî hazretleri için “iki kere ölüp cenazesi iki defa kılınan padişah” derlerdi.