Okuduğunuz şiir 25.4.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
PEYGAMBERİMİZİN SAVAŞLARI
Hicretin sonrasında talan edildi mallar Müşrikler Müslüman’a bin türlü eza etti Mekkeli kervanlara kesilsin bütün yollar Mukabele etmeli, sabır canlara yetti.
Bedir’de üç yüz on üç nefer aldı yerini Resulün buyruğunda kervanlar bekleniyor Ebu Süfyan Mekke’ye vermişti haberini Müşriklerden bin kişi savaşa ekleniyor.
Muhammet’in safından Hamza, Ubeyde, Ali Hakladı karşısında keferenin üçünü İki taraf kapıştı, çetin bir savaş hali Ebu Cehil geberdi, Müşrik çekti göçünü.
Zulme uğrayanlara cihat burda farz oldu Ayetin nüzulüyle Müslümanlar dirildi, Bir yıl sonra Uhut’a üç bin kefere doldu İki taraf öfkeli, cenk meydanı gerildi.
Altı yüz yirmi beşti, AllahAllah sesleri İnletti yeri gök’ü, Hazreti Hamza şehit Müşrikler kaçıyordu, kesildi nefesleri Melekler müdahildi kâinat buna şahit
Okçular yerlerini birer birer terk etti Zafer kazanılırken ganimete koştular Müşriklerin bir kolu bu durumu fark etti Savaş tekrar kızıştı hallerine şaştılar.
Can havliyle toplandı gaziler etrafında Yetmiş şehit verildi Resulün dişi kırık Perişanlık hâkimdi müşriklerin safında Savaşa son verildi, döndüler buruk buruk.
İki yıl sonrasında on iki bin savaşan Medine’ye gelecek, haber alındı erken Selmani Farisiydi akıl edip çalışan Hendek kazıldı öne, düşman düşsün geçerken
Medine’yi kuşatıp çadırları kurdular Hendekten geçirtmedi okçular ok attılar Bir ay boyu kuşatıp hep orada durdular İslam muzaffer oldu, zaferi yaşattılar.
Sene altı yüz otuz, Muhammet on bin kişi Mekke’yi zapt ettiler, müşrikler hep sıvıştı Hak geldi batıl yoktur, bitmişti zulmün işi Putları bir bir kırıp, Kâbe’sine kavuştu.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
PEYGAMBERİMİZİN SAVAŞLARI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PEYGAMBERİMİZİN SAVAŞLARI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kutlarım hocam. Ne güzel bir şiir, ne güzel bir destan. Gercekten destan gibi savaşlarımız. Şükürler olsun Allah'ima, şükürler olsun Muhammed'imize ki dinimiz kurtuldu o savaşlarda. O günlere götürdüğünüz icin sizlere teşekkürleri mi gönderiyor, saygılar sunuyorum hocam. Güne düşen şiirinizi ayrıca kutluyorum.
şiiri okurken gözümde 7mescitler(hendek savaşının olduğu,fetih suresinin ilk ayetlerinin nazil olduğu yer) ayneyn tepesi(uhut savaşında okçuların yerleştirildiği tepe) uhud dağı tüm ihtişamıyla şehitlik(uhud şehitlerinin yattığı,hz hamzanın şehit edildiği yer) uhud sırtlarındaki peygamber kokan kayalık(efendimiz yaralanınca tedavisi için gizledikleri iki kişinin zor hareket ettiği yer) geçti gözümden tek tek tazelendi henüz sıcak olan anılarım..
Teşekkürler İbrahim Bey, tebrikler. .............. İslâm tarihinde önemli olayları, savaşları şiir diliyle anlatmışsınız. Dikkatimi çeken bir husus oldu. Özellikle bilgi açısından dikkatinizden kaçan önemli bir nokta olmuş, düzeltmek isterim. ........ Bedir Savaşında müşriklerin safından Utbe, Velid ve Şeybe çıktılar mübareze ( karşılıklı, teke tek vuruşma) için. Bunların karşısına Ensardan üç kişi çıktı. Onlar, denk değiliz deyip itiraz ettiler. Bunun üzerine; Hz. HAMZA ile UTBE (Ebu Süfyan'ın kayınpederi - Hz.Hamza'yı şehit ettiren Hind'in babası) ; Hz. ALİ ile VELİD ( Utbe'nin Oğlu) ve Hz. UBEYDE bin Haris ile ŞEYBE bin Rabia savaştılar. ........ Yani Şeybe müşrikler safında idi. ................... Selamlar sevgiler Gözüne acı yaş değmesin..
aşık obalı tarafından 4/26/2011 11:24:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
aşık obalı tarafından 4/26/2011 2:00:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
aşık obalı tarafından 4/27/2011 9:43:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
Teşekkürler Mehmet Emin Kardeşim, Bu vesile ile o kutlu dönemi yeniden okudum. Karıştırmışım, haklısınız. Bu koınuda sıkça başvurduğum kaynak, Ahmet Cevdet Paşa'nın " Peygamberler Tarihi " adlı eseridir. Zaten bu sayfalar, bilgilenmemiz ve kitaplarla ilgilenmemiz içindir. Yapılan ciddi yorumları en az şiir kadar önemsiyorum. Allah razı olsun sizden ve vesile olan Hisbey'den..
Sene altı yüz otuz, Muhammet on bin kişi Mekke’yi zapt ettiler, müşrikler hep sıvıştı Hak geldi batıl yoktur, bitmişti zulmün işi Putları bir bir kırıp, Kâbe’sine kavuştu. ********************************** TEBRİK TEBRİK TEBRİK BAŞARINIZ DAİMİ OLSUN SELAM VE HÜRMET
evet okurken gezdim yine o güzel yerleri nasıl mücadele nasıl bir iman ile yapılmış o savaşlar uhut ve hendek te saygılarımla her daim çok güzel anşlatımdı
Ne güzel bir şiir, ne güzel bir destan.
Gercekten destan gibi savaşlarımız.
Şükürler olsun Allah'ima, şükürler olsun Muhammed'imize ki dinimiz kurtuldu o savaşlarda.
O günlere götürdüğünüz icin sizlere teşekkürleri mi gönderiyor, saygılar sunuyorum hocam.
Güne düşen şiirinizi ayrıca kutluyorum.