Ey lavanta kokulu Giritli kadın Ay Tanrıçası yüzün, Güzelliğiyle Afrodit’i, Hera’yı kıskandıracak mitolojiyi bile yerinden oynatacak tek kadın
yüreğiyle dünyaları kucaklayan bir gülüşüyle ömrüme şenlik getiren, bir damla gözyaşıyla beni öldüren kadın,
Annem...
gözleri kutsal bir ışık, yüreği gülen bir güneş...
kulağımda ’’Ela re pedimu’’ diyen sesin yaramazlık yaptığımda “Minganiz re!” diyerek bana kızışın, şuan senden uzakta da olsam hep aklımdasın ahh be yineka ! pedimun seni çok özledi...
Melike Melis / Kalinihta Girit
Monomu : Anne Ela re pedimu : Gel yavrum Minganiz re : yapma be Yineka : Kadın pedimu : yavru, çocuk
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Monomu (Annem) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Monomu (Annem) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Milliyeti ne olursa olsun, bütün anneler çok güzel. Çocuklarının gözünde yıllar geçtikçe daha değerli ve özlem oklarına vurulunca bir başka özel... Çok güzel bir seslenişti şiiriniz. Tebrik ederim...
“Monomu” bu, Boşuna değil onda ki “Lavanta kokusu ! “ O’nun ışık saçan gözlerin de, Sizse hala bir “Pedumu !...”
Güneşten de sıcak “Monomu” Yüreği dağlarca sevgi dolu İster uzakta, ister yakında, Nerede olursa olsun ak ruhu Her zaman ısıtır “Pedumu’sunu…” Gözü hep “Pedumu’sunun” üzerinde, Ayağı bir taşa dokunsa, Canı kanar “Yineku” Ana, Yavrusundan kat kat fazla…. Bırakmaz onu yaşamın insafına Uzaklardayken “Yineku” ana, Daha çok onun yanında Hani ellerini uzatsa Hemen “Pedumu’su” kollarında…
O’nun şefkatli ruhu Sanki yaşam suyu, “Ay tanrıçası yüzlü" Giritli melek MONOMU !!!...
Kutluyorum tüm yazdıklarınızı !!!... Öyle bir Anaya layık olmanız böylece anlaşıldı…
Onatça tarafından 10/25/2013 10:56:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
hangi dilde ,hangi lisanda, veya hangi ülkede olursa olsun yüreklerde anne herzaman aynı ateşte yanar. ve bu sadece insanlar için değil tüm canlılar için değişmeyen altın kural. güzel ve anlamlı bir şiir okudum efendim. yüreğinize sağlık kaleminiz daim olsun. esen kalın..
Anne şefkati ve özlemi her yerde aynı.
Vazgeçilmez şefkat kaynağımız
Annelerimiz...
Güzel şiir için kutluyorum Melike Kızım...