(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NE ÜFLEYECEKSİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NE ÜFLEYECEKSİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Canım Jalem; Bilgece bir ders, almasını bilen için bu satırlar canım. Çocuklara sorulur şaka mahiyette hani, ney çalıyorsun diye ve verilen cevap ıslıktır çoğunlukla! Rahmetli Anneannecim her ıslık çaldığımda bana bunu sorardı da. Okula gidene kadar bu cevabı varmiştim ve ne zamanki ıslığını çaldığım şarkının adını öğrendim, o zaman okula gittim (5 buçuk yaşımdaydım.) Okulda hep bana sorsunlar diye beklediğim, şarkının adını söyleyebilme arzumdu. Öğretmenim bir gün, kızım erkek çocuklar gibi ıslık çalacağına, kız oyunları oynasana dediğinde verdiğim cevap, ben bahçelerde börülceyi çalıyorum ama öğretmenim olmuştu:))) bu cevapla pek çok konu açılımı yapmış olduğumdan, öğretmenimiz bir hafta boyunca bağ/bahçe, bitki, hırsızlık konularını işlediği gibi, türkçemizde "ney" diye bir soru olmadını ve ney in ne olduğunu da anlatıp, müzik öğretmenimizin bile çalmadığı ney i göstermişti bize:)) O zamanlar öğrenmiştim ney in her üfürence çalınamayacağını. Bak bir bilgece bulduğum sözün neler yaşattı bana canım. Şimdi öğretmenim gibi sende bana, neyle uğraşırsan uğraş, serbestsin, yeter ki soru sorma , ya da konuşma deme emi cemrem :)) Bak açar telefonu flüt çalarım en yükseğinden inan:=)) yüreğine sağlık bir tanem teşekkürler. Sevgi yüklü saygılarımla.
Muhteşem dizelerdi. Bence ney üflemek için hem aşk hem de yara gerekir. "Cerihamdan Dost" adlı şiirimde ben de bu konuyu işlemiştim. Tebrik ederim, saygımla.
Çok güzel. Anlamlı dizeler. Bana yaşadığımız zamanda bolca bulunan "sadece ağzıyla konuşan" gönül fukaralarını hatırlattı delikanlının hali. Tebrik ederim,saygılarımla...
sevmeden aşk olmadan ne şiir ne yazılır. ne müzik aleti çalınır. nede şarkı ve türkü söylenir. tabi kahır hariç. bence. şairler yüreği yanık olanlardır. her kelimede. yaşamı anlatanlardır. saygılarımla.
ney'in çıkardığı ses ... parçası olduğu kamış'ın aşkı olduğu toprağından kesilerek (ayrılarak) yapılmasının feryadıdır ki; işte ney'i çalmak isteyen aklı evvel ; aşk cenderesinden geçmeli ve ayrılık od'una düşmelidir... işte bu öz den hareketle baktım; güzelim şiir'ine tebrikler ve selamlar... şiirle kal...
gözyaşı tarafından 1/8/2008 9:18:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
gözyaşı tarafından 1/8/2008 9:19:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
sen beni güldürdün
allahte seni güldürsün şairim
tebrik ederim.