Her darbe gördüğümde, yastığıma göz yaşını silen bendim, sessiz bir çığlıktım, kimse duymadı...
ardı ardına vurulan darbeler vardı vücuduma Kimse görmedi,
Çünkü adım KADIN
onlara göre saçım uzun, aklım kısadır.
Kimine göre; Cinsel ihtiyacını karşılayacak bir araç, Kimine göre evinde hizmetçi, Kimine göre gecegündüz demeden çalışacak bir ırgat
Bilemediler, göremediler sevgi dolu yüreğimi, hep hor gördüler kadını, kadının hakkı yoktu yaşamaya mutlu olmaya hakkı yoktu...
Adım Kadındı, onlara göre saçım uzun, aklım kısaydı...
Melike Melis / Söz Yaşlarım
Siz erkeklere soruyorum: Kadınlar olmasa, Siz bu dünyaya gelebilir miydiniz? Sizi de bu dünyaya getiren bir kadın değil miydi? Neden sizi doğurana el kaldırıyorsunuz? Neden öldürüyorsunuz? Neden yaralıyorsunuz?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KADIN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KADIN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sizler birer çiçeksinin... Koparmaya kıyamadığımız... Sizler canımız, cananımız... Anamız bacımızsınız... Size vuran eller kırılsın Size hakaret edenler konuşamaz olsun. Sizleri üzenler gün yüzü görmesin Geçtiğiniz yolda güller bitsin... Gözlerinizdeki şefkat kadar Mutluluk parıltısıyla dolsun... Ayaklarının altında Cennet bulunan Değerli insanlar...
Maalesef sorun ne erkeklerin kaba ve anlayışsız olmasında ne kadının zayıf ve korunmasız olmasında yatıyor sevgili dost. Sorun şunda yada bunda değil, kadını bir meta, bir süs eşyası gibi gören, en iyi okullarda okuttuğu halde toplum hayatına sokmayıp ev içine hapseden, onları toplumsal olaylarda söz sahibi etmeyip sosyal hayattan koparan ve evine hapseden zihniyettedir. Kadın ne zamanki ekonomik bağımsızlığını ele alır, erkeği ile eşit ve aynı şartlarda söz sahibi olur ve siyasi hayatta da yerini alırsa bu eşitsizlik ortadan kalkar, yoksa erkekler şöyle, kadınlar böyle demek boşu boşuna polemik yapmaktan öteye gitmez. Güzel ve duyarlı bir konuyu işleyen şiirinizi kutlar, Saygılar sunarım.
''...Neden sizi doğurana el kaldırıyorsunuz?...'' Bu sorunun cavaplarından bir tanesi; elbette nankörlüktür...En payidar olanı ise çocuğunu yetiştiremeyen kadınlardır. Cadde ortasında daha yeni yürümeye çalışan çocuğunu bile döven güya anne!( cadı) çok gördüm ben... Toplumumuzun kanayan bir yarasına güzel bir tepki vermişsiniz...Tebrik ederim dost...
kadın her zaman şiddete maruz kalandır saçı uzun aklı kısa zihniyeti bu ülkede olduğu sürede kadın hep ezilmeye mahküm ediliyor fırsat verilse kadınların başaramayacakları şey yoktur sayfanızda çok güzel değinmişsiniz güçlü kalemi tebrik ediyorum ezilen kadınlar adına
ama bilir misiniz, ağlamak kadınları olgunlaştırır. her damla, daha çok kadın yapar kadınları. her damla bir derstir çünkü. bazen kadınlar ağladığında çoğu insan, ağlama niye ağlıyorsun ki, değmez onun için derler. bilmediklerindendir böyle demeleri. çünkü yürekleri acıyan kadınlar ağlamazlarsa, ölürler tebrikler
Erkek arkadaşlar hiç kusura bakmasın Saçı uzun aklı kısa diyen zihniyet önce bir özür dilesin biz kadınlardan Bizde bir laf vardir anan turp baban şalgam nerden bittin isbanak derler Yüreğin var olsun bacım çok tşk ederim
saçım kısa aklım sa beni üzen karşı cinse on basar diye yazmalısın))))nötr yüklemler yüklemek isteyenlere geri gitsin biz artılarla koşalım hayata HAYAT BİZE NOS yani ))son diyene kadar,,,süperdi,,,
üstadım!hüzün dolu bir şiir olmuş.Her şeyden önce şunuda belirtimki !u cümleyede çok kızıyorum...saçım uzun, aklım kısadır.İnsan her zaman insandır....
Toplumların gelişimi zaman süreciyle orantılıdır.Sevgi,saygı ön seziyle değil,inanarak onu yerine getirilmesi bir gereksinmedir. Dolaysiyle kadın ve erkek ilişkileri zora değil,görünsel olarak sevgi ve saygı ile olur.Buda eğitim ve öğretim ile ancak kazanılır.Kadına eziyet etmek artık çağ dışı bir anlayıştır. Egemenlik sadece erkekte değil karşılıklı algılamalarıyla olur. Aile,çevre ve eğitim bir bütündür.Bunların biri olmadan diğeri olmaz.Çirkeflik geri kalmış toplumlarda dedikleriniz daha da yaygındır.Feodal toplumlarda bu oldukça egemenlik erkektedir.Baskı ve hakaret vardır.orada özgürlük ve eşitlik yoktur.Okuyan ve eğitim gören eşlerin arasında bunlar olmaz.Kadın kadınlığını biliyor erkekte erkekliğini biliyor.Kadını sadece doğurgan olarak görmek ne insanlıkla ne de adaletle bağdaşılmaz. Kadının değeri ise zaten anlatılmakla bitmez.Cennet annelerin ayağın altındadır.Dokuz ay karnında taşıyıp gece gündüz uykusunu haram eden annedir. Sevgilerimle...
OLAYLAR ÇİFT TARAFLI DOST TEK TARAFLI DEĞİL ERKEĞİNİ DÖVEN PIÇAKLIYAN KADINLARDA ÇOK KADIN NARİNLİĞİNE GÜVENİYOR ERKEK KABALIĞINA VEFA GÜVEN SEVGİ DOSTLUK VE EMEĞE İHANET EDEN KARŞIDAN DARBE ALIYOR YOKSA KADIN BAŞ TACIDIR VE ERKEKLERE EMANETTİR EMANETE HİYANETİ BOZAN OLAYLAR VAR BİRAZ ERKEKLERİN EGOSU FAZLAYSADA KADININ Kİ DE AZ DEĞİL DUYARLI YÜREĞİNİ KUTLAR SEVGİLER SUNARIM...
Koparmaya kıyamadığımız...
Sizler canımız, cananımız...
Anamız bacımızsınız...
Size vuran eller kırılsın
Size hakaret edenler konuşamaz olsun.
Sizleri üzenler gün yüzü görmesin
Geçtiğiniz yolda güller bitsin...
Gözlerinizdeki şefkat kadar
Mutluluk parıltısıyla dolsun...
Ayaklarının altında Cennet bulunan
Değerli insanlar...