Üç beş arkadaş ile Hadim’de orta mektep Bende ki zevke söz yok Allah’ım bu ne kısmet Selâm! Somun ekmekten Kim korkar aptal kurttan?
Boyum bir yirmi dörtse El gözünde köylüysem Bazen ağlamsı oldum, Ama yılmadı gözüm Sakal tıraşı olan Sınıf arkadaşımdan,
Zihnimi derse verdim, Bütün gözlere girdim, Hele öğretmenlerim Sevgiyi böler iken Beni okşar öperdi, Hele bir çift başka göz Bakar bakar erirdim, İlk ağrımdı bilirdim.
Mevla yardım eyledi Belki açıktı bahtım Kimler iftihar eder? O zaman anlamazdım Resmimle duvara çıktım, Üçten dokuza kadar İnmedim o duvardan Şimdi hazzına vardım.
Kader beni götürdü Nasrettin’in yurduna Doyuncaya güldürdü, Akşehir akça şehir beni öğretmen etti Beni götüren kader Baba mesleğindendi.
Bursa’da Emir Sultan’la düşledim Kendimi Ulu Camide Tespih tespih çekerken minicik yürekleri Osman’la, Orhan Gaziler beldesine gelince. Davet ediyorum sizleri Gelin diyorum tümünüze; Birliğe, kardeşliğe Sevgi tohumları getirin,
Yıkın kalplerin küskün duvarlarını Uzaklaşın kibir bulutlarından Silin kaşlarınızın arasındaki Dik çizgileri, Gonca gonca açan güllerime Verin gönüllerinizin rahmetini, Karamsar düşünleri Yok edin bilim ışınlarıyla ülkemizden, Sevgi dolu, can dolu Mutluluklar getirin barış dolu Yaşanacak yıllarımıza.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İŞTE HAYAT (3) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İŞTE HAYAT (3) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yıkın kalplerin küskün duvarlarını Uzaklaşın kibir bulutlarından Silin kaşlarınızın arasındaki Dik çizgileri, Gonca gonca açan güllerime Verin gönüllerinizin rahmetini, Karamsar düşünleri Yok edin bilim ışınlarıyla ülkemizden, Sevgi dolu, can dolu Mutluluklar getirin barış dolu Yaşanacak yıllarımıza.
Üstadım, size yakışan satırlarla bizleri bahtiyâr ettiniz. Rabbim sizden razı olsun. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Rabbime emanet olunuz.
Kaleminizden cok güzel bir şiir daha okudum hocam selalm ile...
Zihnimi derse verdim, Bütün gözlere girdim, Hele öğretmenlerim Sevgiyi böler iken Beni okşar öperdi, Hele bir çift başka göz Bakar bakar erirdim, İlk ağrımdı bilirdim.
Yıkın kalplerin küskün duvarlarını Uzaklaşın kibir bulutlarından Silin kaşlarınızın arasındaki Dik çizgileri, Gonca gonca açan güllerime Verin gönüllerinizin rahmetini, Karamsar düşünleri Yok edin bilim ışınlarıyla ülkemizden, Sevgi dolu, can dolu Mutluluklar getirin barış dolu Yaşanacak yıllarımıza.
İşte olması gereken anca kbu derece hoş anlatılabilirdi.Kibir insanın felaketi ümitsizlik küfür kalp kırmak büyük günah şiir enfesti .Saygılarımla
Yıkın kalplerin küskün duvarlarını Uzaklaşın kibir bulutlarından Silin kaşlarınızın arasındaki Dik çizgileri...
-- Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm: "Kalbinde zerre miktar kibir bulunan kimse asla cennete girmeyecektir! Kibir hakkın ibtali, insanların tahkiridir." buyurmuştu.
Bu seslenişe kulak verilmeli.. Selam ve saygılarımla Hilmi Yazgı
Yıkın kalplerin küskün duvarlarını
Uzaklaşın kibir bulutlarından
Silin kaşlarınızın arasındaki
Dik çizgileri,
Gonca gonca açan güllerime
Verin gönüllerinizin rahmetini,
Karamsar düşünleri
Yok edin bilim ışınlarıyla ülkemizden,
Sevgi dolu, can dolu
Mutluluklar getirin barış dolu
Yaşanacak yıllarımıza.
Üstadım, size yakışan satırlarla bizleri bahtiyâr ettiniz. Rabbim sizden razı olsun. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Rabbime emanet olunuz.