(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Olamam üstad şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Olamam üstad şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Üstad diyenler neden bunu yakıştırırlar bilemem. Bazen bana da üstad derler, herhalde yaştan dolayı derim. Kendimi de asla üstad olarak görmem. Galiba gençlerin büyüklerine verdiği bir taltif olmalı.
tebrikler, beğenerek okudum şiirinizi, bizler her yaşta daha emekleme sürecindeyiz şiirin, diliyorum, yürümeyi de beceririz.
mükemmel bir paylaşım içten bir sitem ama gülerciğimin dediği gibi şiirleriniz gönlümüze işledi her şiiriniz teşekkürler can kardeşim en içten sevgiler saygılar
Merhaba gönlümüzün şairi, Siz şair değilseniz çok merak ediyorum acaba bizler neyin Büyük insanlar tevazu gösterdikte büyürler Bmıyorsunuz değil mi Siz edebiyat defterimde üstatsınız bunu kabul edin hocam hoşça kalın
Peki Hocam, siz üstadlığı bırakın çırak bile olamam derken bu edebiyat sitesinde Üstad olarak kaç kalır? Bizim gibi yolun başında olanlar, bilmemki bu işe ne demeli. Kaleminiz kelamınız daim olsun.
Siz her ne kadar kabul etmeseniz de ben size Üstadım diye hitep ederek başlayacağım.
Üstadım.
Sitemizde manzum bir şeyler yazanların sayısı sanırım beş yüzden fazla...Şiir yazanların sayısı on, bilemedin onbeş, haydiz sorlayalım biraz olsun yirmi.
Dörtyüz seksen civarında arkadaş manzum bir şeyler karalarken bu yirmi civarında arkadaşın yazdıklarına elbette şiir diyeceğiz ki sizin yazdığınız şu şiire baktığmda siz bir üstadsınız, en azından şairsiniz...
Benim saçmasapan şiirlere tepki olarak yazdığım şu saçmalığı bile şiir olarak ayakta alkışlayanları görünce siz şair değil şair-i azamsınız üstadım.
İşte o:
ÜÇTEN DOKUZA
3- Sen miydin kargalar teşrik-i mesaiye başlamadan gelen? Omurilik soğanımı tarlaya göm ki bitmeden yesin doğanlar. Her şey zıvanadan çıktı Lükresya
4- Lahuti karanlıklar içinde yankılanırken ayın doğum sancıları. Geldi çattı yine vakt-i kerahet. Amipler feryat figan, terliksiler zikirde. Maydanozlar boynun büktü Lükresya.
5- Derlerdi ki ‘’kefenin cebi olmaz.’’ Neden suda boğulmaz hiç balıklar… Varsın bu sefer de üç nokta olsun soru işareti yerine. Yakındır Deccal’ın gelmesi nasılsa. Terzi gömlekleri dikti Lükresya.
6- Madde ne, mana ne, koyun, kuzu , dana ne? Yaşıyorum, ya da terk-i alem eylemişim sana ne? Globalleşiyormuş kürre-i arz diyorlar…Bana ne. Bir şarkı vardı hani ‘’Ney nana na…’’ Ney nanana ne? Damat ne? Sağdıç ne? Gelin ne? Kaynana ne? Kurumuş yapraklar dişlerini döktü Lükresya.
7- Asılmışta iplere biteviye çan çalıyor zangoçlar Yormak olmaz bu saatte sûz-u dilârâ ve acemâşirân besteleri. Ya bu koku? Fes kokusu mu yoksa leğen mi? Asla ve kat’a benzemiyor fesleğene. Pozitif bak antiseptik, negatif bak foseptik.. Zerafet ve nezahetle bir of çekeyim bari ki karşıki dağlar yıkılmasın Çükü pankreasıma hüzün çöktü Lükresya.
8- Tasavvur et dide-i giryanını yum da. Âşiyanımda nümayan muttasıl firak-ı tûtîyi. Fevkaladenin de fevkinde nâ mütenahi ayn- ı dîdelerin. Sun ey saki..Ne sen bâki, ne ben bâki. ‘’Atma Recep din kardeşiyiz ‘’ deme bana. Eyleme şu gönlümü çâk çâk Yırtma plevra zarımı, peritonuma dokunma. Böbreğimi kimler söktü Lükresya?
9- Özgürlük ve barış ne olacaktı yarınlarda? Boş veeerrr..Gel biz aşkın şarabını nûş eylelim. ‘’Buraya işeyen eşektir’’ yazan duvarlara çiş eyleyelim. Bu gün bir şeyleri kınayalım..Böyle bir iş eyleyelim. Yok ya vaz geçtim. Senden ne ayran olur ne cacık. Betimlemelerimin anlamadın hiç birinden.Mal mal bakıyorsun imgelerime. Pastoral, didaktik, lirik, satirik, fittirik bi halt bildiğin yok. Üçten dokuza şart olsun…Talak-ı selase ile boşadım seni. Hâla anlamadın değil mi? Gönlüm artık senden bıktı Lükresya.
Aman Sami hocam yapmayın ne olursunuz sizin her konuda nasıl ustalık sergilediğinizi biliyorum mahir kaleminizle, hem böyle beni göklere çıkarmanızs da çok mahcup oldum, ne diyeceğimi bilemez durumdayım, engin yüreğinizden gelen bu benim için unutulmaz yoruma, sizin değerli varlığınıza sonsuz şükranlarımı sunuyorum, saygı, sevgi, selamlarımla
bazen bir paye olarak söylenir bazen hitap şekli olarak söylenir hoş ona kalırsa bu şair ve şairem işine de bir el atmak gerekir...
buna kız kardeşimin çok güzel bir lafı var :)) " ya ablacım imla yok Türkçe'yi sitenizdekiler resmen katlediyor oda yetmiyor birbirinize şair diyorsunuz vallahi şairlerimiz yattıkları yerde kemikleri sızlıyor :("
işte böyle bir durum...ama dediğimizde oluyor Ahmet hocam haklısınız da ne diyim üstadım :))) bazen isimle hitap edemediğimiz için de kullanıyoruz Abi desen olmuyor hocam desen olmuyor bey desen olmuyor kolaya mı kaçıyoruz dersiniz...
bunun tartışmasını bir kaç gündür sizinle yapıyoruz bunu şiire dökmeniz ise ayrı bir güzellik oldu...
kaleminizi kutluyorum saygılarımla her dem dost yüreğinize..
Çayı geçemedim, dalmam denize Dağları aşmalı, varmalı düze Bakarım kalemden çıkan her söze Düşlerde yüzerek olamam üstad.
O kadar kolay mı? Üstad, üstadem Kanadın yok iken, uç hadi madem Ölemem Vallahi dolmadan vadem Kırkımda azarak olamam üstad.
Üsdadım gönülden tebrik etmek inanın yetersiz kalıyor alkışlıyor yüreğinden öpüyorum bu mısraları öyle koymuşsunuzki önümüze üç yesek gene hazmederiz bunları..Bu cümleler kimseyi kırıp dökmeden dertlendiğimiz gerçekler malesef..Kalemin daim olsun değerli dostum
MANA DOLU DİZELER. BİZİM ÜSTAT UNVANINI ALMAMIZ YILLAR SÜRER KİM BİLİR BELKİ ÖMÜR BİLE YETMEZ ÜSTADIM. DİZELERİNİZDE DE ÇOK ÇOK DOĞRU SÖYLÜYORSUNUZ ZATEN. GÖNÜL SESİNİZ DİNMESİN. SAYGILARIMLA...
Üstad diyenler neden bunu yakıştırırlar bilemem.
Bazen bana da üstad derler,
herhalde yaştan dolayı derim.
Kendimi de asla üstad olarak görmem.
Galiba gençlerin büyüklerine verdiği bir taltif olmalı.
tebrikler,
beğenerek okudum şiirinizi,
bizler her yaşta daha emekleme sürecindeyiz şiirin,
diliyorum, yürümeyi de beceririz.
selâm ve saygılar..